שלטי אזהרה מפני צונאמי יוצבו בחופי בת-ים

אהבתם? שתפו...

אל חשש: שלטי אזהרה מפני צונאמי יוצבו בחופי בת-ים בימים הקרובים

עיריית בת-ים ורשות החירום הלאומית החלו במהלך לפריסת שילוט המזהיר מפני סכנה של צונאמי בחופי העיר, במקרה של רעידת אדמה. שלטי הצונאמי מוצבים בהתאם להנחיות משרד הבטחון לרשות. בכך מצטרפת בת ים לשורה על ערי חוף שהציבו שילוט בתחומן.

ראש העיר, צביקה ברוט: "העירייה נערכת לתת את המענה הטוב ביותר לכל מקרה של תרחיש קיצון"

סכנה מפניי רעידות אדמה היא דבר ידוע, ודאי באזור הרגיש בו שוכנת מדינת ישראל, אולם לא מדובר באיום הגיאולוגי היחיד שמאיים על המתגוררים בערי החוף.  אזהרה מפני גלי הים הגבוהים ששטפו את החופים ראינו בחופי המזרח הרחוק או בסרטי מדע בדיוני, אולם מתברר שגם בים התיכון עשויים להתרומם גלי ענק – "צונאמי", וערי החוף של ישראל עלולות להיות בסכנת הצפה בשל כך.

עיריית בת-ים בשיתוף רשות החירום הלאומית (רח"ל) תחל בשבועות הקרובים במהלך להצבת שלטים המתריעים על אזורי סיכון מפני צונאמי, נתיבי מילוט ואזורי כינוס למקרה של צונאמי וזאת על מנת לחשוף את התושבים להיתכנות של אירוע צונאמי ולהדריך מבעוד מועד את התושבים בהנחיות כציד לנהוג במקרה של צונאמי, איפה אסור להיות (אזור חוף הים), נתיבי המילוט ואזור התכנסות.

השלטים שיוצבו בחופי העיר מזהירים את הציבור מהנחשול הענק ומכווינים אותו לאן להימלט בעת הצורך. השלטים מתחלקים לארבעה סוגים: שלט שמזהיר שהאזור המדובר מיועד להישטף, שלט שמכווין את הציבור למקום גבוה, שלט שמכווין את הציבור למבנה בטוח ושלט שמציין שכעת אתם נמצאים במקום בטוח.

גלי צונאמי הם סדרה של כמה גלים ארוכים מאוד, הנוצרים בדרך כלל, עקב רעידת אדמה. כאשר הגלים נכנסים לאזור הרדוד, הם עלולים להתרומם ולפגוע בחוף בעוצמה רבה. גלי הצונאמי עלולים להגיע ברציפות ובמשך כמה שעות ארוכות, כאשר הגל הראשון אינו בהכרח הגל הגדול ביותר או זה שיגרום לפגיעה הנרחבת ביותר.

ראש העיר, צביקה ברוט: "חשוב ביותר שבת-ים, בה רצועת חוף באורך של כ- 3.5 ק"מ תהייה ערוכה לאירוע מסוג רעידת אדמה ולהשפעה המסוכנת של אירוע על גלי הים ובכלל זה תופעת של צונאמי. השילוט וההסברה מבעוד מועד הן חלק מהמענה של העירייה כיד להבטיח את היערכותו למקרה של קיצון".

במקביל להצבת השלטים, עיריית בת-ים עדכנה את האתר העירוני בכל החומרים הרלוונטיים בקישור:

http://www.bat-yam.muni.il/%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%95%D7%AA

קרדיט לתמונה: רח"ל – רשות חירום לאומית

פרסומת

באנר - וי.איי.פרי

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

באנר - וי.איי.פרי
חן שטרית - באנר

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
פליקס חלפון
ממלכת הילדים של טלי
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים