אמנות דרך פופוקרן ופסטה

אהבתם? שתפו...

אמנות דרך פופוקרן ופסטה:

היכל התרבות והגלריה החדשה פותחים את שעריהם לשני תערוכות אמן חדשות –

יום חמישי 26.9 החל מ- 19:00

השבוע יפתחו שני תערוכות חדשות במוסדות התרבות של העירייה והחברה לתרבות פנאי וספורט, ויוצגו בהם במהלך הזמן הקרוב מגוון רחב של עבודות. הציבור מוזמן.

במסגרת התערוכה בהיכל התרבות יציג הצלם הבינלאומי, כפיר זיו, את עבודותיו בתחום הצילום. התערוכה נקראת "POP IT UP". הפתיחה תתקים ביום חמישי הקרוב בשעה 19:00, סמטת אופיר 3  במעמד ראש העיר, צביקה ברוט.

רקע על התערוכה –

הצלם הבינלאומי כפיר זיו כמו רבים אחרים נוהג לאכול את הפופקורן בקולנוע בחושך, החליט יום אחד ללמוד מקרוב יותר את צורותיו המעניינות של הפופקורן לאחר פקיעתו. גרגרי התירס הם מוצר זמין ,פשוט ,נגיש ולאחר הכנסתו למיקרו מתקבלות צורות רבות ושונות של הגרגרים.

כפיר החליט צלם את צורותיו של הפופקורן והתייחס אליו כאילו הוא מצלם יהלומים יקרי ערך. הוא נדהם מיופיים ומהשונות הרבה של הצורות ובעזרת תאורה מיוחדת שמאירה את הפופקורן בכל צדדיו וחשיפה ארוכה מאד הוא הצליח ליצור תרגום חדש ואחר לצורותיו המיוחדות של הדגן הפשוט  והקטן כל כך.

התוצאה  צילומים בדו ממד ובתלת ממד שממחישים את היכולת של מוצר מזון שאנחנו מכירים מן הקולנוע לתעתע ולתת לנו לחשוב שמדובר ביצירה אמנותית שנעשתה בידי פסל או צייר.

יצירותיו של זיו בתלת ממד של הפופקורן הן היחידות בעולם וניתן להנות מיופיין בעזרת משקפיים מיוחדים שיאפשרו לחוות את הקרוב והרחוק.

צילומי הפופקורן של כפיר זיו הוצגו בעבר בגלריה בניו יורק, במוזיאון  לאמנות בצ'לסי ובפתיחת הסטודיו שלו ביפו.

בעזרת הדמיון, הצורה והצבע כל אחד יכול למצוא בצילומים אלו דמויות  אנושיות שונות ,מוצרים וחפצים, בעלי חיים, קישוטים ותכשיטים כפי שהאצטקים ראו בהם ועוד.

במסגרת התערוכה בגלריה החדש יציג האומנים טליה אסיף ואיתן וכסמן את עבודותיהם,  התערוכה הנקראת " לינגואה פסטה". הפתיחה תתקים ביום חמישי הקרוב בשעה 200:00, הדדי 6 במעמד ראש העיר, צביקה ברוט.

רקע על התערוכה

המטבח המודרני וזמינות חומרי הגלם פותחים בפנינו  עולם של צורות  וצבעים  ומאפשרים נדידה של טעמים וריחות.

פסטה היא מנת  פתיחה במטבח האיטלקי, וכיום זוהי מנה מועדפת במטבחים רבים, ומתוך כך גם הבחירה לצלם ולעבוד עם פסטה. העבודות משתעשעות עם החומר, ובונות עולם ושפה שמאפשר לכל אחד לבנות את הסיפור שלו.

 במפגש של צלם ומעצב קיים שיח מאתגר ופורה, ודיאלוג בלתי נגמר שתמיד מוביל לצילום הבא. פעולות העיצוב והצילום  הופכות כאן למעשה החורג מהעיסוק במנה ובטעם, ובוחנות את האפשרויות הקיימות בחומר הגלם מבלי לצאת מגבולות המטבח.

שם התערוכה "לינגואה פסטה" נלקח מרעיון צמד המילים "לינגואה פרנקה", ומשמעו שפה אחת לכולם – שפה המשמשת לתקשורת  בין אנשים שאינם דוברים את אותה  שפה, כפי שאוכל מייצר תקשורת  ומפגשים בין תרבויות ואנשים.

מכבי שירותי בריאות

פרסומת

באנר - וי.איי.פרי

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

סייקו - סושי
טאצ' בול

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
חיים אסא -באנר
פיצה בנדס
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים