אמנות סביבתית בביה"ס "יגאל אלון" בת-ים

אהבתם? שתפו...

הפסולת שהפכה לאמנות סביבתית בביה"ס "יגאל אלון" בת-ים. 

תלמידי שכבת ד' בבית ספר "יגאל אלון" בבת ים לוקחים חלק במיזם סביבתי ייחודי במסגרתו, הכינו התלמידים מיצג סביבתי. קבוצת המנהיגות הירוקה של בית ספר הובילה את המיזם לאחר שעברו הרצאות בנושא "כיצד להחזיר אהבה לסביבה

במסגרת הפרויקט, קבוצת המנהיגות הירוקה נרתמה במלא המרץ לאיסוף החומרים, לפירוק חבלים ישנים, פירוק משענת גב ישנה מחרוזי עץ, שקיות ניילון, ניירות צבעונים, חומרים מן הטבע וכדומה שבהם הפיחו חיים חדשים בחדוות היצירה הירוקה. התלמידים ציירות את כפות ידיהם המשולות לענפי העץ, הדביקו את הפרחים, החרוזים, שקיות הניילון, השלטים וכו'. השלב הבא  של הפרויקט,  היה הרכבת המיצב לקיר ומעליו לוח פרספקט להגנה ושמירה על המיצב המרהיב שיצרנו עם התלמידים. טרם היציאה לפרויקט הגיע לבית הספר האומנית הסביבתית, מירי ישראלי.

האומנית, מירי ישראלי מספרת:" התבקשתי ע"י בית הספר לתכנן עבורו מיצב סביבתי שאבצע עם קבוצת המנהיגות הירוקה שישאיר חותם ירוק בשטח וישקף את ערכי החינוך הסביבתי שמקנים לתלמידים.לאחר שהעברתי הרצאות לכל תלמידי שכבת כיתות ד' "כיצד להחזיר אהבה לסביבה",  שמחתי לגלות לאחר ההרצאות, את הנכונות  הרבה בקרב התלמידים למעורבות סביבתית וחברתית להושיט את ידם לסביבה.

שראיתי את לוגו בית הספר כעץ המצמיח עלים ירוקים, קיבלתי השראה לעצב עץ הצומח מעל כדור הארץ ומתחתיו פלגי מים כפי הפסוק מספר תהילים פרק א' פסוק ג':

"וְֽהָיָ֗ה כְּעֵץ֮ שָׁת֢וּל עַֽל־פַּלְגֵ֫י מָ֥יִם אֲשֶׁ֤ר פִּרְי֨וֹ יִתֵּ֬ן בְּעִתּ֗וֹ וְעָלֵ֥הוּ לֹֽא־יִבּ֑וֹל וְכֹ֖ל אֲשֶׁר־יַעֲשֶׂ֣ה יַצְלִֽיחַ". הפסוק מסביר שהאיש הצדיק שלא הלך בעצת רשעים, השתול על פלגי מים (שהתורה נמשלה למים שהם מקור החיים), משול לעץ.האדם המשול לעץ  השדה השתול על פלגי מים, אם יש לו מים בשפע, אזי יצמיח פריו בעתו ועלהו השמור ומכסהו, מגן עליו ולא יבול. מסר זה התבטא בתהליך היצירה של שימוש חוזר בפסולת שקמה לתחייה מחודשת, ליצירת אמנות אקולוגית. הן בתהליך איסוף הפסולת, הן בתהליך החשיבה היצירתית והן בתהליך היצירה אנו מטמיעים ערכים לתלמידים ולמורים, כי אם נושיט את ידנו לסביבה ונשכיל בשימוש מושכל במשאבי הטבע, הטבע יניב לנו חזרה יבול בפירות טובים, מים, ומשאבים רבים לצרכיי האדם."

הפרויקט הינו יוזמה של מנהלת בית ספר, אילנה שובל, ורכזת שכבת ד', אורית כהן. פרויקט נעשה בשיתוף האיגודן  והמועצה לישראל יפה עושים סביבה יחד. המיזם עתיד להתרחב לבתי ספר נוספים בעתיד.

סייקו - סושי

פרסומת

באנר - וי.איי.פרי

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

סופר דוש
הפי-לי חד פעמי

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
פרחי יהלומי
סייקו - סושי
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים