בית שלום אש מתעורר לחיים

אהבתם? שתפו...

בית שלום אש מתעורר לחיים:

לאחרונה החל מהלך ייחודי לשימור פרטי התצוגה בבית שלום אש.

לקראת פתיחת בת שלום אש מחדש בקרוב לקהל הרחב, פריטי הריהוט המקוריים עוברים תהליך הכנה ושחזור לתצוגה. בשבוע שעבר התקיים מפגש פתוח עם רונן דור, מומחה לשימור עץ, על תהליכי השימור המתרחשים מאחורי הקלעים. עשרות תושבים סקרנים הגיעו לצפות ולשמוע אודות התהליך המרתק וכן על ההיסטוריה של הבית. הפתיחה המחודשת של בית שלום אש צפויה להתקיים במהלך חודש אפריל, זאת לאחר שהיה סגור במשך כעשור. במהלך תקופה זו נעשה שימור וחידוש לפרטי האמנות בבית, ריהוט וחפצי יודאיקה השייכים לאוספי הבית גם כן.

במפגש המעניין שהתקיים ביום חמישי, 14.2, ראו המבקרים את תהליך השימור החי שבו בעצם רונן דור הראה והסביר למבקרים תוך כדי תהליך עבודת השימור. דור הסביר על החומרים איתם הוא עובד, על הדילמות השונות שבשימור רהיטים ישנים, לאיזה מצב יש להביא את הריהוט במהלך התהליך אם למצב חדש לחלוטין או לנסות בכל זאת לשמור על הישן. כמו כן, הוסבר על ההיסטוריה של כל פריט הנמצא בבית ועוד.

אל רונן דור, הצטרפה גם קרוליין פרימן, מרפדת בשיטות מסורתיות אשר הסבירה למבקרים על אחד הרהיטים המיוחדים בבית, כיסא עוד מתקופתו של לואי ה-16. פרימן הראתה על השכבות הנמצאות בריפוד הדגימה כיצד מנקים ומשמרים רהיט היסטורי שכזה ומכינים אותו לתצוגה.

בית שלום אש הוא חלק מאשכול המוזיאונים של מובי – מוזיאוני בת ים. הבית משמש כמרכז תרבות הממוקם בשכונת מגורים בלב העיר. בבית זה התגורר בשנות החמישי של המאה העשרים הסופר והמחזאי המוערך שלום אש, שכתביו תורגמו לשפות רבות וזכו להצלחה בינלאומית. בחדרי העבודה, השינה והמגורים מוצג האוסף האישי המרשים של אש, הכולל ספרים עתיקים, כתבי יד נדירים, פרטי יודאיקה ייחודיים ועבודות של גדולות האמנות המודרנית.

תיווך - נאוה

פרסומת

תיווך - נאוה

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

חיים אסא -באנר
טאצ' בול

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
הפי-לי חד פעמי
מרפאת שיניים - באנר
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים