בת ים בסימן קריאה

אהבתם? שתפו...

בת ים בסימן קריאה:

תלמידי בתי ספר יסודיים חונכים את ילדי הגן לצורך עידוד קריאה

יוזמה מרגשת בעיר בת ים: "חונכים, קוראים יחד ותורמים" הוא מהלך עירוני בו תלמידי בתי הספר היסודיים חונכים את ילדי הגנים בעיר, כחלק ממהלך עירוני לעידוד וטיפוח קריאה בקרב ילדי העיר וקידום מעורבות חברתית והתנדבות

בת ים בסימן קריאה: אגף החינוך בעיריית בת ים החל לאחרונה להפעיל מיזם ראשון מסוגו המאפשר לילדי הגנים בבת ים לקבל חונך מבתי הספר היסודיים בעיר, וזאת על מנת לעודד טיפוח קריאה בקרב ילדי העיר ובחיבור למעורבות חברתית והתנדבות למעגלי השתייכות שונים. זה לא סוד כי בשנים האחרונות חלה ירידה משמעותית בקריאה של צעירים, ועל כן עיריית בת ים בשיתוף הפיקוח, הרשות והחינוך החברתי יצאו ביוזמה אשר מזמנת ילדים חונכים להתנסות בחניכה ועידוד קריאה של ילדי הגן, ובכך להגביר את החשיבות של לקיחת אחראיות ותרומה אישית להשגת יעדים, כמו גם להעניק לתלמידים את הכוח להשפיע ולתרום לעידוד קריאה בקרב הצעירים יותר. במהלך השיעורים, אשר מתבצעים בכלל גני הילדים בבת ים מתנסים התלמידים בהבניית שיעורים אשר כוללת קריאת ספרים, תוך מיקוח בשייח ערכי וחברתי, כמו גם טיפוח המסוגלות האישית – הן של החונך והן של הילד.

בתקופה האחרונה  התקיימה הפעילות בבתי הספר: טבנקין, יגאל אלון, יצחק שדה, גורדון, הנשיא, ירושלים, דוד אלעזר ובן גוריון בשיתוף גני הילדים הסמוכים. הרכזות החברתיות  בבתי הספר בשיתוך המורות לשפה באותו בית ספר מובילות את המהלך.

הפרויקט נערך בשלושה עד חמישה מפגשים קבועים, כאשר בכל מפגש נחשפים ילדי הגנים לספר אחר. במהלך המפגש, מתקיים שיח המקדם מיומנות לקריאה קולית, דיון עם דגש על מסרים חברתיים וערכים וכן סיכום השיעור אשר כולל את הצגת התוצר וקבלת משוב, מה שנועד להגביר את המעורבות של התלמידים בפן החינוכי והערכי.

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט: "בת ים בסימן קריאה הוא פרויקט חשוב מאין כמותו, וזאת משום שניתנת ההזדמנות לחונכים ולילדים לקיים פעילות משותפת אשר כל כולה נועדה לשם הגברת המודעות לחשיבות של קריאה, יצירתיות ופתיחות מחשבתית. אין לנו כל ספק כי באמצעות מערכת החינוך המצוינת של העיר הזו אשר מקדמת תוכניות מסוג אלו, נגדל כאן את דור העתיד אשר ישנה את פניה של העיר ושל מדינת ישראל, תוך שימת דגש על ערכים של מצוינות, נתינה ותרומה לקהילה".

צילום: בתי הספר

ממלכת הילדים של טלי

פרסומת

מכבי שירותי בריאות

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

מספרה - ויקו חן
ממלכת הילדים של טלי

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
באנר - וי.איי.פרי
סייקו - סושי
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים