בת-ים הקדימה ביצועם של עבודות לשיפוץ ושדרוג 9 גני ילדים

אהבתם? שתפו...

בזמן הקורונה ובעקבות השבתת הלימודים במוסדות החינוך בת-ים הקדימה ביצועם של עבודות לשיפוץ ושדרוג 9 גני ילדים.

העבודות החלו באופן מיידי עם הפסקת הלימודים בגנים. עם שובם של הילדים לגן ביום א הקרוב, ייהנו מגן מושקע ומחודש; בהמשך צפויים שיפוצם של עוד עשרות גנים עד תחילת שנת הלימודים הבאה

ברוט: "גם בזמן שאנחנו מנהלים מצב חירום בעיר בשל הקורונה, אנחנו משקיעים מחשבה ביום שאחרי. הוריתי לנצל את הזמן כדי להתחיל את השיפוצים בגני הילדים, לאחר שנים ארוכות בהן התחום הוזנח. אנחנו נבצע את השיפוץ המקיף ביותר שהיה אי פעם בעיר, בתכנית תלת-שנתית, ובסכום הגדול ביותר שהושקע אי פעם. סביבת הלימודים בגנים חשובה ומשמעותית. בתוכנית השיפוצים הושקעה חשיבה פרגמטית ורוחבית ארוכת טווח".

ההכנות לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"א, עולות הילוך: תכנית העבודה, הכוללת שיפוץ של עשרות גני ילדים ברחבי העיר במהלך שנת 2020 יצאה לדרך כחודש מוקדם מהמתוכנן, בהוראת *ראש העיר, צביקה ברוט ומנכ"לית העירייה, יודפת אפק-ארזי. * הקדמת העבודות בתשעה גנים בוצעה לנוכח סגירת מערכת החינוך כבר טרם חופשת הפסח. בהתאם להנחיית ראש העיר, פרק הזמן נוצל לביצוע העבודות המתוכננות בגנים על מנת להביא להשלמת תכנית העבודה הכוללת לשדרוג הגנים בהקדם האפשרי.

על פי התוכניות צפויים הגנים לשנות את פניהם ללא היכר. בגן "אופק" ו-"כחל" תשוקם החצר ויותקנו מתקני משחק חדשים והצללות, בנוסף יעשה שיפוץ כללי במטבח הגן, יוחלף הריצוף, יוסב המחסן לחדר עבודה עבור הגננת ותוחלף ויטרינת היציאה לחצר. גנים "בת גלים", "חופי הים" ו-סכר" יבוצע שיפוץ חצרות, הצללות, החלפת מתקני משחק, איטום, שיקום מדרכות וחזיתות, שיפוצים בתוך הגן הכוללים מטבח, ושירותים ועוד. בנוסף, בגנים "קיפוד ים" ו-"טיילת" יבוצע שיפוץ מקיף ע"פ מתווה של גן עתידני וראשון מסוגו בתיאום עם התכנית הפדגוגית של הצוות החינוכי בהם. בגן "מרינה" יבוצע שיקום חצרות כללי, הוספת חצר אחורית נוספת, שיפוצי פנים מקיף וצביעה, ובגן "טורקיז", גם כן, חצר חדשה, שיפוץ בתוך חלל הגן, ריצוף, סגירת חדרי לימוד, החלפת חלונות, וסידור השירותים.

תחילת העבודות יצאה לפועל בהתאם לעבודת המטה שנערכה בחודשים האחרונים בהובלת *מנכ"לית העירייה, יודפת אפק-ארזי, * במסגרתה הוכנה תכנית שיפוץ הגנים לשנת 2020 בהיקף חסר תקדים של כ-22 מיליון שקלים.

*ראש העיר, צביקה ברוט*: "הנחתי את כל בעלי התפקידים והאגפים בעירייה להוביל את שינוי דפוסי העבודה הדרושים בשעה זו, וזאת לצד המשך פעילות בשגרה ובחירום ללא פשרות עבור תושבי בת-ים. אנו עובדים לילות כימים על מנת לנהל את משבר זה במקצועיות, יעילות ורגישות וזאת לצד המשך העבודה השוטפת וקידום פרויקטים חשובים שהמצב מאפשר. במסגרת שינוי סדר העדיפויות הנחיתי את גורמי המקצוע כי סביבת הלימודים בגני הילדים חשובה ביותר. במשך שנים התחום הזה הוזנח, אבל מהשנה העיריה תפעל לבצע שיפוצים גם לאורך השנה. אין סיבה להמתין תמיד לקיץ, ואז לבצע כמות קטנה של שיפוצים, כשאפשר לשפר את מוסדות החינוך גם לאורך השנה כולה. אנחנו נבצע את השיפוץ המקיף ביותר שהיה אי פעם בעיר, ובסכום הגדול ביותר שהושקע אי פעם״. ברוט הוסיף כי ״השקענו סכום אדיר כדי לחדש את הגנים ולהפוך אותם לבטוחים ויפים יותר. עבודות השדרוג והשיפוץ אינן קוסמטיות בלבד וקדמה להן חשיבה פרגמטית ורוחבית ארוכת טווח".

*מ״מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, אלי יריב:* ״אנחנו רואים חשיבות גדולה בשיפוץ מוסדות חינוך שלא זכו לשיפוץ עשרות שנים. הטיפול בחינוך הוא בראש סדר העדיפויות של הנהלת העיר ובתוך שלוש שנים נשלים ביצוע מהפך של ממש בשיפוצי מוסדות החינוך בעיר״.

*מנכ״לית העירייה יודפת אפק-ארזי*: ״החידוש הפעם הוא שהעירייה לא תבצע רק שיפוצי קיץ כפי שהיה נהוג עד היום, אלא תבצע עבודות שיפוצים בגנים גם לאורך שנת הלימודים, בעיקר בחצרות. בדרך זו ניתן יהיה לשפץ כמות גדולה יותר של גנים, בזמן קצר יותר. העבודות שהחלו לאלתר יימשכו עד לסוף חופשת הקיץ, כאשר בזמן הפסקת שגרת הלימודים צפויים השיפוצים הנרחבים ביותר. בשיפוצים יושם דגש על יצירת סביבות למידה ומרחבי פעילות פנימיים כמו גם השקעה בחצרות, מטבחים, ויחידות השירותים בגני הילדים״.
צביקה ברוט – Tzvika Brot
אלי יריב – Eli Yariv

פרסומת

טיק טק סטוק

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

ביוטי - ענת אדרי
סופר דוש

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
מכבי שירותי בריאות
קריוטוש
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים