הגברת השקיפות – מועצת העיר תדון בבקשות היתרי בנייה

אהבתם? שתפו...

מועצת העיר תדון מעתה בבקשות היתר של חברי מועצה

לראשונה, החליט ראש העיר צביקה ברוט כי בקשות להיתרי בניה של חברי מועצת עיר יידונו במליאת מועצת העיר ולא בועדת המשנה * * *הסיבה: להגביר את השקיפות ולמנוע מראית עין של העדפה כלפי חברי מועצה * * *                     

ראש העיר, צביקה ברוט: ״המהלך יגביר את אמון הציבור בעירייה״

הנהלת העיר החדשה מובילה מהלך משמעותי של שקיפות כלפי הציבור: ראש העיר צביקה ברוט החליט כי מעתה בקשות שיוגשו על ידי חברי מועצת עיר, או בעלי תפקידים בכירים בעירייה, בנוגע להקלות או היתרי בניה, יועברו לדיון בדלתיים פתוחות במליאת מועצת העיר – ולא יתקיימו בדלתיים סגורות בועדת המשנה.

על פי המצב הנהוג כיום, בקשות שוטפות של אזרחים בנושאים מעין אלו נידונות בדלתיים סגורות בועדת המשנה, שאינה פתוחה לכלל הציבור. כך המצב גם לגבי חברי מועצת עיר או בכירים בעירייה, שגם הבקשות שלהם נידונו באותה המתכונת.

בשבוע שעבר הגיעה בקשה שכזו מצד חבר המועצה יצחק אסקפה, המבקש להכשיר בדיעבד חריגת בניה בנכס שברשותו. נגד אסקפה אף הוגש בעבר כתב אישום בגין חריגה זו.

הדיון נקבע לועדת המשנה הסגורה לציבור, אך  ברוט החליט להעביר את הדיון למליאת מועצת העיר על מנת לוודא כי הציבור יהיה מודע למהלך. הסיבה: למנוע טענות כאילו יש יחס יועדף לחברי מועצה, או לבעלי תפקידים בכירים בעירייה.

לדברי ברוט, ״מדובר במהלך שיגביר את אמון הציבור בעירייה. אסור שתהיה אפילו מראית עין של העדפת מקורבים, והמטרה שלי היא ליצור דין אחד שווה לכולם. עם זאת לחברי מועצה חייב להיות סטנדרט גבוה יותר של חובת שקיפות, ולכן חשוב שהציבור יהיה מודע לבקשות שכאלה כדי שניתן יהיה לראות שהאישורים ניתנים, או נידחים, מסיבות מקצועיות בלבד״

מספרה - ויקו חן

פרסומת

עידן 2000

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

מספרה - ויקו חן
שני מחלב - באנר

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
סופר שוק
פליקס חלפון
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים