הגזענות נגד דוברי הרוסית מתגברת

אהבתם? שתפו...

# stav vitkin #

*הגזענות נגד דוברי הרוסית מתגברת*.

בשבועות האחרונים נתקלתי בתופעה מטרידה בבת-ים. ברחבי העיר ישנם עמודים עם מודעות הכתובות ברוסית ומחוקות עם הכיתוב : ״כאן לא רוסיה״!

כשעליתי לארץ עם משפחתי בתחילת שנות ה-90, אימי סיפרה לי על כך שהיו באים אליה בגן השעשועים ומבקשים להוריד את הילד הרוסי המסריח שלה (אני) מהנדנדות שלא אזהם אותם. אני זוכר את הסיפורים שאימי עם תואר שני בהנדסה, היתה מספרת לי על כך שהייתה מסיימת משמרת של 12 שעות כתופרת בעמידה ובאוטובוס הביתה היתה מקבלת קריאות של: ״רוסיה תחזרי לרוסיה״ או הקללות שאני הייתי מקבל בבית הספר רק כי היו לי סנדלים עם גרביים, או סנדוויץ עם נקניק וגבינה (עלינו השלום).

חשבתי שלאחר שהציבור הרחב הבין כי אותם ה״רוסים המסריחים״ מפעם הופכים את המדינה שלנו למפותחת ופורחת עם מיטב הרופאים, עו״ד, המהנדסים, ההייטקיסטים שהם אותם העולים דוברי הרוסית, התופעה תחדל מלהתקיים. היה נראה לי כי ההשתלבות שלנו הושלמה וכי סוף סוף מדינת ישראל הופכת להיות כור ההיתוך שלשמה היא הוקמה.

אבל הפלא ופלא, נראה כי לאחרונה הגזענות מופיעה לסבב נוסף. המודעות הללו נמצאות ברחבי בת ים. בפעם הראשונה שנתקלתי בהן היה לפני שבועיים. הייתי בטוח שזה משהו זמני, משהו שעובדי העירייה ישימו אליו לב ויורידו את המודעות. הייתי בטוח שהסופה והגשם שהיו בימים האחרונים ישטפו את הגזענות, אך אין המצב כך ! המודעות כאן, ולצערי הרב הן רק הולכות ומתרבות למקומות נוספים בעיר!!
אסור לנו לתת לסבב נוסף של הגזענות הזאת להתפתח ולהרים את הראש! חייבים לעצור את זה כאן ועכשיו! בסה״כ אנחנו כולנו יהודים וכולנו פה למטרה אחת, לגרום למדינה שלנו להמשיך לצמוח ולהתפתח! #די_לגזענות!

פרסומת

ממלכת הילדים של טלי

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

מרפאת שיניים - באנר
הפי-לי חד פעמי

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
חן שטרית - באנר
ממלכת הילדים של טלי
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים