הולחוף אישרה את התוכנית החדשה של בת ים למיצוב המצוק

אהבתם? שתפו...

הולחוף אישרה את התוכנית החדשה של עיריית בת ים למיצוב המצוק (מתחם 34)

הוועדה הארצית לשמירה על הסביבה החופית אישרה את תוכנית עיריית בת ים למיצוב המצוק. האישור ניתן במסגרת תוכנית מתאר ארצית למצוקי הים בחופי ישראל תמא/139/א המסדירה את מיצוב את המצוקים ושמירת החולות בחופי הים. העבודות שהיקפן מוערך בכ- 3 מלש"ח צפויות להיארך כ- 6 חודשים.

ראש העיר, צביקה ברוט: "הנחייתי את כל הגורמים בעירייה כי בטיחות תושבי העיר קודמת לכל. הסדרת מיצוב המצוק, היא אבן דרך חשובה בהוצאה לפועל של מדיניות זו. לצד הסדרת בטיחות המצוק, הפתרון שאושר יבטיח את השמירה על הטבע והתושבים ימשיכו להינות ממה שיש לחופי בת ים להציע להם".

 

החלטת הנהלת העיר לפעול לחיזוק המצוק באה לאחר שגורמי המקצוע התריעו בשנה האחרונה, כי הטיפול במצוק סובל מהזנחה של כ-15 שנה. לדבריהם, אף אחד לא טיפל במצוק במשך שנים מה שהביא לסיכון חיי אדם. הדבר אף הביא לסכנת קריסה בחלק מהטיילת של העיר.

כתוצאה מכך הורה ראש העיר מיד לאחר כניסתו לתפקיד להיערך לטיפול חירום במצוק, שיהווה את השלב הראשון לקראת טיפול מקיף יותר לאורך כל רצועת החוף.

הולחוף, הועדה הארצית לשמירה על הסביבה החופית, אישרה בישיבתה בשבוע שעבר את התוכנית החדשה של הנהלת העיר.

עיריית בת ים פרסמה מכרז לתכנון וביצוע מיצוב המצוק, בהתאם לנדרש בתוכנית המתאר הארצית תמא/139/א. התכנון הנדרש, בחן את הפעולות הנדרשות לרבות מיצוב המצוק וניקוז מי הנגר וזאת לאור הידרדרותו של המצוק במשך השנים, מאז נבחן המצוק, טרם אישור התוכנית תמא/139/א.

הפעולות שהוצעו על ידי המתכננים במסגרת התוכנית שנבחרה למיצובו של המצוק, היו שונות מאלו שהוגדר בתמא139/א, ובשל כך נדרש אישורה של הולחוף. (כאשר ביצוע תוכנית מחייב פתרונות שאינם מוטמעים בתמ"א, יש להגיע לולחוף על מנת שכל הגורמים המקצועיים יבחנו את הפעולות המוצעות, ויאשרו אותן).

בישיבת הולחוף שהתקיימה ביום רביעי, 11.12.2019, אישרה הולחוף את התוכנית למיצוב המצוק ועיריית בת ים קיבלה אור ירוק לצאת לפעולות לביצוע הפעולות הנדרשות למיצוב המצוק.

העבודות שהיקפן מוערך בכ- 3 מלש"ח, צפויות להיארך כ- 6 חודשים והם ייחלו מיד בסיום הוצאת היתר הבניה, כנדרש.

בהמשך מתכננת העיריה שיתוף פעולה עם החברה הממשלתית לחופי הים התיכון, לביצוע תיקונים נרחבים גם בשוברי הגלים על מנת למנוע את נדידת החולות שפוגעים בחופי העיר מדי שנה.

פרסומת

מספרה - ויקו חן

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

שני מחלב - באנר
מספרה - ויקו חן

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
באנר - וי.איי.פרי
סופר דוש
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים