הישג חסר תקדים למערכת החינוך בעיר

אהבתם? שתפו...

הישג חסר תקדים למערכת החינוך בעיר:

תלמידי בית ספר "יד מרדכי" טסו לרומא לייצג את מדינת ישראל בכנס העולמי של "יוצרים שינוי"

התלמידים המציאו מיזם המנגיש תפריטים לכבדי ראייה תחת הכותרת: "לראות את הקול מנגישים את האור", וארומה ישראל אימצו את אותו בחלק מהסניפים

תלמידי בי"ס יד מרדכי, המשתתפים בתכנית החברתית-ערכית "יוצרים שינוי", המציאו את המיזם "לראות את הקול מנגישים את האור", תפריט קולי עבור כבדי ראייה, אשר זכה במקום הראשון בארץ בתחרות יוצרים שינוי. בעקבות הזכייה התלמידים טסו השבוע לייצג את ישראל בתחרות "יוצרים שינוי" הבינלאומית באיטליה. ב- 29/11 הגיעו נציגי בית הספר לטקס של הסיום הכנס בוותיקן בהשתתפות האפיפיור.

כ-10,000 תלמידים מכל הארץ השתתפו השנה בתכנית ויזמו פרויקטים למען החברה והסביבה. השבוע טסה הקבוצה הזוכה לייצג את ישראל בכנס "יוצרים שינוי" הבינלאומי באיטליה.

הזכייה הגיעה לאחר תהליך למידה משמעותי וארוך, בו שכבת כיתות ה בבית ספר יד מרדכי בהולת המורה מורן סופר, חקרו ,ראיינו, יצאו לשטח ובדקו קשיים וצורכים של כבדי ראייה, וגילו שאין הנגשה מספקת במרחב הציבורי. במהלך עבודת המחקר על המיזם התלמידים נפגשו עם עיוורים וכבדי ראייה ואיתרו צורך אמיתי- תפריטים קוליים במסעדות ובבתי קפה. התלמידים יצרו את התפריט הקולי המונגש הראשון בישראל. במסגרת המיזם, התלמידים הקליטו את התפריט של בית הקפה והעבירו את הקלטות לטאבלט, כך שכבדי ראייה שמגיעים לבית הקפה, יוכלו לשבת בנחת ולהאזין לתפריט ולבחור מבלי שמלצר יהיה צמוד אליהם ויצטרך להקריא להם את כל התפריט.

בבית הספר היסודי "יד מרדכי" פעלה השנה תכנית "יוצרים שינוי", תכנית חינוכית בין-לאומית שמטרתה להעצים ילדים ונוער להאמין ביכולתם ליצור שינוי חיובי בנושאים הנוגעים לליבם ורלוונטיים לחייהם.

אביבית מיסטריאל, מנהלת ביה"ס: " אנו גאים מאוד לייצג את מדינת ישראל ואת העיר בת ים ברומא בכנס יזמות עולמי שהשתתפו בו 60 מדינות שונות. אנו רואים ביזמות חלק משמעותי מהייחודיות הבית ספרית שלנו. יזמות היא מצוינות אישית המובילה למצוינות ישראלית. התפיסה החינוכית שלנו היא חינוך לערכים, למוסר ולמידות טובות. אנו מאמינים ביכולת ובייחודיות של הפרט להיות מעורב, יוזם ותורם, הקונה ומקנה דעת".

תמונות: בית ספר יד מרדכי.

 

פרסומת

חן שטרית - באנר

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

ליאת בכר - צילום
ביוטי - ענת אדרי

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
פרחי יהלומי
באנר - וי.איי.פרי
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים