המטה לבטיחות עירונית

אהבתם? שתפו...

מנתונים אשר התפרסמו החודש מטעם מטה הבטיחות של העיר בת ים עולה כי חלה ירידה של עשרות אחוזים במשרד תאונות הדרכים בעיר, כל זאת לאור קמפיינים פרסומים רבים כמו גם פעולות הסבר ותיקון תשתיות אשר הובילו לכך שכיום בת ים נחשבת לעיר בטוחה מאוד מבחינת בטיחות בדרכים הן בעבור הנהגים והן בעבור הולכי הרגל.

מטה הבטיחות של עיריית בת ים פרסם ביחד עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים דו"ח מקיף אשר הנתונים בו יכולים לעודד כל תושב בעיר בת ים: בשנתיים האחרונה חלה ירידה של עשרות אחוזים בהיקף תאונות הדרכים בעיר, כמו גם מעורבות של הולכי רגל בתאונות דרכים. מהנתונים עולה כי חלה ירידה משמעותית בנפגעים מתאונות דרכים, כאשר בשנת 2007 מספר הנפגעים 442 מקרים, לעומת 247 בשנת 2018.

צחי בן גיגי, ראש מטה הבטיחות של העיר, מספר: "הנתונים המעודדים המצביעים על ירידה דרמתית בתאונות הדרכים בעיר טמונה במספר גורמים: העיר בת ים חרטה על דגלה את המלחמה בתאונות הדרכים, ולשם כך פועל המטה לבטיחות עירונית ביחד עם משטרת ישראל במספר פלטפורמות מרכזיות. ראשית, בשנים האחרונות מתקיימת פעילות הסברה אינטנסיבית אשר אותה מבצע המטה בכל שכבות העיר והתיכונים בעיר, וזאת על מנת להעניק לילדים מידע קונקרטי לגבי התנהגות בטוחה בכביש. בנוסף, מתבצעות כל העת פעילות הסברה בעבור קשישים וגמלאים, וכן יצאנו במהלך השנה עם קמפיינים פרסומיים אשר נועדו לעודד את הציבור לבטיחות בדרכים". בנוסף מסביר גיגי כי "שיתוף הפעולה האדוק ביחד עם גורמי אכיפת החוק, בהם משטרת התנועה וגורמים נוספים הצליחה למגר את התופעה של תאונות בהם מעורבים הולכי רגל וקטינים, כאשר אכיפה מוגברת נמצאה כאפקטיבית ביותר למתן הרתעה והתנהגות בטוחה בכביש".

את הירידה בהיקף התאונות ניתן גם לזקוף לזכות מגרש ההדרכה לרכיבה נכונה של אופניים, בעבור ילדים מגיל גן ועד כיתה ו', כאשר בפרויקט הזה משתתפים מדי חודש כ 1,200 ילדים ותלמידים, כמו גם העובדה כי עיריית בת ים בשיתוף מטה הבטיחות מקדמים מספר פרויקטים בתחום השתיות אשר משפרים את הבטיחות לאין בעבור משתמשי הדרך, אשר כוללים בין היתר: התקנה של כ 970 עיני חתול סולריים במאות מעברי חצייה ברחבי העיר, כמו גם שיפור התשתיות בהקמה של צמתים חדשים ותכנון מדויק של הדרך בעבור נהגים, לצורך נהיגה איטית וטובה יותר.

צביקה ברוט, ראש עיריית בת ים: "הנתונים הללו הם בבחינת סימן מעודד לבאות, ומהוות בשורה של ממש בעבור תושבי העיר. עירית בת ים בשיתוף מטה הבטיחות בדרכים של העיר, משטרת ישראל והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תפעל בכל דרך בכדי למגר את תאונות הדרכים בעיר, ע"י פיקוח מוגבר, שיפור של התשתיות כמו גם הסברה בעבור התושבים  לשימוש זהיר בדרכים. תאונות דרכים הן מכת מדינה של ממש, והן גובות מדי שנה את חייהם של אזרחים רבים. עיריית בת ים תמשיך לפעול במלוא הכוח בכדי למגר את התופעה הזו, באמצעות תוכניות רבות כמו גם פעולות הסברה אפקטיביות בשיתוף משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בכדי למנוע אובדן חיים מיותר נוסף."

תמונות – מפעילות המטה לאחרונה בבתי הספר.

טיק טק סטוק

פרסומת

שני מחלב - באנר

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

ביוטי - ענת אדרי
מספרה - ויקו חן

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
עידן 2000
שני מחלב - באנר
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים