המלצה לפעילות עם הילדים- האקווריום בירושלים

אהבתם? שתפו...

כל הורה מוצא את עצמו מדי פעם מתחבט בשאלה לאן נלך בחופש/בשבת, מה נעשה,איזה אטרקציות מתאימות ועוד. כן, גם אני מתחבטת ומתלבטת עם השאלות הללו מדי יום. ואז קראתי המלצה בקבוצת הפייסבוק משפחה מטיילת על מקום שנקרא האקווריום בירושלים והכנסתי את המקום לרשימת המקומות שצריך לבקר בהם.

הצטיידתי בכרטיסים מראש (צריך לתאם סיורים לפי שעות בהזמנה) ושמנו פעמנו לכיוון ירושלים.

כמי שהיתה באטרקציות דומות בארץ ואפילו בעולם המים באורלנדו פלורידה, לא הגעתי עם ציפיות גבוהות שכן הרף שלי גבוהה מאוד. וכאן התבדתי.  מדובר במקום סגור וענק, סוג של מבוך חשוך המדמה שהות באקווריום (ההליכה בחושך בגוונים כחולים ומסביב הכל אקווריום של דגים) נותנת הרגשה נהדרת של חו"ל… באמת שהופתעתי כי אטרקציות בסדר גודל כזה עדיין לא פגשתי בארץ.

המקום מחולק לגלריות לפי סוגי ימים כלומר דגים של ים תיכון, הים האדום, גלריית תגליות, מדוזות, והתלהקות. בסוף גם גלריית צדפים וחנות מזכרות. במהלך הסיור הילדים קיבלו דף פעילות ועמוד מדבקות אותן היו צריכים להדביק ולשייך לפי גלריה וסוגי הדגים בהם צפו, פשוט נפלא שמעסיקים אותם ונותנים להם דרך להיות מעורבים ושקועים בנצפה. במהלך הסיור אנחנו פוגשים מדריכים שמסבירים, כרוז שמקריא מידע על הדגים באקווריום וגם סרט מידע על תעלת סואץ.

כל הסיור למעשה נולד על מנת לשמר את הדגים בארצנו, שוניות האלמוגים והחיים במעמקים. דרך נפלאה ללמד על בתי הגידול הימיים בארצנו וכל המינים החיים מהחוף הרדוד ועד המעמקים.

במסלול ישנם אקווריומים גדולים בצדדנו, אקווריום ענק העוטף אותנו ( גם מעל ראשינו) ואקווריומים כאלו שניתן "להכנס לתוכם" עם מסלולי זחילה שמגיעים אל כיס ובו ההרגשה כאילו אנחנו בתוך האקווריום ממש.

 

הדגים מרהיבים, צבעים וסוגים, גדולים וקטנים, אלמוגים נדירים ואפילו כרישים, סוסוני ים, מדוזות מיוחדות ומרהיבות וגם בריכה עם טריגון חד אף(המוכר לנו כחתולי ים או סטינגריי בשם הלועזי). פשוט חגיגה לעיניים .

בכניסה לחוויה, רגע לפני שיוצאים למסלול עצמאית נאמר לנו כי המסלול הוא כשעה וחצי, אנחנו העברנו שם שעתיים מדהימות.

המקום ממוזג ונעים, ולכן גם בימי הקיץ החמים מאוד זוהי אטרקציה נהדרת.

למי שרוצה לשלב אטרקציה נוספת במתחם השכן- גן החיות התנכי תהנו ממסלול מרתק של גן ענק (עם הרבה הליכה) ופסטורלי ושם תפגשו חיות שונות ומגוונות, החל מחיות מיוחדות וקטנות (נחשים, קופים קטנים,סנאים ועוד) עובד בחיות מיוחדות גדולות יותר (פינגווינים) וכלה בחיות בר מרהיבות כמו נמרים, פילים, קופים ועוד. המסלול ארוך ובמראה הוא די מזכיר את הסנטרל פארק בניו-יורק, עם אגמים במרכז וריאה ירוקה מסביב.

נכון הימים קצת חמים בשביל סיורים בגן חיות פתוח עם זאת מדובר על הרי ירושלים שמזג האויר יותר נעים מבמרכז וגם נוכל ליהנות ממאווררים מאסיביים בין הכלובים שיצננו אותנו מעט. לטעמי חוויה נהדרת לשלב יחדיו.

אז איפה? איך? כמה?

האקווריום בירושלים נמצא ליד הגן החיות התנכי מה שאומר שאם מגיעים ברכב ממשיכים עוד כקילומטר קדימה בחניה של גן החיות ומגיעים לאקווריום.

מחירים- 45 שח לאדם מעל גיל 3.

צריך להזמין כרטיסים עם זמני סיור באתר:  https://www.israel-aquarium.org.il/

מחירי הכניסה לגן החיות התנכי– מבוגר 58,ילד(מעל גיל 3): 44 ש"ח.

ממליצה תמיד לחפש כרטיסים מוזלים מוועדים וחברות אשראי.

הפארקים פתוחים במהלך השבוע וגם בשבת, אך ממליצה תמיד לבדוק מראש.

פרסומת

סופר דוש

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

סייקו - סושי
ממלכת הילדים של טלי

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
פיצה בנדס
סנשיין - בית קפה
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים