טילים והפסקות חשמל: בת ים מתרגלת מתקפת טילים על גוש דן

אהבתם? שתפו...

טילים והפסקות חשמל: עיריית בת ים מתרגלת מתקפת טילים על גוש דן

לאחרונה אנו עדים להתחממות בגזרה הדרומית, מה שמעיד כי מציאות החיים שלנו מזמנת לא פעם מקרי חירום, אם מסיבות ביטחוניות, אם בשל כשלים אנושיים ואם בגלל פגעי טבע בלתי צפויים, המחייבים מתן מענה מהיר ומקצועי.

במסגרת היערכות לחירום, שמקדמת העירייה בשיתוף פיקוד העורף וגורמי החירום הלאומיים, הסתיים בשבוע שעבר תרגיל המדמה מלחמה ונפילת טילים בעיר. התרגיל התקיים במרכז ההפעלה העירוני, יחד עם הדרג העירוני הבכיר בראשות ראש העיר, צביקה ברוט ומנכ"לית העירייה, יודפת אפק ארזי וכן מנהלים ועובדים רבים.

במסגרת התרגיל תורגלו מגוון מצבים כמו: אירוע רב נפגעים, ירי טילים, הפסקות חשמל, פתיחת מקלטים ובוצעה בדיקה מקיפה על תקינותם.

מטרת התרגיל, שנערך מידי שנה, היא לתרגל ולאמן את כלל צוותי החירום, בכל הדרגים, לכל תרחיש חירום באשר הוא. בעקבות התרגיל, מנכ"לית  העירייה החליטה כי מנהלי המכלולים יעברו אימון דו חודשי במרכז ההפעלה. במקביל, מערכת החינוך העירונית  בשיתוף פיקוד העורף ומחלקת ביטחון ערכו שיתוף פעולה ייחודי במסגרתו משתלבים תלמידי כיתות י' ויא' בהיערכות עירונית במערך המל"ח ,ולומדים כיצד לסייע בחילוץ ראשוני של נפגעים בעת הצורך.

במקרה של נפילת טיל בעיר, או כל מקרה חירום אחר, הראשונים להגיע ולחלץ הינם אנשי העירייה אשר עברו הכשרה בחילוץ קל. הכשרה זו הינה חלק מתהליכי ההיערכות והמוכנות שמקיימת עיריית בת ים בשיתוף פקע"ר וכוחות הביטחון על מנת להיערך לכל תרחיש שעלול לקרות בחירום. במסגרת זו מקיימת מחלקת הביטחון העירונית תרגולים במוסדות חינוך ובמוסדות הציבור בעיר הכשרות לבעלי תפקידים בשגרה ובחירום.

צילום: שמואל טחאן.

סנשיין - בית קפה

פרסומת

תיווך - נאוה

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

מספרה - ויקו חן
פרחי יהלומי

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
מכבי שירותי בריאות
סופר שוק
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים