לומדים ויוצרים ב- 'אורט מלטון'

אהבתם? שתפו...

לומדים ויוצרים: תלמידי 'אורט מלטון' ניגשים לבגרות בספרות חוויתית

שבוע שעבר התקיים אירוע פתיחת תערוכה של פרויקט 'כתיבה יוצרת שירה', בתערוכה מוצגים יצירותיהם של תלמידי שכבת י' בביה"ס 'אורט מלטון'. האירוע התקיים ברחבת בניין העירייה בנוכחות ראש העיר, צביקה ברוט ומחזיק תיק החינוך והתרבות, אלי יריב.

'כתיבה יוצרת שירה' הינו פרויקט חינוכי ייחודי, אשר פותח על ידי הצוות החינוכי של בית הספר, במסגרת ההכנה לבגרות בספרות. הצוות ליווה את התלמידים במטרה לחבר אותם למקצוע הספרות ולגרות את החושים האומנותיים שלהם תוך העמקת תחושת המסוגלת האישית ופיתוח כתיבה יוצרת. מעבר לתוצאה האומנותית המרגשת, בזכות התהליך פיתחו התלמידים מיומנויות אישיות משמעותיות תוך עיסוק ברגשותיהם, פיתוח ראייה אומנותית וחיזוק הקשר בין התלמידים והמורים. כך למדו תלמידי בית הספר לבגרות בצורה חווייתית, אישית, יצירתית ומאתגרת.

מתחילת השנה  כל תלמידי השכבה החלו בתהליך יצירה אישי בליווי הצוות החינוכי. סיומו של התהליך בתוצר ייחודי: כל תלמיד כתב שיר אישי על בסיס יסודות השירה שנלמדו בשיעורים העיוניים. ארבעה עשר שירים נבחרים מכלל שירי תלמידי השכבה הועברו לתלמידי מגמת אומנות וגרפיקה מאותה השכבה, שנתנו פרשנות חזותית למילים וציירו ואיירו את היצירות הנבחרות. כלל התוצרים אוגדו לחוברת אשר מבטאת את תהליכי היצירה הייחודיים של התלמידים.

בשיאו של הפרוייקט, נערכה תחרות בין כלל היצירות. את השירים שעלו לשלב הגמר העריכו בכירי בית הספר ואחראים על הוראת הספרות בארץ מטעם משרד החינוך ובראשם הגברת  מירב בראוטבר-פסט, המפקחת על לימודי הספרות במשרד החינוך.  במקום הראשון זכה אהרון בינימין מכתה י'1 עם השיר 'קולות'; במקום השני הגיע שירו של ארטיום שומקוב מכתה י'1; השיר 'ספסל בודד' של אביגיל מרגוליס מי'4 הגיע למקום השלישי. כלל היצירות מוצגות לציבור הרחב ברחבת העירייה. ציבור התושבים מוזמן לתערוכה, שתהיה מוצגת בלובי העירייה בחודש הקרוב.

ראש העיר, צביקה ברוט, אשר נכח באירוע פתיחת התערוכה בירך את הפרויקט, התלמידים והצוות: "אני נרגש לפתוח תערוכה זו מכיוון שהיא מייצגת את הנוער האיכותי והיצירתי שלנו ואת הצוותים החינוכיים אשר עושים עבודת קודש, חושבים מחוץ לקופסה ומצליחים בצורה יוצאת דופן לחבר את התלמידים לחומר הנלמד ולהעניק ערך מוסף גדול במסגרת השיעורים העיוניים. אני גאה בכם! נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה עם הצוותים החינוכיים בכלל המוסדות בעיר על מנת להעניק חינוך איכותי, מקצועי וערכי בעל ערך מוסף לילדינו. אני מזמין את הציבור לרחבת העירייה בחודש הקרוב להתרשם מפירות יצירתם של התלמידים. יצירות מרגשות, מעניינות ומעוררת השראה. הנחתי את גורמי המקצוע להמשיך להפוך את לובי העירייה למרכז תרבות לכל המשפחה במטרה לקרב את התושבים לעירייה, ולזהותה כזירה תרבותית ומהנה לכל המשפחה, ולא רק בצדה הפורמאלי, כחלק מהאג'נדה לחבר בין התושבים לעירייה.

עליזה אפרים, מנהלת אורט מלטון מסרה:"העתיד כבר כאן. בית הספר מספק לתלמידים את בסיס ההכשרה לפיתוח יכולות חיוניות בשוק העבודה העתידי. מחקרים אחרונים מצביעים באופן ברור כי הילדים של היום יעמדו בפני אתגרים חדשים. מעבר לידע שידרשו להפגין, עובדים טובים ומבוקשים יהיו כאלו שידעו לשלב ידע רחב מעולומות תוכן שונים לפתרון בעיות ולפיתוח תהליכים.

ארגז הכלים העתידי יכלול איזון בין יכולות טכניות גבוהות למיומנויות כלליות של יצירתיות, יכולות חברתיות ואינטליגנציה רגשית. הדגש כעת בחלק הלמידה המשמעותית בבית הספר הוא בפיתוח מיומנויות אלו, תוך התבוננות בעצמי ופיתוח מודעות עצמית, סביבתית, חברתית, קבלת השונה והיכולת להכיל ולהעצים.

ענת שדה-עמית, רכזת הספרות בבית הספר ומובילת הפרויקט אמרה במהלך פתיחת התערוכה:

הכתיבה היצירתית היא כלי ביטוי עצמי מורכב ומתוחכם, וכשהעבודה מדויקת התוצר מפעים. ומכאן פריצת הדרך בפרויקט החדשני של כתיבה יוצרת שירה. הכתיבה לא נשארה בידי קבוצת תלמידים בעלי נטייה טבעית ומוטיבציה לכתיבה יוצרת, אלא בוצעה על ידי כלל תלמידי השכבה. ההפתעה היתה משותפת לתלמידים ולצוות המורים. פגשנו בצורך עצום להבעה עצמית אישית ואותנטית, בצורך למתן ביטוי ובמה לעולם תוכן פנימי עשיר של התלמידים, שלא מצא דרך לצאת, אלא באמצעות השיר.

קישור להורדת היצירות בצירוף השירים –   https://www.jumbomail.me/he/Downloads.aspx?sid=33556F3757686B52744D54464B3342347436653838673D3D&rm=34666B2F6A4431414671494F32364D6545646A4E6F6F466A49735342622F5730

צילום: דוברות.

פליקס חלפון

פרסומת

קריוטוש

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

טאצ' בול
שני מחלב - באנר

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
סופר דוש
מכבי שירותי בריאות
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים