מבצע הסברה לאכיפת החוק לרכיבה על אופניים חשמליים

אהבתם? שתפו...

שיתוף פעולה ייחודי בין עיריית בת ים לתיכונים בעיר:

מבצע הסברה חדשני לאכיפת החוק לרכיבה על אופניים חשמליים, באמצעות סימולטור מיוחד המדגים רכיבה בשטח עירוני

הרגלים נכונים של התנהגות בדרכים מתהווים כבר בגיל צעיר, ויש להם השפעה על אופן הנהיגה לטווח ארוך גם בחיים הבוגרים. על רקע זאת ולאור העלייה בנפגעים בקרב רוכבי האופניים והאופניים החשמליים יצאה עיריית בת ים בשיתוף פעולה ראשון מסוגו עם התיכונים הכולל מבצע הסברה חדשני בקרב תלמידי התיכון בעיר.

החקיקה הקיימת במדינת ישראל, מחייבת את רוכבי האופניים החשמליים עמידה בתקנות מסוימות,

או שמא יסתכנו בקנסות כבדים. לאור העובדה כי אין אפשרות למנוע שימוש באופניים חשמליים, הוחלט לנקוט בצעדים ליצירת תודעה שתוביל בסופו של דבר לשמירה על הבטיחות, ולקיחת אחריות אישית. במסגרת הפרויקט משתתפים תלמידי התיכון ברחבי העיר בסימולטור רכיבה חדשני המדמה מצבי רכיבה שונים, סיכוני רכיבה ועוד, על מנת להסב את תשומת לב התלמידים לעבירות שביצעו ולמנוע את העבירות העתידיות.

הראשונים לעבור את הסדנא הם תלמידי תיכון שז"ר, אשר קיימו את הסדנא לראשונה השבוע, ובהמשך צפויים לעבור את הסדנא  בבתי ספר נוספים ברחבי העיר.

שימרית שי, מנהלת בית הספר השש-שנתי שז"ר, מספרת: "הנהלת בית הספר חשבה איך להתמודד עם הנושא של האופניים החשמליים והסכנה שיש בשימוש בהם, ובדיוק באותה העת פנה אלינו צחי בן גיגי, מנהל המטה העירוני לבטיחות בדרכים בעיריית בת ים, עם ההצעה להתחיל את הפרויקט בתיכון. במהלך היום עברו תלמידי שכבת י' בבית הספר סדנה עיונית וסדנה מעשית, ובהמשך צפויים לעבור גם יתר תלמידי החטיבה העליונה"

צחי בן גיגי, מנהל המטה לבטיחות בדרכים העירוני, אמר: "הסברה נכונה הינה מהותית לתהליך החינוך ולכן גייסנו את מיטב הטכנולוגיות החדישות הקיימות כיום וייצרנו מערך הסברה אינטראקטיבי עבור תלמידי העיר. אני מאמין ששילוב נכון בין הדרכה והסברה לבין אכיפה, יוביל להפחתה משמעותית בתאונות כלי הרכב החשמליים, והכי חשוב ישמור על ילדנו."

טיק טק סטוק

פרסומת

טיק טק סטוק

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

קריוטוש
הפי-לי חד פעמי

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
טיק טק סטוק
טאצ' בול
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים