מובי – מוזיאוני בת ים

אהבתם? שתפו...

מובי – מוזיאוני בת ים שמחים להודיע על פתיחת תערוכת זוכי פרסי משרד התרבות והספורט לאמנות ועיצוב: פרס עידוד היצירה בתחום האמנות הפלסטית, פרס האמן הצעיר, פרס העיצוב, פרס אמנות הוידאו  ופרס מפעל חיים בתחום האמנות הפלסטית.

"אנו מכריזים בזאת" הוא ציטוט מן האירוע המפורסם ביותר שהתרחש במוזיאון בישראל – הכרזת העצמאות של מדינת ישראל (מוזיאון תל אביב לאמנות, 1948). בהיותה תערוכת פרס, "אנו מכריזים בזאת" מבקשת לחגוג את הישגיהם של אמנים עכשוויים שפועלים בישראל, ושעל יצירתם זכו בפרסים מטעם משרד התרבות. כותרת התערוכה מציעה לחשוב על יבול העבודות בה, על הגיוון והשוני שביניהן, מתוך ההקשר בו מתקיימים היחסים שבין אמנות ומדינה בישראל. לכן, אמנם זו אינה תערוכת נושא –אך בהיותה תערוכה המציגה חתך מסוים מהיצירה החזותית בישראל בתקופה האחרונה, "אנו מכריזים בזאת" לא רק מציגה עבודות אמנות מוצלחות של אמנים שזכו להכרה  ועידוד לפועלם, אלא גם פונה לאקלים התרבותי העכשווי והתנאים בהם התערוכה מוצגת. לצד התערוכה יתקיימו אירועים, מפגשים ודיונים, שיפרשו את מגוון הצורות בהם יחסי האמנות והמדינה מקבלים ביטוי.

פיצה בנדס

קיום התערוכה במובי – מוזיאוני בת ים, מהווה הכרה באיכות הפעילות של המוזיאון ותמיכה בתוכנית התערוכות שלו. ד"ר יהושע סימון, המנהל והאוצר ראשי של המוזיאון: "זה כבוד בשבילנו לארח תערוכה בסדר גודל כזה, עם אמנים מהמעלה הראשונה. תערוכת הפרס תבקש לדון באופן בו מתנהלים היחסים של המדינה והאמנות. היות התערוכה חגיגה של מצוינות ושל הכרה באיכות יצירתם של אמנות בידי משרד התרבות, מהווה הזדמנות לדון באופנים השונים בהם יחסי האמנות והכוח מתבטאים היום".

האמנים המשתתפים בתערוכה:

פרס מפעל חיים: אריה (אריק) קילמניק

עידוד היצירה: בועז אהרונוביץ', סרגיי בונקוב, איה בן רון, רונית ברנגה, הדר גד, יונתן הירשפלד, נטשה וולקוביץ', מיכל חלבין, אנה ים, דבורה מורג, חלי מזראי, אלכסנדר מנדלביץ', אלדד מנוחין, גוסטבו סגורסקי, רונן סימן טוב, שרון פדידה, אינגה פונר-קוקוס, טניה פרמינגר, ראובן קופרמן ועירית תמרי.

אמן צעיר: מידד אליהו, יובל אצילי, חליל בלבין, עידו ברקוביאר, צפיה דגני, ורה ולדימירסקי, פורת סלומון, רותי דה פריס, מחמוד קייס ופאטמה שנאן.

פרס העיצובקובי לוי-עיצוב גרפי, נעמה בנזימן- איור, דפנה קפמן-אופנה וטקסטיל, הדס רוזנברג ניר-עיצוב קרמי ועומר פולק-עיצוב המוצר

אמנות הוידאו -אמן בכיר: הילה בן ארי, ניר עברון, נירה פרג, אמן צעיר: יסמין דייויס, תמר הירשפלד

מובי מוזיאוני בת-ים כולל את מוזיאון בן ארי לאמנות עכשווית, מוזיאון בית ריבק ובית שלום אש. המוזיאון הוקם ב-1961, ובנוסף לשלושת המבנים, כולל גם אוסף אמנות בן מאות פריטים. מאז 2008 המוזיאון נקרא מובי, ראשי תיבות של "מוזיאוני בת-ים", ומציג אמנות עכשווית. המוזיאון מציג תערוכות מתחלפות של אמנות בת זמננו, ובשנים האחרונות יצר שיתופי פעולה בינלאומיים, שהביאו את התערוכות השונות שהוצגו בו למוזיאונים ומרכזי אמנות ברחבי העולם– בין היתר באמסטרדם, וינה, ציריך, ברלין ומלבורן. בימים אלה מובי עובר שינויים, כאשר המנהל והאוצר הראשי ד"ר יהושע סימון הודיע על סיום תפקידו בסוף השנה. תערוכת הפרס היא האחרונה שיאצור כמנהל ואוצר ראשי של המוזיאון.

התערוכה מלווה בקטלוג.

הכניסה לתערוכה ולפעילויות השונות חופשית.

פתיחה חגיגית ביום רביעי, 27.12 בשעה 18:00

נעילה: 31.3.2018

שעות פתיחה:

שלישי, חמישי:16:00 עד 20:00

שישי, שבת: 10:00 עד 14:00

פרסומת

סנשיין - בית קפה

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

מרפאת שיניים - באנר
קריוטוש

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
חן שטרית - באנר
עידן 2000
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים