מטיילים בצפון? חייבים לבקר בפארק המעיינות ובגן גורו

אהבתם? שתפו...

כמשפחה חובבת טיולים ופעילויות אנחנו מקפידים לטייל הרבה בטבע וליהנות ממשאבי הטבע הנהדרים שבארצנו. אחד המקומות האהובים עלינו הוא פארק המעיינות שבבית שאן.

מדובר בפארק ענק ובו מספר מעיינות/ בריכות וביניהם שבילי עפר סלולים המאפשרים הגעה רגלית או על אופניים או ברכבים ירוקים שניתן להשכיר במקום. ישנה גם האופציה של סיור בשאטלים.

כך גם הפעם הגענו אל בית שאן/ ניר דוד, חנינו את רכבינו בכניסה ונכנסנו אל איזור המבואה, שם לבשנו בגדי ים, התמרחנו בקרם הגנה, הצטיידנו בכובעים, מצופים ומים לשתיה, שכרנו רכב ירוק לשישה אנשים(מומלץ בחום) ויצאנו לטיול- סיור טבע בין המעיינות.

 

נסענו בדרך העפר הסלולה והגענו אל מעיין שוקק, נכנסנו לטבילה קרירה  במים, מדובר בבריכה סלעית שהמיים מגיעים בה לגובה של כמטר וחצי מקסימום. כיף גדול.

משם חלקנו נסעו ברכב לנקודה הבאה אך חלקנו (כולל אותי) יצאנו לטיול רגלי בנחל שוקק שמתחיל בבריכת עין שוקק ומסתיים בבריכת הטחנה. בכניסה לנחל ניצבת אנדרטה עצובה ומרגשת לזכרו של סרן צביקה קפלן ז"ל שנפל בקרב במבצע צוק איתן. בכניסה לנחל כאשר ראינו את האנדרטה עצרנו לזכרו והקראתי לילדים את הכתוב באנדרטה.

הטיול בנחל מהנה, המים מגיעים ברוב המסלול לגובה של 20 ס"מ, ישנם כ3 מפלים קטנים ואיזור בו המיים מגיעים לכ40 ס"מ. מסלול קליל עם צמחיה בצדדים, אפשרי גם לעשות אותו עם ילד בידיים או במנשא. כדאי לנעול סנדלי מים.

את המסלול סיימנו בבריכת הטחנה בה המים מגיעים לכמטר גובה.

משם המשכנו בנסיעה בשבילי העבר אל בריכת עין מודע, השבילים נוחים וקלילים לניווט.

בריכת עין מודע- איזור מעולה לפיקניק ומנוחה, אפשרות נוחה למנגל וטבילה במים הצוננים. גובה המים כמטר וחצי מקסימום.

בהמשך המסלול עוברים דרך נחל הקיבוצים, ניתן גם כן לעצור ולטבול, איזורים קסומים למנוחה ופיקניק.

כל המסלול לקח לנו כשעתיים של הנאה, טיול ושכשוך. המסלול מעגלי.

לפארק המעיינות ניתן להכנס ללא תשלום רגלית או על אופניים, אם מחליטים לצאת לסיור בשאטלים או להשכיר רכב ירוק- זה בתשלום לפי המחירים שתראו במבואה בכניסה.

מומלץ בחום !

ביציאה מאיזור פארק המעיינות אי אפשר שלא לעצור בגן גורו- גן החיות האוסטרלי שנמצא ממש ביציאה מקיבוץ ניר דוד.

גן גורו הוא פארק אוסטרלי ייחודי ובו בעלי חיים וצמחייה מאוסטרליה הרחוקה. בגן גורו מסתובבים קנגורו חופשיים מסוגים שונים אותם ניתן ללטף וגם להאכיל מכף היד.

צפריית לורים בה ניתן להאכיל את התוכים בשיפודי פירות עסיסיים ובעלי חיים מעניינים נוספים – קזואר, אמו, שועלים מעופפים, מיני זוחלים,עיזים,גדיים ועוד.

בנוסף ישנו מבוך גן גו-יורה שבו הולכים לטייל ולאיבוד בתוך סבך הצמחים והדינוזאורים המדברים וזזים. הדינוזאורים מספרים על עצמם ברגע שעוברים לידם (אפשר גם ללחוץ על כפתור והם זזים ומדברים) חוויה נהדרת ומעשירה.

בחודשי יולי אוגוסט יהיו גם סיורי לילה לצפות בחי האוסטרלי בשעות החשיכה- סיורי הלילה בגן גו-יורה וגן גורו מתקיימים בחודש יולי בימי א' ו-ה' ובחודש אוגוסט בימים א', ג', ה' בשעה 19:30 במחיר 59 ש"ח לאדם (מגיל 2 ומעלה). בהרשמה מראש.

ובנוסף לימי הקיץ החמים הוקם מתחם קרח מיוחד שיפתח בחודש אוגוסט- במתחם פעילויות הקרח נכנסים לאוהל הקר דרך מנהרת קור עם פתיתי שלג, מרכיבים משקפי שלג ובעזרת איזמל ופטיש עץ חוצבים יהלומים מתוך גושי קרח, בהמשך ניכנסים לתוך כדור שלג מתנפח ענק ומצטלמים עם שלג באוויר. ישנה גם עמדת יצירה בה יוצרים תליון מחרוז קרח, ומכינים משקה קרח אישי מגושי קרח שמגרדים בתוספת תרכיז נבחר.

אטרקציות שמבחינתי הן מאסט! חובה לבקר.

תרשמו בwaze פארק המעיינות ותיהנו.

 

רוצים רעיונות נוספים לפעילויות? הצטרפו אלינו למשפחה מטיילת בפייסבוק.

 

ביוטי - ענת אדרי

פרסומת

חיים אסא -באנר

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

פליקס חלפון
קריוטוש

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
טאצ' בול
מרפאת שיניים - באנר
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים