מיזם "ספסלי נתינה" הגיע לבת-ים

אהבתם? שתפו...

מעבירים את זה הלאה: מיזם "ספסלי נתינה" הגיע לבת-ים

השבוע נחנך הספסל הראשון בעיר, ברחוב ישראל בן ציון 19, פינת משעול זרוק רפאל

"ספסלי הנתינה" הוא מיזם קהילתי שמתפרש בעשרות נקודות ברחבי הארץ: השבוע הושק ספסל הנתינה הראשון בעיר ברחוב ישראל בן ציון 19 סמוך למשעול זרוק רפאל, מקום בו התושבים יכולים להשאיר דברים שהם לא צריכים ולקחת דברים אחרים ללא תשלום.

המיזם הגיע לעיר בסיוע התושבות לימור גולן וקרן חדד, שביום יום הן בנקאית ועובדת בגן ילדים. גולן מספרת "שהרעיון למיזם הגיע מכתבה על הפרויקט שראיתי בטלוויזיה וביחד עם קרן התגייסנו לעניין. בהתחלה פנינו אל חברת הנהלת העיר, אסתר פרון, אשר קישרה אותנו עם היחידה לאיכות סביבה וקיימות של העירייה, שנורא אהבו את הרעיון. בהמשך הצטרפו אלינו פעילות חברתיות שונות וחברת המועצה וחברת הנהלת העיר, קטי פיאסצקי-מורג. גולן מספרת על התוכניות להמשך" אנו מתכננות לעשות מיזם קהילתי נוסף יחד עם הספרייה העירונית בו נעשה פעילות של הקראת סיפור, שבסופה נחלק ספרי ילדים עבור המגיעים אליה חינם, וכמובן יחד עם העירייה להרחיב את פריסת הספסלים בעיר"

על ספסל הנתינה מוצב ארגז מפלסטיק ממוחזר שבו ניתן לשים את החפצים ולידו מוצב שלט מנוילן שבו הנחיות שימוש. לספסל נקבע יזם אחראי שגר בסמוך אליו, ודואג לסדר ולניקיון הספסל כך שהסביבה תהיה מזמינה, נעימה ומכבדת. בכוונת היחידה לאיכות הסביבה וקיימות להרחיב את המיזם בעיר בחודשים הקרובים, ולהקים עוד ספספלים דומים ברחבי בת ים

המטרה היא קודם כל לשמור על כדור הארץ, שהדברים האלה לא ייזרקו וימשיכו הלאה כי מדובר בדברים טובים שעוברים מיד ליד. הדבר השני זה התרבות שזה מייצר בתוך הקהילה, של יחסים של תן וקח, של הפריה הדדית, שלא זורקים ומעבירים מיד ליד ואף אחד לא מתבייש לתת או לקחת. ועוד דבר חשוב הוא כמובן המסר לילדים. החיסרון היחיד הוא שזה תופס מקום של ישבן אחד על הספסל.

הפרויקט "ספסל הנתינה" נולד ביוזמתה של סיניה זילברמן, מתוך רצון לשתף האחד את השני, ללא עלות, בפריטים שאין לנו צורך בהם, אך עבור אחרים הם משמעותיים וחשובים. הספסלים נולדו מתוך רעיון של קיימות ושמירה על הסביבה – במקום לזרוק חפצים שאין לנו שימוש בהם, אפשר להעבירם הלאה.

ראש עיריית בת ים צביקה ברוט אמר "אני רואה בפעילות קהילתית בעיר מרכיב חשוב בחיזוק הקשר והלכידות בתוך השכונות. 'ספסלי הנתינה' הם חלק מהפעילות הזו, שכן הם נותנים לתושבים הזדמנות לגלות אחריות ומעורבות ובדרך זו להבין את ההנאה שיש בנתינה ובדאגה לזולת. הנחתי את היחידה לאיכות הסביבה וקיימות אשר פעלה בשיתוף התושבים להקמת הספסל הראשון לבדוק את האפשרות להקים ספסלים נוספים ברחבי העיר."

צילום – היחידה לאיכות סביבה וקיימות

פיצה בנדס

פרסומת

פליקס חלפון

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

עידן 2000
פיצה בנדס

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
הפי-לי חד פעמי
תיווך - נאוה
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים