מי בא לקטיף? רשימת המקומות לקטיף פירות במאי, יוני ויולי

אהבתם? שתפו...

 

אחת החוויות האהובות עלי הן קטיף פירות. כל כך כיף להתחבר לטבע, לקטוף ולאכול את הפרי שקטפנו, כל כך כיף לראות את הילדים שלנו מתרוצצים בין הערוגות והפירות ואוכלים אותם טריים (ומתלכלכים באושר), באמת שזו הפעילות האהובה עלי. בכל עונה אני מחפשת את הקטיף העונתי ויוצאת עם המשפחה לשם.

יוני זה זמן קטיף הדובדבנים, תותי עץ,פיטנגו ותותי בר. ריכזתי עבורי ועבורכם רשימת המקומות בהם ניתן לבצע קטיף ברחבי הארץ. תהנו.

 

 

משק לוי בשעל –  בקטיף שלנו משק לוי בשעל יש מעל 50 סוגי פירות לאורך העונה- ממאי ועד ספטמבר, החל מדובדבן מתוק וחמוץ דרך פטל, אסנה, תותי עץ מכמה סוגים, גאומי צ'ה ועוד. הקטיף פתוח בכל יום למעט שבת בין השעות-8:30-15:00. מחירים: העלות עבור אכילה חופשית בשטח היא 30 ש"ח לאדם מגיל שנתיים ומשלמים עבור כל פרי שנקטף לפי סוג הפרי. במקום יש גם קפיטריה עשירה שמגישה מגוון של מנות וקינוחים מתוצרת מקומית, יש גם פינת חי ומשחקיה לילדים ללא עלות נוספת.

נמצאים על כביש 978 בין צומת ווסט למושב אודם אחרי בסיס קלע. לפרטים-052-4600465

הבוסתן של מוטי – קטיף עצמי דובדבנים ופירות יער-

בצפון רמת הגולן, "בעמק הבכא" למרגלות הר חרמונית, במקום הידוע מסיפורי הגבורה של חטיבה 7 במלחמת יום הכיפורים, נמצא "הבוסתן של מוטי" אשר מציע קטיף עצמי לכל המשפחה. בבוסתן מגדלים שלל סוגי פירות יער: פירות יער, פטל אסנה (פטל שחור), אוכמניות, דובדבנים, תות עץ ותאנים.
גידולי פירות היער דורשים מזג אוויר קר ולכן, צפון רמת הגולן נחשב אזור גידול אידאלי. תקופת הקטיף חודשים יוני -יולי –פתוח במשך כל ימות השבוע בין השעות 08:30 – 16:00. במתחם, פינות ישיבה מוצלות, שירותים, וקיוסק המציג  מגוון מן התוצרת המקומית של הגולן.

הבוסתן פעיל בחודשים  יוני ויולי אך יש צורך להתעדכן בקשר למועדי הפתיחה- 054-2600160.

 

 

 

קטיף עצמי באודם-  המטע שלנו ממוקם בצפון הגולן למרגלות הר אודם בגובה 1100 מטר מעל פני הים . אחד המקומות הגבוהים ביותר בארץ והאקלים האידאלי לגידול דובדבנים ופירות יער, מה שבמטיח את הפרי המשובח ביותר. במטע שלנו מגוון זני דובדבנים : מחמוצים למתוקים מאוד וכל מה שביניהם. וכן מגוון סוגי פירות יער : פטל אדום ושחור תותים שונים , אוכמניות , חזרזר ,דומדמניות ועוד. כל פרי לפי מועד הבשלתו .

הקטיף פתוח 7 ימים בשבוע במהלך העונה (יוני ויולי ) מ8:30 בבוקר ועד 15:30 בצהריים .

מחירים: כניסה ילד (3-12) 20ש"ח כניסה מבוגר 25 ש"ח

אנחנו משתמשים במגוון פתרונות הדברה ביולוגית וללא חומרי הדברה כימיים. ניתן לאכול את כל הפירות הישר מהעצים. כל העצים והשיחים בשטח מעוצבים כך שכל אחד בכל גיל יכול לקטוף. בין העצים תמצאו מגוון פינות ישיבה באווירה רגועה , עמדות מים לשתייה ובית קפה להנעים את הרגע עוד יותר. בכניסה לקטיף נקבל אתכם בסוכת הגפנים להסבר קצר על המקום ומשם נצא אל העצים, האכילה בשטח חופשית אך אנחנו ממליצים לא למלא את הבטן כבר בעץ הראשון, יש עוד המון דברים טובים בהמשך.. מה שאוכלים בפנים – חופשי מה שרוצים לקחת הביתה נשקל ביציאה והמחיר לפי משקל הפרי ( לא חייבם לקנות סלסלה מראש). כמו כן ביציאה מהמטע תמצאו חנות קטנה עם מגוון מוצרים טבעיים מרמת הגולן – ריבות תוצרת בית ,יינות וליקרים , שמן זית , דבש טהור ועוד.

 

 

 

אגרונן, קטיף פירות בגדרה- 

קטיף עצמי גדרה הינו אתר המתמחה בגידול פירות למטרת קטיף עצמי. באופן כללי עונת הקטיף מתחילה במהלך חודש נובמבר מסתיימת לה בתחילת חודש יולי. במהלך כל התקופה משתנים הפירות הניתנים לקטיף. הפירות שמגדלים באגרונן: תות שדה במבנה מקורה כאשר מגדלים את התות באוויר, בשתי קומות וזאת על מנת לאפשר קטיף לכל בגילאים ולכל סוגי האוכלוסייה, פיטנגו, שסק, פטל אדום, זנים שונים של פטל שחור, תותי עץ (פקיסטני, שחור ,לבן) כאשר צורת הגידול מאפשרת קטיף קל ונוח לכווולם. בתות שדה ההדברה היא ביולוגית (חברת ביו-בי) ובשאר הפירות לא מדבירים כלל במהלך עונת הקטיף, כך שהאכילה בשטח חופשית ללא צורך לשטוף את הפרי. באתר ישנם גם משחקים לילדים, פינת קפה ופינות ישיבה. בימי שבת וחג יש פיתה בדואית טעימה, דוכן מיצים טבעיים גלידות ושתייה קלה. החנייה בשפע. בעונה הזאת ניתן לקטוף (וכך עד סוף עונת הקטיף) פטל שחור, פיטנגו, תותי שדה ותותי עץ. עלות הכניסה היא 30 שח לאדם(התשלום מגיל 3 ומעלה) וכמובן האכילה בשטח חופשית.

אגרונן-גדרה- לכתוב בwase אגרונן קטיף עצמי.

 

 

 

"פסטיבל הדובדבנים" בגוש עציון- המסורתי יתקיים השנה ב-1.6.18 במטעי קיבוץ ראש צורים משעה 10:00. הפסטיבל יכלול קטיף עצמי בשיטת "אכול כפי יכולתך", שוק איכרים, דוכני מזון, טעימות ממעדני שף הפסטיבל, פינות יצירה לילדים, הופעות, פינות ישיבה מוצלות ועוד. כמדי שנה, גם השנה מזמינה מועצת גוש עציון ועמותת התיירות גוש עציון יחד עם חקלאי ראש צורים את הציבור הרחב להשתתף בקטיף המיוחד במסגרת "פסטיבל הדובדבנים". האירוע יערך ביום שישי כה' סיוון, 12.06.15, בין השעות 10:00-14:30 בקיבוץ ראש צורים. מעבר לכך ניתן למצוא מגוון אירועים והאטרקציות אשר פתוחות לקהל במהלך הפסטיבל: טיולים בטבע, מסלולים דרך מעיינות, השכרת ציוד לטיולי אופניים, מסלולי רכיבה, מגוון פעילויות ב"חוות ארץ האיילים" הכוללת חי בר, ספורט אתגרי והאומגה הארוכה בארץ, פעילות ייחודיות עם חיות במרכז חוויות, סיורים מודרכים, טיולי ג'יפים, חיזיון אור קולי בכפר עציון, הליכה רטובה באמת הביאר, ירי בכדורי פיינטבול, ביקור בגלריות אומנים ייחודיות, ארוחות השף של מסעדת גוונא ויקב גוש עציון, טעימות במבשלת בירה העץ הבודד, מילוי בקבוק אישי במפעל לליקרים, טעימות גבינות בחוות שדה בר, אפשרות ללינה ועוד.

צילום:nati noot cohen

פרטים נוספים באתר: www.etziontour.org.il  ובטלפון 02-9933863.

 

 

הפנינג דובדבן ביער 2018-בחבל יתיר– הוא אדום בוהק, מתוק, קטן, טעים ואין שום אפשרות לאכול ממנו רק אחד. עונת הדובדבנים הקצרה מגיעה אל שיאה בסוף חודש מאי, וזהו זמן נהדר להנות מכל האדום האדום הזה בפסטיבל "דובדבן ביער", בו אפשר לקטוף דובדבנים ללא הפסקה בחוויה חקלאית ייחודית לכל המשפחה. הפסטיבל מותאם למועד הבשלת הפרי יתקיים בשני ימי שישי בסוף חודש מאי, ה-18 וה-25 במאי. ימי הפסטיבל כוללים אירועים שהם חגיגה של טעמים ופעילויות לכל המשפחה: קטיף דובדבנים משפחתי במטע מעון (ליד יער יתיר) עם הפנינג שמח, סדנאות יצירה והכנת שרשראות דובדבנים מחימר, הטבלת דובדבנים בשוקולד חם, שוק איכרים תוסס, קטיף עצמי ואכילה חופשית במטע.

ימי שישי, 18 במאי ו-25 במאי – הפנינג דובדבנים במטע מעון-קטיף עצמי, דוכני פעילות לילדים, שוק איכרים, הטבלת דובדבנים בשוקולד, אומגה לילדים ועוד. עלות: 35 ש"ח לאדם (מגיל 3 ומעלה).

צילום:שחר כהן
צילום:שחר כהן

 

הפעילות מתקיימת בין השעות 09:00 ל-15:00. איך מגיעים? חפשו 'מטע דובדבנים מעון' ב-WAZE. פרטים והרשמה באתר תיירות חבל יתיר www.goyatir.co.il ובטלפון:  1599-57-57-58

 

 

המלצות:

*להגיע מוקדם בבוקר.

*להגיע בנעליים נוחות(עדיף סגורות)

*לא להגיע בבגדים חגיגיים כי מתלכלכים בקטיף.

*כובע וקרם הגנה חובה.

*להביא הרבה מים.

 

ממלכת הילדים של טלי

פרסומת

חן שטרית - באנר

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

חיים אסא -באנר
הפי-לי חד פעמי

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
הפי-לי חד פעמי
טאצ' בול
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים