מסיק בבית הבד שמנא- פעילות למשפחות

אהבתם? שתפו...

ביום שבת האחרון נסענו כל המשפחה אל בית הבד שמנא- בית בד בוטיק אשר פותח את שעריו למסיק משפחות וקבוצות ומצאנו בפעילות הזו ערך מוסף ולימודי יחד עם כיף גדול לכל המשפחה.

 

15 דקות נסיעה מתל אביב אל מושב חגור אשר נמצא בישובי השרון זה מה שלקח לנו להגיע אל הפעילות הנהדרת והלימודית שעברנו. כותבים שמנא בוויז ויוצאים אל הדרך.

חניה יש בשפע ונכנסים אל בית הבד, מקבלים הסברים מעניינים ויחד עם מדריכה יוצאים להליכה קצרה אל כרמי הזיתים של שמנא. בתוך הכרמים המדריכה מסבירה את כל נושא המסיק בדרך עניינית ונעימה עבור הילדים, שואלת שאלות ומשתפת אותם בשיח לימודי בנושא.

משם צעדנו יחד אל הטרקטור הלא הוא המנערת, כלי מיוחד בן זמננו אשר מחליף את הידיים העובדות של העבר ומנער את העץ בחוזקה על מנת להפיל את הזיתים אל הקרקע. הילדים צופים במחזה ונהנים ממנו.

משם עוברים לתחנה הבאה- מכונה אשר מפרידה את הזיתים מהפסולת, הזיתים נשארים בפנים אך הענפים והעלים מתעופפים החוצה. ההדגמה החוויתית מצחיקה את הילדים ואת הסובבים אשר עליהם מועפים הרסיסים.

בתחנה הבאה קיבלנו הסברים על זיתים ונשלחנו לקטוף את שלנו ולאחר מכן משתתפים בסדנא לכבישת זיתים שמתחילה בכרם וממשיכה בבית בהתאם למתכון שקיבלנו. הילדים מתנסים בריסוק וביקוע הזיתים.

פוגשים אבן ריחיים ומתנסים במסיק נוסטלגי מהעבר.

לאחר מכן הסברים נוספים וצועדים אל בית הבד שמנא להמשך הסברים וטעימות של סוגי שמן זית.

 

חוויה נהדרת אשר משתפת את הילדים בהכנה ולמידה של מסיק זיתים בעבר ובהווה ואז גם מקבלים שיעורי בית את הצנצנות שקטפנו וביקענו להתנסות עצמית בכבישה ביתית.

אנחנו נהננו מאוד.

משך הסיור: כשעתיים.

מתאים לגילאי 3 ומעלה
מחיר: 45 ש”ח לילד, 35 ש”ח למבוגר.

להרשמה התקשרו לטלפון 073-7834602

לפרטים: שמנא בית בד בוטיק

 

עידן 2000

 

פרסומת

ממלכת הילדים של טלי

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

הפי-לי חד פעמי
באנר - וי.איי.פרי

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
טיק טק סטוק
תיווך - נאוה
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים