"מעצבים עתיד" מודל בת ים לחינוך הדור הבא

אהבתם? שתפו...

עיריית בת ים גאה להציג:

מעצבים עתיד – מודל בת ים לחינוך הדור הבא

במסגרת המודל יתקיימו שיעורי "עיצוב עתיד" בבתי הספר ובגנים, ומנטורים ומנחי עתיד ילוו את התלמידים לאורך השנה.

הנהלת העיר: "מדובר במודל ראשוני מסוגו בישראל, שמשנה את התפיסה החינוכית ומעניק סל כלים לדור הצעיר במטרה לרכשות מיומנויות וידע להגשת חלומות."

האם הילד שלכם יהיה זמר, מעצב שיער, טייס או חקלאי? האם הבת שלכם תהיה מהנדסת מזון, רופאה כירורגית, סטייליסטית או אשת קבע? את התשובה נדע רק כאשר הם יגדלו, אבל עד אז מערכת החינוך שלנו כאן על מנת להעניק להם את הכלים הטובים ביותר לחשוב עתיד ולתכנן את המחר, כדי שמה שיבחרו לעשות בבגרותם יהיה הדבר הטוב והנכון ביותר עבורם.

לאחר 13 שנים בהן פעל בהצלחה רבה "מודל בת ים לחינוך אישי", עיריית בת ים גאה להציג: "מעצבים עתיד" מודל בת ים לחינוך הדור הבא

מודל זה, שיישומו יחל כפיילוט בשנת הלימודים הקרובה, יפותח על ידי עיריית בת ים וחברת SIT לליווי עסקים בהייטק, יציע חוויה לימודית חדשנית שטרם נראתה כמותה בישראל שתכלול שיעורי עיצוב עתיד וליווי מעצבי עתיד, האקתונים בנושאי החיים בעתיד ומפגשים מעוררי חלומות והשראה.

שיעורי עיצוב עתיד

שיעורי עיצוב עתיד יתקיימו החל מהגן ועד התיכון, במשך שלוש שעות שבועיות, כאשר התכנים ישתנו בין הגילאים ויותאמו לשלב ההתפתחותי של הילדים ורלוונטיות לתחומי העניין שלהם.

  • בגן הילדים הדגש יהיה בהיכרות עם עולם הדמיון הפנימי, להכיר שהעולם הוא גדול וקורים בו דברים מעניינים, משחקים סביב מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול ואיך היית רוצה שהעולם יהיה.
  • בבית הספר היסודי יושם דגש על מיומנות אחרת על פי הגילאים ובהתאם להחלטות הצוותים החינכויים בכל מוסד. בין המיומנויות שיושם עליהן דגש: פיתוח הדמיון, חשיבה יצירתית, פתרון בעיות ויזמות חברתית.
  • בחטיבת הביניים המיומנויות יהיו בדגש על מציאת חוזקות, כישורי מנהיגות, מסוגלות עצמית ופיתוח ביטחון עצמי.
  • בתיכון הדגש יהיה על פרקטיקות של יצירת חיבורים מעניינים וחשיבה על המשמעויות של מה שאתה לומד עכשיו לעתיד שלך. חיבור למקצועות שתרצה ללמוד בעתיד הקרוב, יזמות ומנהיגות חברתית, חיבורים לאקדמיה ולצבא.

ליווי מעצב עתיד

הליווי האישי יתקיים באופנים שונים: כחלק משיעורי עיצוב עתיד, בעזרת מנטורים ו-Case Managers ובאמצעות ועדות מייעצות בחטיבה העליונה.

דוגמה לאופן שבו תפעל ועדה מייעצת בתיכון:

  • לתלמידי שכבה מסוימת באחד התיכונים בעיר תהיה ועדה מייעצת שמורכבת מחונך/ת בית ספרי/ת, נציג/ה מהנוער ומהצעירים, נציג/ה מההשכלה הגבוהה ונציג/ה מהקהילה, כאשר מטרתם העיקרית היא לעזור לכל אחד מהתלמידים והתלמידות לחשוב על עתידם, לתכנן אותו, לקחת אחריות ולקבל עצות טובות ותמיכה.
  • החונך/ת הבית ספרי יפגש עם התלמיד או התלמידה באופן פרטני, ישוחח/ת עימם על מה שמעניין אותם, מה היו רוצה להכיר, במה היו רוצים להעמיק, מה היו רוצים לחזק אצלם בהיבט של מיומנויות עתיד, איפה היו רוצה להיות מעורב חברתית ועוד.
  • החונך/ת והתלמיד/ה יבנו יחד תכנית עבודה שנתית כדי להגיע למטרות האישיות, החברתיות והמקצועיות של הילד/ה.
  • על בסיס תוכנית העבודה המשותפת תתכנס ועדה המורכבת מהחונך/ת הבית ספרית, נציג/ה מהקהילה, נציג/ה מהנוער או מהצעירים ונציג/ה מההשכלה הגבוהה. תפקיד הועדה יהיה לחשוב איך לסייע לילד/ה להתקדם לעבר מטרותיו/ה. הועדה תתכנס פעמיים בשנה יחד עם התלמיד/ה, כאשר בראש הועדה יעמוד החונך/ת.

האקתון* – החיים בעתיד

  • האקתון "החיים בעתיד" יהיה אירוע למידה במרחבים שונים בעיר,  שבו כולם לומדים ועוסקים בעתיד החיים בעיר ובחשיבה על עיצוב חיי הקהילה העתידיים.
  • אירועי הלמידה יתקיימו לאורך כל היום במספר מיקומים שונים וישתתפו בהם כל תלמידי בתי הספר בעיר יחד עם תושבי העיר.
  • התלמידים והתושבים יעסקו בסוגיות חיים שונות כגון:

איך ייראו רחובות בת ים בעתיד? איך יגורו אנשים בעיר העתיד?  איך אנשים יבלו בעתיד? איך אנשים יאכלו בעתיד?

כך לדוגמה במסגרת הלמידה במרחב חוף הים יעסקו התלמידים בסוגיות אקולוגיות ומה יקרה לים בעתיד. בבר יעסקו בחווית הבילוי העתידית, במסעדה יעסקו במגמות עתידיות בתחום האוכל המותאם אישית, מדפסות האוכל ומקורות מזון עתידיים. בבנק – איך תיראה כלכלת העתיד ועוד.

*האקתון היא מילה הלקוחה מעולם ההיי טקהמתארת התכנסות של אנשי תכנות, עיצוב ופיתוח במסגרת מרתון של חשיבה ופתרון אתגרים.

עידן 2000

מזמינים אתכם לצפות בסרטון ולקבל הצצה כיצד יראה המודל.

 

פרסומת

ממלכת הילדים של טלי

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

חן שטרית - באנר
באנר - וי.איי.פרי

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
חיים אסא -באנר
תיווך - נאוה
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים