מציינים את יום האוקיינוס הבינלאומי באהבה ונתינה לים

אהבתם? שתפו...

בת-ימי אמיתי שומר על ים נקי!

לראשונה בבת-ים: מציינים את יום האוקיינוס הבינלאומי באהבה ונתינה לים

7.6.19 | יום שישי | חוף הסלע | 14:00-17:30 |

ראש העיר, מר צביקה ברוט: "יום האוקיינוס הבינלאומי הוא הזדמנות נהדרת לעצור ולהוקיר תודה לחוף הים המדהים שלנו ולהנחיל תרבות של שמירה על הסביבה, קיימות וספורט ימי. יש לנו משאב יקר ועלינו לשמור עליו".

אין לנו אוקיינוס אבל יש ים; לראשונה, עיריית בת-ים תציין את יום האוקיינוס הבינלאומי במגוון פעילויות ואטרקציות ביום שכולו הוקרה לים ולחופי העיר. ביום שישי ה- 7.6 יתקיימו אירועים לקהל הרחב לאורך החוף והטיילת בשיתוף תלמידי בתי הספר בעיר ותנועות הנוער. עיריית בת-ים תציין יום זה תחת הסלוגן: "בת-ימי אמיתי- שומר על ים נקי!".

היחידה לאיכות הסביבה בעירייה מציינת יום זה במגוון פעילויות ואירועים לאורך חופי העיר;

שכבות ה'-ו' מבתי הספר הסמוכים לחוף יעברו שיעורי הכנה במהלך כל השבוע בנושא הים ושמירה על הסביבה. ביום האירוע, התלמידים יצאו יחד עם הצוותים החינוכיים לסיור לימודי בחוף אשר יודרך ע"י עמותת 'אקואושן', המקדמת את שימור הסביבה החופית בישראל.

לאחר מכן, יבוצע מבצע ניקיון תת-ימי ע"י יחידת הצוללים של זק"א; צוללנים מקצועיים ירתמו למבצע ניקיון מקיף של תחתית החוף הימי, במטרה לשפר את חווית התושבים בחוף במהלך הקיץ הקרוב.

במקביל, יערכו מעגלי שיח ותערוכה בנושא אקטיביזם סביבתי בכלל, ושמירה על הים הבת-ימים בפרט. פעילויות אלו בהובלת סטודנטים בת-ימים, הלוקחים חלק בעמותת נטועים, BY.SEA project, להכשרת סטודנטים מקומיים כמובילים שינוי חברתי.

פרויקט BY.sea הוקם ע"י סטודנטים תושבי העיר בת ים מטעם 'מרכז הצעירים כיוונים להצלחה' ותכנית 'נטועים' של מזרח שמש. הסטודנטים שמו בראש מעייניהם את נושא העלאת המודעות לשמירה על חופי הים והים עצמו, ובכלל זה, ליצירת שינוי חברתי ותודעתי בקרב תושבי העיר.

על כן, הפרויקט יפעל בשני מישורים ביום האירוע.

במהלך האירוע הצוללנים יקיימו פעילות של "חפש את המטמון כדי לעורר סקרנות כשהמסר הוא – הים הוא האוצר שלנו.

זאת ועוד, לאורך היום יתקיים משט של חניכי 'צופי-ים' מול רצועת החוף, פעילות להגברת המודעות לשמירה על החוף של חניכי תנועת הצופים, ופעילויות לקהל שיכללו דוכני הסברה, סדנאות וסיורים של החברה להגנת הטבע.

ראש העיר, צביקה ברוט: "יום האוקיינוס הבינלאומי הוא הזדמנות נהדרת לעצור ולהוקיר תודה לחוף הים המדהים שלנו ולהנחיל תרבות של שמירה על הסביבה, קיימות וספורט ימי. יש לנו משאב יקר ועלינו לשמור עליו. הערכתי רבה למחלקות העירייה וליחידה לאיכות הסיבה על הובלת הפרויקט, אני מזמין את הקהל הרחב לקחת חלק במגוון האירועים, ליהנות מחופי העיר בחודשי הקיץ ולקחת חלק במאמץ המשותף לשמור על הים והחופים נקיים ומטופחים- למען הטבע ולמעננו".

מחזיק תיק החופים והמשנה לראש העיר ירון לוי: הצטרף לברכות והוסיף: "אני מברך את מרכז הצעירים כיוונים להצלחה בבת ים על הובלת הפרוייקט ושיתוף הפעולה עם היחידה לאיכות סביבה וקיימות של העירייה. המיזם הינו הזדמנות טובה לקחת חלק בשמירה אוצר הטבע הקיים בבת ים – חוף הים."

חיים אסא -באנר

פרסומת

סנשיין - בית קפה

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

עידן 2000
פיצה בנדס

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
סנשיין - בית קפה
ליאת בכר - צילום
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים