מצילים את המצוק

אהבתם? שתפו...

מצילים את המצוק: עיריית בת-ים החלה בעבודות לשיקום וייצוב מצוקי החופים

ראש העיר, צביקה ברוט: "אנו מנצלים את ימי הקורונה כדי לבצע עבודות תשתית, כשחוף הים סגור ממילא. מצוק חוף הים נמצא בסכנת קריסה כבר שנים ארוכות. עם כניסתי לתפקיד הנחייתי את כל הגורמים בעירייה כי בטיחות קודמת לכל, והקצתי את התקציב הדרוש לכך. היום, לאחר קבלת האישורים הנדרשים, אנו מתחילים את העבודות בפועל בשטח. הסדרת מיצוב המצוק, היא אבן דרך חשובה בחידוש חופי הים היפים שלנו.

הפתרון שאושר להסדרת בטיחות המצוק, יבטיח הן שמירה על הטבע הנפלא שלנו והן את המשך הנאתם של תושבי העיר ממה שיש לחופי בת ים להציע להם"

עיריית בת-ים החלה השבוע בעבודות לשיקום וייצוב המצוקים לאורך חופי בעיר. העבדודות תתבצענה ב- 4 מוקדים. החלק הראשון של עבודות השיקום יתחיל במצוק הדרומי לחוף הסלע בין הרחובות יוספטל לז'בוטינסקי (תא שטח 34), ובהמשך יתקימו בעוד 3 מוקדים נוספים בהם התמוטט המצוק. העבודות שהיקפן מוערך בכ- 3 מלש"ח, צפויות להיארך כ-6 חודשים. בחודש דצמבר אשתקד אישרה הולחוף, הועדה הארצית לשמירה על הסביבה החופית, את התוכנית החדשה לשיקום ויצוב המצוק ומיד לאחר אישור זה עברה התוכנית להליך מהיר של אישורים להוצאת היתר לתחילת העבודות.

עבודות הייצוב והשיקום יכללו טיפול בניקוז מי הנגר (גשמים) בראש המצוק, קדיחת ברגי קרקע לתוך קיר המצוק וקביעת רשתות ייצוב למניעת גלישות קרקע, הסדרת הטופוגרפיה ושתילת צמחיה מקומית שתסייע בייצוב הקרקע . התכנית לשיקום המצוק לוותה במסמך סביבתי ובניתוח אקולוגי וסקר ערכי טבע על מנת לשמור על ערכי הטבע ולמנוע מפגעים תוך כדי העבודה וכן לצורך החזרת המצב לקדמותו, ואף לשפר את הסביבה החופית ואת בצמחיה ובתי הגידול האופייניים לסביבת החוף.

התמוטטות המצוק הנה תופעה טבעית הנגרמת מפעילות הים והגלים, אולם באזורים עירוניים מהווה סכנה חמורה – כמו בתא שטח זה, ללא טיפול עלולה הטיילת להתמוטט יחד עם המצוק, ולכן הורה ראש העיר על תחילת העבודות כפעולה מיידית לייצוב המצוק ומניעת ההתמוטטות.

טרם היציאה לעבודה בשטח, פרסמה עיריית בת ים מכרז לתכנון וביצוע מיצוב המצוק, בהתאם לנדרש בתוכנית המתאר הארצית תמא/139/א. התכנון הנדרש, בחן את הפעולות הנדרשות לרבות מיצוב המצוק וניקוז מי הנגר וזאת לאור הידרדרותו של המצוק במשך השנים, מאז נבחן המצוק, טרם אישור התוכנית תמא/139/א. בהמשך מתכננת העיריה שיתוף פעולה עם החברה הממשלתית לחופי הים התיכון, לביצוע תיקונים נרחבים גם בשוברי הגלים על מנת למנוע את נדידת החולות שפוגעים בחופי העיר מדי שנה.

פרסומת

פיצה בנדס

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

באנר - וי.איי.פרי
תיווך - נאוה

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
קריוטוש
שני מחלב - באנר
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים