נוהל פינוי בינוי ליזמים בעיר בת-ים

אהבתם? שתפו...

"תשלב היבטים עירוניים, חברתיים וקהילתיים": המנהלת התחדשות עירונית בת-ים בשיתוף פעולה עם אגף הנדסה בעיר אישרה נוהל פינוי בינוי ליזמים בעיר בת-ים
במהלך השנה האחרונה עבדה המנהלת להתחדשות עירונית, בהנחיית ראש העיר צביקה ברוט, על בניית הנוהל מול בעלי התפקידים הרלוונטיים בעירייה, תוך בחינתו עם אנשי מקצוע. בין היתר, קיימה המנהלת מפגשי שולחנות עגולים עם תושבים ויזמים מתוך מטרה מרכזית לשפר את מימוש תכניות פינוי בינוי בעיר והגדלת הוודאות בקרב התושבים והיזמים.

מטרות הנוהל החדש: לשחרר חסמים, למנוע פגיעה בתושבים, לשפר את אחוזי מימוש התכניות בעיר, ולקבוע נוהל עבודה ברור ושקוף בהגשת תכנית פינוי-בינוי בעיר בת-ים. כך למעשה יצומצם אי הוודאות בשלב מוקדם. כמו כן, בחינת כלל ההיבטים העירוניים, החברתיים והקהילתיים הרלוונטיים להתחדשות עירונית – תוך עבודה במקביל על כלל המישורים. הנוהל יחול על תכניות פינוי בינוי חדשות וכאלו שטרם הגיעו לוועדה המקומית.

הנוהל החדש גובש במסגרת המדיניות שמוביל ראש העיר צביקה ברוט, לשחרור חסמים באגף ההנדסה ולאפשר לתושבים המעוניינים בכך לבצע תמ״א או התחדשות עירונית בבניינים שלהם. לצד זאת מוביל ברוט מדיניות של צמצום מספר הדירות הנבנות בעיר, לטובת מתחמים של תעסוקה, מסחר, היי טק ומלונאות.
מיד לאחר החגים עתידה מנהלת ההתחדשות העירונית בעיר להציג ולאשר את מסמך מדיניות התחדשות עירונית בבת-ים במליאת מועצת העיר, זאת לאחר שהנהלת העיר כבר אישרה אותו.

לדברי ברוט, "המטרה שלנו היא לשלב בין הרצון להתחיל ולהקל על התושבים לביצוע התחדשות בבניינים שלהם, לצד העברת זכויות בניה ממגורים לתעסוקה ומסחר. כך נאפשר לתושבים להשביח את הנכסים שלהם, ובמקביל נצמצם את הגירעון העירוני ונכניס מיליונים לקופת העיריה כבר בשנים הקרובות".

לדברי ראש המנהלת אסף טולדנו, "אישור הנוהל מהווה אבן דרך משמעותית בוודאות ומימוש התכניות בעיר עבור יזמים, תושבים והעיר בת-ים ככלל. הנוהל החדש מתכלל לתוכו את בדיקות ההיתכנות של כלל הגורמים המשפיעים על התכניות, לרבות כלכלה עירונית ודוחות חברתיים למתחמים שידעו להגן טוב יותר על התושבים והעיר. הנוהל החדש יחד עם מסמך המדיניות להתחדשות עירונית שעתיד להתאשר לאחר החגים, יהוו יחד בשורה להתחדשות העירונית בעיר בת-ים".

סופר שוק

פרסומת

טיק טק סטוק

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

סופר דוש
תיווך - נאוה

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
פליקס חלפון
סייקו - סושי
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים