סדנאות הסתגלות לחיים החברתיים והתרבותיים של החברה הישראלית

אהבתם? שתפו...

מכירים עולים חדשים תושבי העיר? ספרו להם על השירות החדש של עיריית בת ים

סדנאות הסתגלות לחיים החברתיים והתרבותיים של החברה הישראלית- ללא עלות

מעבר לארץ חדשה טומן בחובו התרגשות והתחדשות לצד קשיים ודאגות. עיריית בת ים, באמצעות האגף לשירותים חברתיים החל להציע שירות חדש, ליוצאי ברית המועצות לשיבר, אשר מאפשר לעולים, בשנים הראשונות, לעלייתם אוריינטציה עם המדינה החדשה בתחומים שונים כדוגמת: כלכלה, דיור, בריאות, חינוך ועוד.

במסגרת השירות התקיימו בשנה האחרונה 2 מפגשים בני שלוש שעות כל אחד, בשפה הרוסית, בנושא פיננסים והורות, הסדנאות התקיימו במוזיאון מובי וכללו הרצאה וכיבוד קל. בסדנת פיננסים- המפגש התמקד בנושאים: פתיחת חשבון, אשראי, צ'קים, זכויות בבנקים, עמלות, סוגי הלוואות, משכנתאות. צבסדנת ההורות – המפגש התמקד בהבדל תפיסת מקומו של איש החינוך בישראל מול ארץ המוצא, וההבדל בין מערכת החינוך בישראל לבין מקום מוצאם. המשתתפים בשתי הסדנאות דיווחו על שביעות רצון גבוהה מהמפגשים ומסרו כי המפגשים ענו על נושאים שהעסיקו אותם ולא ידעו היכן לקבל מענה.

בנוסף, נפתחה לאחרונה קבוצת למידה בנושא פיננסים- הקבוצה נמשכה 4 מפגשים בני שעתיים כל אחד. המפגשים התמקדו בנושאים: היכרות עם עולם הבנקאות; היכרות עם מושגי בסיס , אמצעי תשלום שונים, עמלות נפוצות וכו'. ניהול ובניה תקציב משפחתי מאוזן, הלוואות ומשכנתאות.

בשנה זו מתוכננות סדנאות והרצאות חד פעמיות בנושאי הורות, בריאות, התמודדות עם עליה בגיל ההתבגרות להורים ונערים/נערות, קבוצות תמיכה לעולים, קבוצות להורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים וקבוצה לילדים המטפלים בהורים קשישים. כמו כן מתוכנן טיול הורים וילדים, וסדנא להעצמה אישית.

השירות, ניתן כחלק מודל קליטה עירוני ייחודי שפותח באגף לשירותים חברתיים של העירייה  במסגרתו מלווים עובדים סוציאליים של עיריית בת ים את העולים חדשים במסגרת פיילוט ארצי של משרד הרווחה. המעוניינים להשתלב בתוכניות או לקבל סיוע וליווי אישי מוזמנים לפנות לעו"ס אליענה קרגר בטלפון: 03-5556159 או במייל: [email protected] ניתן להשאיר הודעות בשפה הרוסית.

חן שטרית - באנר

 

פרסומת

ליאת בכר - צילום

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

ביוטי - ענת אדרי
פיצה בנדס

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
פליקס חלפון
באנר - וי.איי.פרי
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים