"סלע אדם" –  Adam's Rock

אהבתם? שתפו...

סיור מודרך בתערוכה  'סלע אדם'

  במוזיאון בת ים לאמנות

עם הילה כהן-שניידרמן

19 אמניות.ים מציבים את בת ים על המפה העולמית

בעקבות אגדות, מציאות והזמן האבוד

אוצרת: נוגה דוידסון

שבת, 16 בנובמבר בשעה 12:00

"סלע אדם" – תערוכה חדשה תוצג במוזיאון בת ים לאמנות ע״ש בן ארי עד ה-15 בפברואר 2020. אוצרת התערוכה : נוגה דוידסון. 

אוצרת מוזיאוני בת ים: הילה כהן-שניידרמן.

נקודת המוצא לתערוכה 'סלע אדם' היא העיר בת ים, ששכבותיה ההיסטוריות מגיעות עד להתיישבות הפרה-היסטורית, ושמיקומה הגיאוגרפי לחופי הים התיכון הופך את האזור בו היא שוכנת למרכזי הרבה יותר ממה שאנו מורגלים לחשוב. בת ים צופנת בחובה אגדות וסיפורים רבים שמציעים הסבר על התפתחות התרבות המקומית לאורך ההיסטוריה. "סלע אדם" לדוגמא הוא כינוי מקומי לאי זעיר, סלע, הניצב כחצי קילומטר ממערב לחוף בת ים שעל פי אחת האמונות נמצא בשער האחורי לגן העדן והוא הנקודה הראשונה על פני הארץ , דרכה אדם וחווה לאחר שגורשו מהגן.

התערוכה ניגשת אל ההיסטוריה מתוך ידיעה ברורה שלא ניתן לספר סיפור היסטורי על מקום מבלי להחסיר את מירב הפרטים עליו, ואת אינסוף רגעי החיים שהתרחשו בו לאורך השנים. ובו בזמן, היא פועלת מתוך נקודת המוצא כי לתערוכת אמנות יש את החופש לדמיין ולהמריא מתוך המחקר ההיסטורי אל הספקולציה באופן שאינו מבקש או מתיימר להציג אמת סדורה.

רוב העבודות המוצגות בתערוכה הן עבודות חדשות. האמנים הוזמנו להתייחס אל המרחב הגיאוגרפי, ההיסטורי והמיתוסים של האזור ולדמיין את ההיסטוריות הרבות שהתרחשו בו ואת אלה העתידות לבוא. העבודות מתמקדות באזור בת ים ומתרחקות ממנו, ומבקשות לגעת במקומי באופן ששומר בו בזמן גם על איכות אוניברסלית.

בין העבודות שיוצגו:

עבודות של האמן מאיר טאטי ושל האורבניסט ניסן אלמוג, ילידי העיר. עבודותיהם מתכתבות עם אותו ידע 'קדום' שיש רק למי שנולד במקום: טאטי יצר הצבה מיוחדת, שהיא פרשנות לשתיים מעבודותיו הקודמות ״פרויקט 44״ (2009) ו״תיקון״ (2008), מעין מבט בוחן המפנה חיצי ביקורת אל התערוכה עצמה.

אלמוג יצר בכניסה למוזיאון את 'שביל בת ים' והציב שלט קק"ל המציע דרך שמזגזגת בין זמנים היסטוריים שונים ובין הרגש והזיכרון האישי למשמעות התרבותית הרחבה יותר.

דורית ביאלר התבססה על נראות של מפות גיאוגרפיות מסורתיות והופכת את סימני הטופוגרפיה המוכרים למפת רגשות אינטואיטיבית, הממפה מצבים נפשיים משתנים ואת הדרכים השונות אשר ניתן לנווט בהן כחלק מ מסלול החיים האישי.

הדס פליישמן יצרה הולוגרמה המבוססת על סריקת תלת מימד של עוגן בן 2,000 שנה שנמצא בחוף הסלע בשנת 2011 על ידי צמד מצילים מקומיים. העוגן שנמצא כיום בידי רשות העתיקות מוחזר לרגע לבת ים וסיפורו נמסר, ובו בזמן גם מתפקד כבבואה חמקמקה לאופן בו הידע נשמר בעולם.

אמניות.ים: ניסן אלמוג, דורית ביאלר, מיכל בר אור, רלי דה פריס, ענבל הופמן, אנה וויילד וטל גפני, מאיר טאטי, מאיה ידיד, שיר לביא, עמית לוינגר, מרים נאה, אורית סימן טוב, הדס פליישמן, ליא ציגלר, ורה קורמן, שיר רז, דניאל שופרא

 

"סלע אדם" –  Adam's Rock

מובימוזיאוני בת ים

מוזיאון בת ים לאמנות ע"ש בן ארי, רח' סטרומה 6, בת ים

שעות פתיחה של המוזיאון:

שלישי וחמישי: 16:00-20:00

שישי ושבת: 10:00-14:00

פרסומת

קריוטוש

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

קריוטוש
מספרה - ויקו חן

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
פליקס חלפון
מרפאת שיניים - באנר
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים