עיריית בת ים קיימה יום עיון מיוחד בנושא התחדשות עירונית

אהבתם? שתפו...

דואגים לאזרחים הוותיקים: עיריית בת ים קיימה יום עיון מיוחד בנושא התחדשות עירונית

בעיר בת ים מקודמים לאחרונה תכניות התחדשות עירונית רבות. לאור העובדה כי בעיר מתגוררים לא מעט אזרחים ותיקים, התקיים לאחרונה יום עיון אשר נועד להעביר לאנשי המקצוע הפועלים בעיר את הכלים והידע בכדי לספק לתושבים הוותיקים תמיכה בתהליך ההתחדשות העירונית

בעיר בת ים מקודמות תכניות של התחדשות עירונית, ולכך השלכות על אוכלוסיית הקשישים בעיר, אשר מהווים אחוז ניכר מהתושבים. על כן, ביום ב' האחרון התקיים יום חשיפה בנושא אזרחים ותיקים בהתחדשות עירונית לספקי השירותים בעיר, אשר עובדים עם האוכלוסייה המבוגרת. יום העין המיוחד הזה  הוא יוזמה משותפת של האגף לשירותים חברתיים – היחידה לעבודה קהילתית בשיתוף השירות לאזרח הוותיק בהנהלת גב' עופרה קורן  מרכז הגר (מרכז מחקר ופיתוח מדיניות דיור חברתי) והמנהלת העירונית להתחדשות עירונית, כאשר מטרת היום הייתה לעלות למודעות את קשיי האזרחים הוותיקים בתהליכי התחדשות עירונית ולייצר שיח בין אנשי המקצוע הרלוונטיים בנושא. יום חשיפה זה הוא חלק מפיילוט ייחודי המתקיים בעיר בת ים, שמטרתו מתן ידע בתחום ובניית כלים בשיתוף עם נותני השירות העירוניים לאזרחים הוותיקים על מנת לספק להם תמיכה וליווי בתהליכים אלו, כאשר בהמשך יתקיימו הכשרות עומק נוספות לעובדים הסוציאליים ובחינת מודל ההתערבות שיבנה במתחמים עצמם.

ביום העין נכחו כ-50 אנשי מקצוע, בניהם עובדים סוציאליים של השירות לאזרח הוותיק של האגף לשירותים חברתיים, עובדים סוציאליים מחברות סיעוד, ביטוח לאומי, קופות חולים, האגודה למען האזרח הותיק ועוד. עו"ס קהילתית חן גלבוע, מרכזת קבוצת הפעילים סיפרה על פעילות הקבוצה, שכללה השפעה על חקיקה בכנסת במטרה להטיב את זכויות הקשישים, הסברה במועדוני הקשישים בעיר והעלאת הנושא למודעות בכנסים שונים, כאשר בנוסף נציגי קבוצת הפעילים העירונית הפועלת תחת האגף לשירותים חברתיים, שיתפו בקשיי הקשישים בתהליכי התחדשות עירונית הכוללים בין היתר חוסר שיתוף בתהליכים, קושי בחיים בתהליכי בנייה של תמ"א 38, קושי במעברי דירות בגיל זה, חשיפתם להחתמות פוגעניות וכו'. הפעילים הדגישו את חשיבות התמיכה והליווי שיש לתת לאדם המבוגר בתהליך, ועל כן במהלך יום העיון המנהלת העירונית שיתפה את הנוכחים על השירותים השונים אותם היא מציעה, וכן והזמינה את תושבי העיר לפנות אליה על מנת לקבל מגוון שירותים.

צביקה ברוט, ראש עיריית בת ים: "נושא ההתחדשות העירונית הוא חשוב לעיר, אך יחד עם זאת חשוב לזכור כי המהלכים הללו חייבים להתבצע בשיתוף כלל התושבים ולמענם, ובפרט האזרחים הוותיקים אשר מהווים אחוז נכבד מהתושבים. על כן, אנו נמשיך ונקדם ימי עיון מהסוג הזה בכדי להעניק את התמיכה והליווי המלא לאוכלוסייה הזו, וזאת על מנת להקל על התהליך בצורה הטובה ביותר, באמצעות כלל הגורמים בעירייה ובפרט מנהלת ההתחדשות העירונית אשר עתידה לשנות את ייעודה בקרוב.

צילום: האגף לשירותים חברתיים – עיריית בת-ים.

פיצה בנדס

פרסומת

עידן 2000

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

פליקס חלפון
ממלכת הילדים של טלי

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
ממלכת הילדים של טלי
באנר - וי.איי.פרי
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים