ערב פתיחת התערוכה 'עידן חדש' במוזיאון לאמנות ע"ש בן ארי

אהבתם? שתפו...

כ-500 מבקרים בערב פתיחת התערוכה 'עידן חדש' במוזיאון לאמנות ע"ש בן ארי

ראש העיר צביקה ברוט וחברי מועצה נוספים הגיעו להתרשם וכיבדו בנוכחותם

קר בחוץ – חם במוזיאון: כ-500 מבקרים ובניהם תושבי העיר ומבקרים נוספים משדה האמנות הישראלי הגיעו ביום חמישי האחרון (20.12.18) לפתיחת התערוכה ׳עידן חדש׳ במוזיאון לאמנות ע״ש בן ארי. ראש העיר צביקה ברוט וכן חברי המועצה מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך והתרבות, אלי יריב, וחברי המועצה קטי פיאסצקי ורחל גדרון. ראש העיר, צביקה ברוט, עבר בין המיצגים השונים והראה התרשמות מהפעילות התרבותית הענפה שיש בעיר. כמו כן, שוחח עם האמנים השונים המציגים בתערוכה וכן עם אוצרת התערוכה הילה כהן-שניידרמן.

'עידן חדש' זו תערוכה חדשה המוצגת במוזיאון בת ים לאמנות ע"ש בן ארי בין התאריכים 20.12.18-23.3.19. 'העידן החדשה', אותה תנועה רוחנית משנות ה-70 של המאה הקודמת, צמחה מתוך ההבנה שקיים דבר מה מעבר למה שעינינו משגת לראות, וכי ליקום מהות אחדותית. על אף השם הרע שיצא לה, שורשיה של התנועה נעוצים בשבר שהביאו עמן מלחמת העולם השנייה ומלחמת ויאטנאם, ובצורך להיחלץ ולהירפא ממנו. התערוכה הנושאת את אותו השם, מבקשת לאתר את הופעותיה הכנות של 'העידן החדש' בשדה האמנות המקומי, מתוך ההבנה שהוא עודו נוכח והתגלמויותיו רק הולכות ומתפשטות אל עבר הטכנולוגי והווירטואלי.

12 האמנים המציגים בתערוכה מתגלים כסוכנים-חוקרים המרחיבים את גבולות התודעה ומבקשים להביא את הלא נודע אל המודע. בבסיס היציאה לחיפוש שוכן שבר יסודי שהתרחש בעבר או בהווה, והפעולה האמנותית מבקשת להעניק לו משמעות, איחוי או ריפוי.

אמנות העידן החדש בעת הנוכחית מציעה לחוות אמנות לא רק כדימוי אלא כחומר שיש להתקרב אליו ולחוש אותו. במובן זה, דרך הפיסול והציור בתערוכה, מתועלת ונתבעת מחדש ממשותו של הגוף, הפגיע, העוצמתי, נושא הידע, שכל עוד אנחנו אנושיים אולי מוקדם לוותר עליו.

האמנים\יות המציגים בתערוכה (לפי סדר אלפביתי): אורי קצנשטיין, איתן בן משה, אלינור סולומון, אריאלה שביד, טמיר ליכטנברג, יששכר בר ריבק, ליאור שחר , מילי ברזילאי, נטלי אילון, עומר הלפרין, רביד פרידמן ואלירן דהן.

התערוכה כאמור פתוחה לקהל הרחב עד ה23 במרץ 2019, במהלכה יתקיימו אירועי אמנות, שיח גלריה, סיורים ופעילויות לכל המשפחה. שעות פתיחה של המוזיאון: שלישי וחמישי בשעות 16:00-20:00; שישי ושבת בשעות 10:00-14:00.

צילום: שירז גרינבאום

תיווך - נאוה

פרסומת

מכבי שירותי בריאות

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

פרחי יהלומי
סופר דוש

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
ליאת בכר - צילום
עידן 2000
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים