ראיון אישי עם ראש העיר- יוסי בכר

אהבתם? שתפו...

בשנת 2012 כאשר ייסדתי את קבוצת הפייסבוק אמהות מבת-ים חשבתי כי יהיה נהדר ליצור קבוצה בה נוכל להייעץ, להכיר, לשתף ולהתאגד, גיליתי כי ישנן נשים רבות, אמהות כמוני אשר חשות כי יש צורך במקום מפגש ווירטואלי שהפך בית לכולנו עם השנים. עם השנים מצאתי אותנו נוגעות בכל מיני נושאים הקשורים להורות ואמהות אך המכנה המשותף לכולנו היה העיר שלנו- בת-ים. כפועל יוצא עלו המון תהיות, שאלות, תלונות, פרגונים ועוד לגבי העיר והעיריה. הילה קטן ססי שותפתי לניהול הקבוצה ואני עשינו ועושות כל אשר יכולות לסייע בשלל הנושאים אך ברוב הנושאים העירוניים- ידינו כבולות.

לפני כשלוש שנים יזמנו פגישה עם ראש העיר והבאנו בפניו את המצב שבו אנו מנהלות את הקבוצה הכי פעילה בעיר של נשים שהן אמהות ובקבוצה יש המון דיונים ותהיות בנושאים עירוניים וניסינו לחשוב על דרך לשיתוף פעולה פורה אשר יטיב עם כל הצדדים ועלינו על רעיון נפלא אותו יזם יוסי בכר- להקים פרופיל פייסבוק אשר נקרא בת ים שירות לקוחות אשר מאוייש ע"י עובדת עיריה אשר נמצאת בקבוצתנו ומתי שעולה שאלה, תלונה, בעיה, פרגון ועוד אנחנו מתייגות את הפרופיל הנ"ל למטרת עזרה. וכך היה.

כבר שלוש שנים שאנחנו בשיתוף פעולה פורה עם העיריה אשר בכל בעיה שאנחנו מציפות הם עוזרים. לטעמי זהו הישג גדול כאשר ראש עיר מבין כי הכח נמצא היום ברשת החברתית וזה המקום שבו ניתן לשמוע את קולות האנשים שבעיר, התקשורת הזו שבנינו פשוט נפלאה, תעיד כל מי שנעזרה בנו ובעיריה בעת הצורך בקבוצה.

כעת, כאשר מתחיל המירוץ לראשות העיר החלטנו כהוקרת תודה לשבת במפגש אישי עם ראש העיר יוסי בכר, לשמוע קצת על השנים שעברו ועל השנים הבאות, מפגש שהוא ראיון אישי שבו שאלנו את כל השאלות שמעניינות אותנו ובטח יעניינו אתכם. מפגש שממנו יצאנו מוקסמות ובעיקר, אופטימיות.

 

יוסי נשמח לשמוע קצת על הקדנציה שעברה, איך היתה מבחינתך? להיות ראש העיר של בת ים בשבילי זו זכות והתרגשות כל יום. בעיני מישהו מבחוץ זה נראה אולי כעבודה קשה, אך בשבילי זו שליחות.

מה האג'נדה שלך? אני מגיע מבית שבו חינכו אותי לעשות טוב. מבחינתי כל דבר שהוא טוב לעיר, טוב לתושבים, טוב לילדים, טוב למבוגרים , זאת האג'נדה שלי. בעיני לראש העיר יש תפקיד אחד – לעשות טוב.

יוסי בכר עם משפחתו

מה גישתך לגבי החינוך בעיר? חינוך הוא הלב הפועם של העיר. השינוי העצום שעברה בת ים התחיל בחינוך. לבת ים יש מערכת חינוך מדהימה שמבוססת על מנהלות ומנהלים, מורות ומורים, סייעות וגננות , אשר שנה אחר שנה מגדלות דור מדהים של ילדים בת ימים גאים, לפי מיטב המסורת של מודל בת ים לחינוך אישי, אשר זכה לפרסים. החינוך הוא בנייה של העתיד וברוך השם העתיד שלנו מצוין.

מה עמדתך וגישתך לגבי האיחוד עם תל אביב? אני נגד. ואם לא נפעל נכון כלכלית זה יקרה, לכן אני נלחם על יציבות כלכלית בכדי לבנות ולשמר את בת-ים כעיר כלכלית איתנה.

מה בנוגע לשבת- יש המדברים על התחרדות העיר, חוסר בעסקים הפתוחים בשבת ובריחת המבלים בסופי שבוע לערים אחרות, מה דעתך בנושא? בת ים היא עיר מעורבת ויש בה סטאטוס קוו, אני לא מתכוון לשנות אותו לא לכאן ולא לכאן.

מה יהיה עם כל נושא הבניה בעיר, שיפוצים, בלאגן בכבישים, בעיות חניה, פקקים וכו? עיר מרגשת ותוססת כמו בת ים היא דינאמית, נבנית, בונה ומשתפצת. תפקיד הרשות הוא לשמור על איזון בין הצורך להתחדש להשתפר ולייצר איכות חיים עתידית לשמירה על האיכות חיים בהווה.

מה דעתך על האמהות בעיר? יש פתגם שאומר "מי שיאמר לך כי הוא אוהב אותך יותר מאמך, דע לך כי כוזב הוא". אין בעולם כמו אהבה של אימא, אין חיבור יותר טבעי בין אימא לילד ואני כבת ימי גדלתי על כיבוד הורים ובעיני המילה אימא, יש בה סוג של קדושה. האמהות בעיר מעורבות ביותר וזה חשוב מאוד להידברות. אני בדעה שאם טוב לילדים של התושב- טוב לתושב.

ומה דעתך על הקבוצה שלנו אמהות מבת-ים? קבוצה רצינית, אני מברך על שיתוף הפעולה עם הקבוצה שהיא אמצעי תקשורת, צינור חיובי שיוצר דיאלוג בין האמהות בעיר לבין העיריה, סוג של חוכמת ההמונים שתורמת המון לכל הצדדים. הוגה רעיון הקבוצה הוא גאון.

מה אתה אוהב בבת-ים? את האנשים. הקהילה הכי מיוחדת, אנשים חמים ואוהבים ואני אוהב את זה.

מה בת-ים בשבילך? בת ים בשבילי זה בית, משפחה, עבר, הווה ועתיד. והמון אהבה. כל החיים שלי גדלתי כאן וזה הבית שלי.

מה גרם לך מלכתחילה לרוץ לראשות העיר? הייתי מנכ"ל בחברה כלכלית בתחום הסחר והיבוא נכנסתי לעולם הציבורי מאהבה ודאגה אמיתית לעיר, פחדתי שהיא תיפול למקומות אחרים לא טובים, לידיים לא ראויות, זה סוג של שליחות. התפקיד שלי הוא לשמור על העיר ואני חושב שאני עושה עבודה טובה.

מיהו איש/אשת השנה שלך בבת-ים? כל אנשי החינוך בעיר. כל אחד ואחת מהם.

אנחנו רוצות להודות לך ראש העיר יוסי בכר על ראיון אישי מקסים בו דיברת מתוך הלב והקרביים, בו שיתפת אותנו במה שנעשה ובמה שמתוכנן להמשך, אנחנו רוצות להודות לך על שנים של שיתוף פעולה פורה ומבורך עם הקבוצה שלנו ומקוות להמשך שיתוף פעולה ועשייה.

 

 

טאצ' בול

פרסומת

פרחי יהלומי

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

הפי-לי חד פעמי
סנשיין - בית קפה

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
חיים אסא -באנר
טיק טק סטוק
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים