תושבים רבים הגיעו אל חופי הים לציין את יום האוקיינוסים העולמי

אהבתם? שתפו...

תושבים רבים הגיעו אל חופי הים לציין את יום האוקיינוסים העולמי – כי בת ימי אמיתי שומר על ים נקי

יום שישי האחרון, 7.6, רגע לפני היציאה לחופשת חג השבועות, תושבי בת ים ציינו לראשונה יחד עם כל העולם את יום האוקיינוסים הבינלאומי. לאורך החוף והטיילת התקיימו אירועים לקהל הרחב בשיתוף תלמידי בתי הספר בעיר, תנועות הנוער העירוניות וכן פרויקט מסע. לאורך כל היום הסלוגן שנשמע שוב ושוב היה "בת ימי אמיתי – שומר על ים נקי!" זאת מתוך מטרה שהמילים יחלחלו לתוך התודעה כך שכל אדם ירגיש את חובתו לשמור על החוף והים נקי לטובת הסביבה. כיבדו בנוכחותם מחזיק תיק החופים ומשנה לראש העיר, ירון לוי ומחזיקת איכות הסביבה, קטי פיאסצקי. האירועים התקיימו בזכות היחידה לאיכות הסביבה בעיריית בת ים ופרויקט  BY.seaאשר יזם את הפעילויות ביום זה.

שכבות ה'-ו' מבתי הספר הסמוכים לחוף הים עברו שיעורי הכנה במהלך כל השבוע בנושא הים ושמירה על הסביבה. ביום האירוע, התלמידים יצאו יחד עם הצוותים החינוכיים לסיור לימודי בחוף אשר הודרך ע"י עמותת 'אקואושן', המקדמת את שימור הסביבה החופית בישראל.

לאחר מכן, בוצע מבצע ניקיון תת-ימי ע"י יחידת הצוללים של זק"א; צוללנים מקצועיים נרתמו למבצע ניקיון מקיף של תחתית החוף הימי, במטרה לשפר את חווית התושבים בחוף במהלך הקיץ הקרוב.

במקביל, ערכו מעגלי שיח ותערוכה בנושא אקטיביזם סביבתי בכלל, ושמירה על הים הבת-ימים בפרט. פעילויות אלו בהובלת סטודנטים בת-ימים, הלוקחים חלק בעמותת נטועים, BY.SEA project, להכשרת סטודנטים מקומיים כמובילים שינוי חברתי.

פרויקט BY.sea אשר יזמו את היום המיוחד, הוקם ע"י סטודנטים תושבי העיר בת ים מטעם 'מרכז הצעירים כיוונים להצלחה' ותכנית 'נטועים' של מזרח שמש. הסטודנטים שמו בראש מעייניהם את נושא העלאת המודעות לשמירה על חופי הים והים עצמו, ובכלל זה, ליצירת שינוי חברתי ותודעתי בקרב תושבי העיר.

במהלך האירוע הצוללנים קיימו פעילות של "חפש את המטמון כדי לעורר סקרנות כשהמסר הוא – הים הוא האוצר שלנו. זאת ועוד, לאורך היום התקיים משט של חניכי 'צופי-ים' מול רצועת החוף, פעילות להגברת המודעות לשמירה על החוף של חניכי תנועת הצופים, ופעילויות לקהל שכללו דוכני הסברה, סדנאות וסיורים של החברה להגנת הטבע.

צילום: היחידה לקיימות ואיכות הסביבה.

מספרה - ויקו חן

פרסומת

חיים אסא -באנר

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

ממלכת הילדים של טלי
תיווך - נאוה

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
באנר - וי.איי.פרי
מכבי שירותי בריאות
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים