אחווה הדדית יוצאת מן הכלל

אהבתם? שתפו...

בס"ד

לא כולם יודעים אבל במלחמת העצמאות לחמו החרדים זה לצד זה עם חיילי ההגנה, הייתה אז הרגשה של אחווה הדדית יוצאת מן הכלל, הרגשה של כולנו יחד.

בספר שהתפרסם לפני 3 שנים ע"י ד"ר משה ארנוולד הוא חושף את הקשר המיוחד שנרקם ע"י רבני אגודת ישראל דאז לבין ההגנה, כאשר סיסמת הגיוס הייתה: יאמץ השם את מגיני ישראל העומדים במערכה.

72 שנה עברו מאז ואת הקשר החם, תפס יחס של ניכור וחשדנות בעולם החרדי על כל גווניו בכל מה שנתפס בעיניהם כשיתוף פעולה עם "הציונים".

עד כדי כך הקשר הזה מרוחק שאפילו את הוראות משרד הבריאות הקשורות לנגיף הקורונה, הם לא טרחו לשמור והרבה האמת לא באשמתם. הנציגות שלהם בכנסת, אלה שאמורים היו לשמור עליהם התעסקה עם הבעיות של הרכבת הקואליציה. הם פשוט לא עידכנו ולך תנסה להסביר להם שהם פשוט פישלו. מה לעשות שגם אצלם מושג הכסת"ח הצהלי קיים.

אך בכל זאת עם החלת החוקים על ציבור שלם, הם היו מוכנים אף לוותר על התפילות בבתי הכנסת במניין, על סגירת הישיבות, תלמודי התורה והחיידרים ללא שום היסוס. "ונשמרתם לנפשותיכם" זה היה הקוד הפעם.

רבנים אף יצאו בפסקי הלכה מרחיקי לכת, שבימים כתיקונם ניתנים לגרועים שבאוייבנו או למי שנחשב כמסוכן לציבור, כמו יצחק רבין ע"ה בזמנו, דבר שהתיר את דמו בעיני הקיצונים.

הפעם דין רודף ניתן לכל מי שיעז להפר בידוד, או נגוע בקורונה שיסתובב בציבור ויסכן חיי אדם.

דין רודף בתמצית, הוא אדם שעושה מעשה שמפאת חומרתו והשלכותיו מותר למנוע מהרודף לעשות את המעשה גם במחיר הריגתו. להלכה יש דין רודף רק למי שמסכן את חיי חברו בשוגג או במזיד.

מבחינת הציבור החרדי שלצערנו מספר הנדבקים אצלו הוא הרב ביותר, ויוכיחו כל אותם מחקרים שנעשו ונעשים על קצב ההדבקה המזעזע שם. הנובע בגלל הצפיפות בבתי הכנסת ובישיבות וגם ובעיקר בגלל המצב הסוציואקונומי אצל רובם שגרים בדירות של 65 מ"ר, גם משפחות של עשרה ילדים ויותר כ"י.

אותה אחווה של כולנו יחד חזרה בדיוק כמו הלחימה לפני 72 שנה לצד לוחמי ההגנה.

זה לא היה קל בכל זאת 72 שנים של איבה הדדית עמדה פה בין הציבור החרדי לחילוני.

אך דומה שתחילת השיתוף פעולה החלה דווקא באותו אירוע מכונן, הלווית הרב שנקר בבני ברק לפני כחודש. לאותה הלוויה הגיעו מאות מלווים מה שכמובן גרר גל של הסתה מטורפת כנגד הציבור החרדי שלא שומר על כללי המרחק של 2 מטר ומתקהל בהמוניו.

מה שהציבור החילוני לא הבין שלהלוויה של גדול דור כזה מגיעים בערך 40.000 איש ולא 400 אנשים. לדוגמא להלוויתו של הרב עובדיה יוסף הגיעו כמיליון אנשים.

החותם הסופי שהוביל להכרה שהציבור החרדי השלים עם "רוע הגזירה" ומשתף פעולה בכל מה שקשור לקורונה בלי שום היסוס כחל ושרק. הייתה הלוויתו של אחד מהרבנים הראשיים הרב בקשי דורון ע"ה, שלהלוויתו הגיעו כבר מלווים בדיוק לפי כל הנחיות משרד הבריאות.

לאור הנתונים המצויינים מהמגזר החרדי היינו יכולים לצפות לפחות לאותו שיתוף פעולה גם במגזר החילוני.

אך שוד ושבר מיום ליום מתגלים הנתונים המרתיחים שמה שאסור בבני ברק וירושלים מותר בערים חילוניות אחרות.

כאשר ההסתה נגד ציבור שלם הייתה בעיצומה, על הצפיפות וכו. התמונות מחוף ימה של תל אביב ומהפארקים המשיכו לזרום למערכות החדשות.

רק השבוע התפרסמה כתבה מקוממת במיוחד על כתבים של ווינט שהסתובבו בימי הסגר על ירושלים כשהם מחופשים לחרדים עם תעודת עיתונאי.

הסתבר שבלבוש חילוני הוא יכל לנוע בכל ירושלים ללא הפרעה ואפילו עם חיוכים מפה לאוזן וברכת דרך צלחה ועם לבוש חרדי הוא תושאל, אויים וכן עוכב ע"י כוחות הביטחון.

אך דומה ששיא השיאים מבחינת הציבור הוא היעדר התפילות.

לאורך כל ספר התנ"ך ישנם התרחשויות רבות על גזירות שהתבטלו ע"י תפילה לבורא עולם, אין כוחם אלא בפיהם נאמר על עם ישראל.

לקחו להם את איסור השהיה בבתי הכנסת שזה ברור לכולם שזה סכנה גמורה. אך גם את התפילה תחת כיפת השמיים, אפילו עם כללי הזהירות בעשרה אנשים כשהם עטויים מסיכות וכפפות. גם זה מסוכן אמרו במשרד הבריאות ואין להקל ראש בכך ואכן הם לא הקלו.

אבל הציבור החרדי היה מוכן להבליג גם על זה, הרי משרד הבריאות מדגיש שגם שהיה מכל סיבה שהיא כולל תפילה בשטח פתוח היא סכנה ממשית ואף הביאו מחקרים רפואיים על כך.

לאור הנ"ל יצאו הרב קנייבסקי, הרב אדלשטיין, הרב כהן והרב בעדני שנחשבים למובילים בציבור החרדי אשכנזי ספרדי בפסק הלכה כי אסור לקיים תפילות תחת כיפת השמיים.

אך שוב מתבררת האמת המרה, שמה שאסור לציבור הדתי ושומרי המסורת בישראל, מותר בכל מקום בישראל. לראיה תמונות על עשרות ישראלים שעומדים בתור לבנקים ולדואר. תוך הפרה ברורה של כל הנחיות משרד הבריאות. איסור התקהלות במרחב הציבורי, שמירה על כיסוי פה ושמירה על מרחק של 2 מטר. סכנת נפשות במלוא מובן המילה.

הציבור בישראל שבור מרוסק ותשוש מהמצב הנוכחי. חצי מהמדינה נמצאים בחל"ת. אנשים מאבדים לאט לאט את מקורות המחיה, הלחץ הוא נוראי. פעילי השטח בעמותות הרגישו את זה השנה במיוחד לפני פסח.

לכן מובן בהחלט שכשיקחו לאנשים את האפשרות לא להגיע לבנקים או לדואר להוציא את הקיצבה זה יכול להוביל לכאוס מטורף. אך אין ברירה אם התקהלות תוך רמיסת כל כללי משרד הבריאות משמעותה סכנת הידבקות וסכנת נפשות ובמיוחד שגם אנשים מבוגרים נמצאים בהמתנות האלה, אז צריך להפסיק את זה ומיד.

הממשלה צריכה לדאוג לכך שהכסף יגיע לאנשים ולא חסרים לכך דרכים. יש המון מתנדבים ועמותות חסד שאפשר לסמוך עליהם שיעבירו את הכספים ליעדם, קרי לאותם קשישים בעיקר, שלא מתניידים עם כרטיסי אשראי.

והיו עיניך רואות את מוריך זהו מושג הלכתי רחב מאוד שאת הדוגמא האישית עלינו לקחת מגדולי הדור, שלאורם אנו הולכים ואכן גדולי הדור שומרים עלינו עם פסיקותיהם ההלכתיות, לאור המצב הקשה שאנו שרויים בו.

אך שוב מה שאסור לציבור הדתי מותר לציבור הכללי. כששר הבריאות, נשיא המדינה וראש הממשלה מצפצפים על הוראות משרד הבריאות, אז רואים את זה גם בשטח עצמו, בהתנהגות האזרחים.

על ימות המשיח נאמר פני הדור כפני הכלב. יש המפרשנים את זה לשלילה ויש המפרשנים לחיוב.

המילה כלב גזורה מהמילים כולו לב. המסמלת את האהבה המיוחדת שצריכה לשרור בין כלל אזרחי המדינה דתיים ושאינם כאלה לעת עתה. את הפרשנות השניה נשאיר לאותם "מנהיגים" שכשלו.

תוך כדי כתיבת שורות אלה מגיעות התמונות מהפגנת השמאל בתל אביב. שוב רמיסה בוטה וגסה של כל כללי משרד הבריאות. אם אלו היו תמונות של חרדים שמפגינים, היחתי נחרד רק מהמחשבות על ההסתה המטורפת כנגד ציבור שלם. אבל לא, אלה לא חרדים. אז עולם כמנהגו נוהג.

מישהו חכם פעם אמר שכשרוצים לשבור גפרור אז זה הדבר הכי קל אבל כשיש המון גפרורים יחד אזי זה בלתי אפשרי.

בימים אלה יותר מתמיד כולנו יחד דתיים וחילונים צריכים להבין שאין לנו ארץ אחרת וחייבים לשמור אחד על השני. כל אחד מאיתנו בימים אלה הופך להיות כבן משפחה לעניין הערבות ההדדית. אז בואו נשליך את כל המחלוקות והמריבות לסל וחסל.
כוחנו באחדותנו.

ואליכם מנהיגי העם.
אני מקווה ששורותי אלה המעטות יספיקו שמישהו שם למעלה יעשה משהו. אני לא תולה בזה הרבה תקוות האמת, אך לפחות אני יכול לומר שניסיתי.

פרסומת

עידן 2000

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

חיים אסא -באנר
עידן 2000

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
טיק טק סטוק
שני מחלב - באנר
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים