איבחנו לתינוק שלך אלרגיה לחלב? ממליצה לך לקרוא את זה

אהבתם? שתפו...

עם השנים והסטטיסטיקה שעולה בקצב מסחרר במספרי הילדים האלרגיים כל שנה אני שומעת המון סיפורים וחוויות קשות של הורים ונזכרת בחוויה הקשה שלי ומשתפת מ"מרום גילי" את מה שעבר ועובר עלינו בתור הורים מנוסים לילדה עם אלרגיה מסכנת חיים לחלב. אני מרגישה תמיד שזו סוג של שליחות מבחינתי להעביר את הדברים האלו הלאה ואולי גם לעזור לאחרים מהנסיון הרב שלנו.

אני קארין, אמא של ליה, היום בת 5 וחצי ואלרגית לחלב ברמה מסכנת חיים. ליה אלרגית מאוד לקזאין שהוא חלבון החלב ובחשיפה אליו היא קיבלה התקפים שהחלו בפריחה והסתיימו בקוצר נשימה קשה עד כמעט הפסקת נשימה. ליה אלרגית גם במגע מה שאומר שהיא פיתחה תגובות קשות גם כשרק נגעה עם היד בחלב ומוצריו. ליה יודעת שהיא אלרגית לחלב, שואלת כל דבר מה מכיל (היום כשהיא כבר בוגרת), היא מצוידת תמיד בתיק עם מזרק אפיפן להצלת חיים ובכל רגע נתון מלווה באדם בוגר. בגן היא מלווה בסייעת רפואית ובשעות שלאחר הגן, היא תמיד, אבל תמיד,בכל מקום מלווה באדם בוגר שידע לזהות את ההתקף ולהציל את חייה אם חלילה תבוא עם האלרגן במגע.

ולמה אני מספרת לכם את זה? כי היום אנחנו כבר למודי עבר והחיים שלנו בצל האלרגיה נראים לנו כמשהו טבעי, משהו שצמחנו לתוכו, אך בתחילת הדרך זה לא היה כך. תחילת הדרך היתה קשה ואף נראתה בלתי אפשרית ולכן כל דבר קטן שיכל להקל על חיינו נראה כעולם ומלואו.

היום אספר על הרגע בו גילינו שליה אלרגית לחלב והקושי בתחילת ההתנהלות והמוצר שעזר לנו כל כך והיה כל כך קשה להשגה שהיום חשוב לי להעביר את המידע הלאה על מנת שמי שנמצא במצבנו יוכל להקל על חייו במעט אך זה הרבה. ובאותה הזדמנות גם להודות למי שאפשר להודות על המוצר הנהדר הזה.

לפני חמש וחצי שנים, כשילדתי את ליה בתי השניה בחרתי בהנקה מלאה כתזונה עבורה. החל מלידתה בבית החולים רק הנקתי אותה. יום אחד כשליה היתה בת ארבעה חודשים נאלצתי לצאת לשלוש שעות בלעדיה ומכיוון שלא הייתי שואבת ביקשתי מאמא שלי ששמרה עליה לתת לה תחליף חלב בזמן שאיעדר. אמא שלי נתנה את התמ"ל וכאשר חזרתי המשכתי עם ההנקה. ראתה עיני כי טוב ולמחרת נתתי שוב מנת תמ"ל לתינוקת בין סבבי ההנקה שלי. כך היה גם ביום שלמחרת וביום שלאחר מכן. אך ביום הרביעי בו ליה קיבלה מנת תמ"ל (להזכירכם ליה קיבלה מנת תמ"ל אחת ביום מלבד ההנקה) ולאחר שסיימה את הבקבוק החלה מתכווצת, פולטת ובוכה. הבכי התגבר והפך לקוצר נשימה. כאמא צעירה שמלווה בסבתא וותיקה הבנו כי משהו אינו תקין ורצנו מיד אל מוקד הקופת חולים שהיה במרחק חמש דקות מאיתנו, כאשר הגענו התינוקת כבר היתה במצב של קוצר נשימה קשה מאוד עם הכחלת גפיים. מיד קפצו רופאים ואחיות מהמרפאה להציל את התינוקת ופסקו כי מדובר בהתקף אלרגיה. ליה קיבלה טיפול מציל חיים וחזרה לנשום. גם אנחנו חזרנו לנשום.

ביושבנו עם הרופאה ניסינו לחשוב מה היה הגורם לכל הדבר הזה? הרופאה שואלת מה חדש שהתינוקת קיבלה ואני משיבה כי שום דבר אינו חדש, התינוקת יונקת, לא בשלב הטעימות עדיין, לא החלפתי אבקת כביסה ואפילו לא סבון גוף, הכל רגיל. גם התזונה שלי כמניקה לא השתנתה. מה יכול להיות הגורם האלרגני להתקף הקשה שעברנו? אפילו  לרגע לא חשבתי שמנת התמ"ל שליה קיבלה פעם ביום למשך ארבעה ימים יכולה להיות הגורם שכן זו לא היתה הפעם הראשונה וחוץ מזה- מעולם לא שמעתי על אלרגיה לחלב… מי אלרגי לחלב? רק כאשר אימי אמרה לרופאה על נושא התמ"ל, רק אז נפל האסימון! אלרגיה יכולה להופיע גם לאחר מספר חשיפות לאלרגן ולא מחייבת מהחשיפה הראשונה ובנוסף גילינו כי חלב פרה הינו אלרגן שכיח מאוד.

מחדר הרופאה יצאנו עם תינוקת שהצלנו ועם תובנה חדשה להמשך חיינו. אך כעת כאשר אצטרך לצאת לסידורים או לחזור לעבודה, מה נוכל לתת לתינוקת כתחליף להנקה? הרופאה רשמה מרשם לתמ"ל מיוחד אשר ניתן רק לילדים המאובחנים כאלרגיים לחלב והסבירה כי "הוא מריח קצת לא טוב אבל אני בטוחה שתסתדרו". ניגשנו לבית המרקחת ורכשנו את התמ"ל המדובר. במשך השבוע שלאחר מכן ניסינו שוב ושוב להכין את התמ"ל הזה אך לא היה לי ספק שהתינוקת לא תסכים לאכול אותו שכן אני עמדתי להקיא רק מלהריח אותו… היינו אובדי עצות.

יום אחד כאשר חברה מספרת לי כי לבת דודתה היה את אותו הסיפור אך ניתן לה מרשם לתמ"ל בשם נוטרילון פפטי ג'וניור והמליצה לי לבקש מהרופאה לנסות אותו, ניגשתי לרופאה וזו נתנה לי מרשם לתמ"ל הנ"ל. רכשתי את התמ"ל וסקפטית שכמוני ניגשתי להכין לתינוקת מנת בקבוק. הפלא ופלא הריח לוואי איננו והטעם- בסדר גמור. בחיי שהתלהבתי. למה לתת לתינוק לסבול אם יש חלופות אחרות? גיליתי כי לרופאים קל יותר היה לתת את המוצר אותו הכירו ולא מוצר מדף חדש, אך אין לי שום סיבה לתת את המוכר והפחות מתאים לנו כאשר יש אופציה נהדרת אחרת. ומאז ועד גיל שנה ליה שלי קיבלה כהשלמת בקבוק (וכשהפסקתי להניק) את הנוטרילון פפטי ג'וניור.

כל מי שפגשתי במהלך השנים וסיפרה לי כי גם הם קיבלו את התמ"ל עם ריח וטעם הלוואי סיפרתי כי הם לא חייבים ויש חלופה נהדרת וכל מה שצריך לעשות זה לבקש מהרופא את הנוטרילון פפטי ג'וניור.

לאחרונה גיליתי כי לנוטרילון נולד מוצר חדש שנקרא נוטרילון פפטי וההבדל בינו לבין הפפטי ג'וניור הוא שבעקבות מחקרים שנעשו גילו כי מי שאלרגי לחלב הוא לרוב אלרגי לקזאין שהוא חלבון החלב אך לא ללקטוז (סוכר החלב) ובפפטי חלבון החלב מפורק בדיוק כמו בפפטי ג'וניור אך הוא מכיל לקטוז שחיוני להתפתחות התינוק (תינוקות יונקים מקבלים את הלקטוז מהאם).

נוטרילון פפטי מכיל כמובן חלבון מפורק, והוא מכיל את השילוב ייחודי של אוליגוסכרידים מסוג GOS ו- FOS, שהוכחו כתורמים למערכת חיסונית בריאה ומאוזנת, ולכן פחות מחלות אלרגיה בתינוקות.

 

נוטרילון פפטי, הוא התמ"ל היחיד לאלרגיה בישראל המכיל לקטוז- כאשר כמעט 50% מהפחמימות בנוטרילון פפטי הם לקטוז, החשוב למתן אנרגיה, ספיגת מינרלים כגון סידן ומשמש גם כרכיב פרה-ביוטי בעצמו.

אז כן, ליה שלי כבר גדולה והיום אנחנו מתמודדים עם אתגרים של הגיל הבוגר יותר יחד עם אתגרי האלרגיה אך עדיין חשוב לי מאוד להעביר הלאה מידע חיוני שלא תמיד ניתן למצוא. מידע מנסיון חיים שלנו.

מקווה שעזרתי למישהו.

 

 

ממלכת הילדים של טלי





פרסומת

ביוטי - ענת אדרי

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

הפי-לי חד פעמי
מספרה - ויקו חן

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
ביוטי - ענת אדרי
מכבי שירותי בריאות
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים