בת-ים משיקה מיזם חדש "אח לדרך"

אהבתם? שתפו...

בצל הקורונה עיריית בת-ים משיקה מיזם חדש "אח לדרך":

בנות ובני נוער בעיר מבצעים חונכות אישית בזמן הסגר לתלמידי העיר ליצירת קהילה חזקה

המיזם הושק עם "פרויקט 300" – בו חולקו כ300 מתנות ל-300 ילדים במצבי סיכון שונים ע"י 300 בני נוער וצעירים תושבי העיר

בונים קהילה חזקה: בעקבות ביטול הלימודים ברחבי הארץ ולאחר שיחות עם גורמי הרווחה ובתי ספר שונים ברחבי העיר עלה צורך מאוד גדול ביצירת זמן פנאי איכותי לילדים בעיר. עיריית בת-ים בשיתוף מנהלת ממריאים ומחלקת נוער וצעירים בחברה לתרבות פנאי וספורט הקימו לאחרונה מיזם חדש שמפעיל חונכות אישית לילדים ונוער במצבי סיכון, שמות הילדים התקבלו דרך בתי הספר או מסגרות הרווחה ולאחר מכן התבצע שיחת טלפון להורי הילדים כדי לתאם את מפגשים אישיים (אחד/ת על אחד/ת). את החונכות מבצעים בני נוער מהעיר, ש"ש שפועלים בעיר, חברי מכינת נחל עוז ומתנדבים נוספים.

המיזם הושק עם "פרויקט 300" במסגרתו אתמול אחר הצהריים התקיים יום שיא שבו חולקו כ300 מתנות לילדי העיר ממשפחות חד הוריות, משפחות רווחה ומשפחות במצב כלכלי קשה. איך זה עבד?  כל נער/ה קבל מעירייה שם של ילד עם כתובת ומספר טלפון, והגיע לאזור המגורים של הילד ונתן לו את המתנה בגינה הקרובה לביתו ולאחר מכן נשאר איתו לזמן משחק של כשעה. נמרוד פלמח, ממנהלת ממראים אמר לאחר סיום אירוע השיא: "איזו נחת רוח. אירוע השיא של ״אח לדרך״ עם קרוב ל-300 בני נוער – כולם בת ימים עבר בהצלחה, הנוער הבת ימי לקח יצא לכתובת של ילדי העיר עם מתנות (צעצועים ומשחקים מותאמים לגיל) לפגוש את הילדים לראשונה בתיאום עם ההורים. לבלות איתם, לשחק איתם. למעלה מ 300 ילדים בילו ומבלים זמן איכות עם בני נוער. המתנות נרכשו ע"י תרומות שאספו בני הנוער בעצמם טרם היציאה לדרך"

במסגרת מיזם, החונכים מגיעים למפגש אישי עם אותם ילד או ילדה לשעת משחק מחוץ לבית או עם חלקם הם עושים שיעורים בתוך הבית. כל חונך וחונכת בונים תכנית פעילות המותאמת לצרכיו של הילד. הילדים הם מגיל גן עד כיתה ד', העיקר הוא להפיג את הזמן הפנוי במהלך הסגר בפעילויות חברתיות וחינוכיות שונות ומותאמות לילד.

הנהלת העיר והעירייה החלה עוד טרם התפרצות נגיף הקורונה החלה בבניית תכנית לטיפוח תחושה של קהילתיות בקרב תושבי העיר וחיזוקה.  העיר בת-ים ידועה ביחסים המיוחדים והחמים בין תושביה, ובעירייה בטוחים כי ביחד העיר תעבור את המשבר הזה ותושביה ייצאו ממנו מחוזקים ומלוכדים כקהילה חזקה יותר מלפני הקורונה. נוכח המצב הבריאותי המשתנה בעירייה ממשיכים בהערכות לסיוע לקהילה במידת הצורך בדרכים שונות ומגוונות, מזמינים את כל התושבים להיות שותפים ולהצטרף אלינו למעגל המתנדבים דרך יחידת ההתנדבות העירונית או מנהלת ממריאים, כך יחד  בת-ים תמשיך להיות קהילה חזקה ומגובשת.

מנהלת ממריאים הינו מיזם חברתי ייחודי לבת-ים לקידום מוביליות חברתית בקרב בני נוער מיסודם של עמותת אלומה ועיריית בת ים. ממריאים פועלת להרחבת מעגל השרות בצה״ל לשירות משמעותי תוך מיצוי יכולות הנהגה והעצמת תחושת החוסן האישי של נוער וצעירי העיר. מטרת מנהלת ממריאים לקדם מוביליות חברתית על ידי חיזוק תחושת השייכות, הגאווה והחוסן האישי והעירוני. לעודד את צעירי בת ים ״להחזיק״ בסיפור אישי שמהווה מנוע לצמיחה ועשייה.

תמונות: דוברות.

פרסומת

ביוטי - ענת אדרי

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

חיים אסא -באנר
מרפאת שיניים - באנר

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
הפי-לי חד פעמי
טיק טק סטוק
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים