בת-ים – ניו-יורק – גרסת המציאות

אהבתם? שתפו...

בת-ים – ניו-יורק – גרסת המציאות

25 שנה לאחר שסדרת הטלוויזיה הפופולארית "בת-ים-ניו יורק" כבשה את לב הצופים בישראל, מגיעה כעת גרסת המציאות: לאחר מגעים שנמשכו כשנתיים, ייחתם השבוע הסכם ערים תאומות בין העיר בת-ים – לבין רובע מנהטן, הרובע המרכזי והגדול בעיר ניו-יורק שבארה"ב.
בכל תהפוך בת-ים לעיר היחידה בארץ – וכמעט היחידה בעולם – שזוכה להסכם שיתוף פעולה שכזה עם הרובע היוקרתי.
המשמעות המיידית: בת-ים תזכה כבר הקבוע בהשקעה של מיליון וחצי שקלים, שיוכרזו בהמשך השבוע, לצורך השקעה בעיר ובתושבים.
המגעים בין שתי הערים החלו לפני כשנתיים: ראש העיר בת-ים צביקה ברוט, אשר שימש בעבר בין היתר כיועץ למנהיגים בעולם, יצר קשרי עבודה לא שגרתיים עם קולגות בערים שונות – וקידם גם שיתופי פעולה ייחודיים בין בת-ים לבין ערים מרכזיות בארה"ב ובאירופה.
בשלב מסוים נוצר הקשר גם עם בכירים בעירית ניו-יורק, אשר ביקשו לשתף פעולה עם נושאים שמשותפים לעיר הישראלית ולהם כמו התחדשות עירונית, טיפול בקורונה ונושאי חינוך.
בשנה האחרונה נפגש ברוט פעמיים עם נשיא מנהטן, מארק לוין, כדי לקדם שיתופי פעולה בין הערים – והקשר הזה הוביל גם להחלטה משותפת על רצון לחתום על הסכם ערים תאומות, ולשתף פעולה בשורת נושאים בהם בריאות הציבור, חינוך, התחדשות עירונית, איכות סביבה ומאבק באנטישמיות ובגזענות.
בשבוע הבא צפוי להתקיים טקס בהשתתפות נשיא מנהטן מארק לוין, ראש העיר צביקה ברוט, שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן ובכירים נוספים, ובו ייחתם ההסכם ההיסטורי עבור בת-ים – שתחגוג בשנים הקרובות את יובל ה-100 שלה.
לדברי ברוט, "אנחנו נרגשים מאד מההחלטה, שיש לה חשיבות כפולה: גם הצהרה משמעותית מצד אחת הערים החשובות בעולם שבת-ים כיום היא עיר מובילה גם בישראל וגם ברמה בינלאומית, ובנוסף מדובר במערכת שלמה של פעילויות משותפות עם העיר החשובה הזו, שיתרמו המון למערכת החינוך בבת-ים, למאבק בקורונה ולבריאות הציבור, בהגנה על חופי הים, ובשחרור חסמים להתחדשות עירונית".
בנוסף, הצליחה העיריה במסגרת שיתוך הפעולה עם המקומיים לסגור השקעה ראשונה של איש עסקים אמריקני בבת-ים, אשר יתרום כמיליון וחצי שקלים לצורך השקעה בפיתוח פארקים, ותכניות חינוכיות לילדי העיר.
בשלב הראשון נערכים בעיר לקיים לימודים משותפים של תלמידים – בשלב הראשון באמצעות הזום ובשנה הבאה גם דרך משלחות הדדיות. בבת-ים מתכוונים לשתף את תלמידי מנהטן בתכניות ייחודיות שנלמדות בעיר, כמו לימודי סינית בכיתות א', לימודי שחמט בכל כיתות ג', לימוד תחום הרחפנים בבתי הספר, וכן לימודי סייבר והיי טק במוסדות החינוך היסודיים.
לאחר הטקס, שיתקיים בעירית ניו-יורק, צפוי להגיע נשיא מנהטן לביקור גומלין בבת-ים לקראת סוף השנה. בבת-ים אף מתכוונים לקיים מחווה סמלית כלפי העיר התאומה החדשה, ולקרוא לאחד הרחובות או הפארקים החדשים שנבנים כיום בעיר על שמה.

פרסומת

פליקס חלפון

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

הפי-לי חד פעמי
קריוטוש

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
מכבי שירותי בריאות
מספרה - ויקו חן
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים