בת ים ערכה טקס מרגש לציון 30 שנים למבצע שלמה

אהבתם? שתפו...

בת-ים חוגגת עם ביתא ישראל:

עיריית בת-ים באמצעות היחידה לעבודה קהילתית ערכה טקס מרגש לציון 30 שנים למבצע שלמה במעמד ראש העיר, צביקה ברוט

חלק ניכר ממשפחות יוצאות אתיופיה עלו לארץ והשתכנו בבת-ים כחלק ממבצע העלייה הגדול שנערך בתחילת שנות ה-90 מבצע שלמה.

השנה מלאו 30 שנים בדיוק למבצע שבו עלו לארץ 14,310 עולים בתוך 48 שעות בלבד. לציון המאורע  עיריית בת-ים ערכה טקס חגיגי יחד עם תושבות ותובשים בשיתוף קהילת יוצאי אתיופיה בעיר. האירוע הינו יוזמה משותפת של היחידה לעבודה קהילתית באגף לשירותים חברתיים ומחלקת קליטה עליה בשיתוף משרד העליה והקליטה. האירוע הונחה על ידי שמלש( נבסו). האירוע כלל סטדנאפ, רקדניות וכן סרטון שהוקרן של טקלה אצנפה אסירת  ציון ,תושבת בת ים, שסיפרה את סיפורה של הצלת מאות יהודים במבצע שלמה. באירוע היה קיטירינג אתיופי ונערך במעמד ראש העיר, צביקה ברוט ומחזיקת תיק הקליטה, עו"ד אנסטסיה סהר שבצ'וק.

מבצע ‘שלמה’ התקיים בי”ב סיוון התשנ”א (1991) במשך 48 שעות וידוע גם בשמו המקורי מבצע גשמי זעף. המבצע היה בעיקרו מבצע רכבת אווירית לפינוי המלא של יהודי ביתא ישראל שהתרכזו בעיר אדיס אבבה באתיופיה.

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט: אירוע ציון מבצע שלמה הוא חשוב מאוד וחובתנו לשמור ולזכור את המורשת והדרך של יהודי אתיופיה בדרכם ארצה. עולי אתיופיה הם חלק חשוב ממרקם החיים העירוני והארצי תוך תפיסת תפקידי מפתח בכירים במשק הישראלי. יש עוד אתגרים ואנחנו פועלים לשילוב מיטבי של העולים בחברה.

פרסומת

פיצה בנדס

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

טיק טק סטוק
באנר - וי.איי.פרי

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
חיים אסא -באנר
קריוטוש
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים