הויכוח על הוצאות יחסי הציבור של עיריית בת ים

אהבתם? שתפו...

איך מביאים עירייה עם גירעון של 100 מיליון שח לאיזון כלכלי?
הנה דוגמה ראשונה:
לכל עירייה יש הוצאות שוטפות על יחסי ציבור, פרסום, מיתוג וכדומה. בבת-ים, עד כניסתי לתפקיד, הוציאו על כך עשרות מיליוני שקלים. מהכסף שלנו.

שמתי לזה סוף. בשנתיים וחצי האחרונות חתכתי את העלויות דרמטית ומ-15 מיליון בשנה הגענו למיליון אחד (ראו בגרף).

פרסום זה חשוב, כדי לתת מידע, כדי לשתף את הציבור, כדי לתת תחושה של פעילות משמעותית. אבל בשביל להשיג את כל זה לא חייבים להוציא כל כך הרבה כסף מהקופה הציבורית. האינטרנט, הרשתות החברתיות, הוואטסאפ והסמס מאפשרים לנו להעביר את המידע ביעילות ובהשקעה כלכלית נמוכה יותר.

וזה לא הכל. נדרשת גם דוגמא אישית. הכל מתחיל בדברים הקטנים.
למשל, כשיצאנו לדרך לפני שנתיים וחצי הודעתי שאני מוותר על הרכב הצמוד שמגיע לי מהעיריה, וגם את הוצאות הדלק הרבות אני משלם מכיסי. אלו עשרות אלפי שקלים מדי שנה שאני מוותר עליהם משכרי.
במקביל שילמתי בעצמי הוצאות אישיות באלפי שקלים שבעבר העיריה מימנה לראשי ערים, וויתרתי גם על אחד העוזרים שמגיעים לי, כי ידעתי שהצלחה כלכלית חייבת להתחיל בדוגמא אישית, שקיפות ונקיון כפיים.

אני מאמין שבזכות התייעלות כלכלית ודוגמא אישית נצליח להשלים את המהפכה הכלכלית של בת-ים, שבזכותה בוטל הסיפוח שלנו ליפו-ת״א, ולהמשיך להגדיל את השירות לתושב לאחר שנים רבות מדי של דריכה במקום.

תודה גדולה לכל אנשי המקצוע הטובים שעובדים בעיריה מסביב לשעון כדי לסייע לנו בכך. ותודה לכם, תושבי העיר, על התמיכה לכל אורך הדרך. זו קודם כל ההצלחה שלכם. ❤️

 

# Hamutal Cohen #
במשך 5 שנים הייתי דוברת עיריית בת ים. בחלומותיי הורודים לא דמיינתי את התקציבים שראש עיריית בת ים הנוכחי צביקה ברוט, טוען שהיו לטובת יחסי הציבור בעירייה.
וכך, בעוד אחד מהמהלכים היח״צניים של ברוט (שאגב הוא עושה לא רע בכלל!) הוא מציג את ״הישגיו״ ו״מלחמתו״ בתקציבי היח״צ של הנהלת העיר הקודמת. האירוניה שוקלת לקפוץ מגג בניין העירייה.
בדבר אחד אני מסכימה עם ברוט. פחות יח״צ יותר עשייה בשטח. אז במקום לעסוק כל הזמן במה עשו או לא עשו קודמיו בתפקיד, ממליצה לו להשקיע את המיליונים שטוען שחסך בתקציבי הדוברות, בתיקון המדרכות השבורות שבהן אני צועדת מדי יום, בהורדת הרכבים שחונים על המדרכות ומעברי החציה ומאלצים אותי לרדת עם עגלת תינוק לכביש, בתיקון הביובים שזורמים פה כמו הגעתון בחורף גשום, ועל הדרך גם בסילוק מיקי מאוס ומשפחתו שבנו להם בית מחוץ לגן של הילד שלי.

ואגב תקציב הדוברות והיח״צ בשנים שמוצגות נע בין 700 אלף למיליון ש״ח. תבדקו אותי בקובץ התקציב שמופיע באתר העירייה.

פרסומת

ממלכת הילדים של טלי

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

פיצה בנדס
פליקס חלפון

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
סייקו - סושי
תיווך - נאוה
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים