הילה חכים אחות במכבי נבחרה להוביל את מערך אשפוז הבית בשפלה

אהבתם? שתפו...

כשחמלה פוגשת מקצועיות
הילה חכים אחות במכבי נבחרה להוביל את מערך אשפוז הבית בשפלה. תחום שצבר תאוצה רבה בשנת הקורונה, ויש לה רק דברים טובים להגיד
על המקצוע שלה.

כששואלים את הילה חכים, אחות במקצועה איך עברה עליה השנה החולפת- העיניים שלה נוצצות. ממש בימים אלה היא מציינת שנה בתפקיד מנהלת *מערך אשפוז הבית של מכבי בחולון, ראשון, בת ים והסביבה* ונהנית מכל רגע.

"תחום אשפוז הבית הוא תחום מרתק, שצבר תאוצה גדולה בימי הקורונה", מספרת הילה. "בזמן שהתחלואה היתה בשיאה אנשים פחדו להגיע לבתי החולים מחשש להידבקות והתחילו להבין שאפשר לקבל רפואה ברמה גבוהה גם בבית. אשפוז הבית כבר קיים במכבי מספר לא קטן של שנים ולאחרונה נחתם גם הסכם שיתוף פעולה חדשני עם בית החולים שיבא, שמאפשר לנו לקדם את התחום צעד נוסף קדימה. נקודת המוצא שלנו היא שלסביבה הטבעית של המטופל יש חשיבות מכרעת בהחלמתו ובצמצום הסיכונים הבריאותיים. ואכן, בזמן הקורונה ההיענות והפתיחות המחשבתית לקבל את הטיפול הרפואי והסיעודי בבית היתה רבה יותר"

*מה זה אשפוז בית?*"מערך אשפוז הבית הוא מערך מסודר, שפועל על פי נהלים ברורים ונועד להוות חלופה לאשפוז בבית החולים", מסבירה הילה. "מטופל מגיע לבדיקה אצל הרופא בקהילה או בחדר המיון ואם הוא עונה על הקריטריונים ניתנת ההמלצה לשחררו לאשפוז בית וכאן נכנס לתמונה הצוות שלי. מערך אשפוז הבית שלנו כולל רופאים, אנשי סיעוד ומטפלים, שמטרתם לתת לחולה טיפול מקצועי ומיטבי עד להחלמה. צוות הסיעוד ערוך לתת בבית מגוון רחב של טיפולים, מתן תרופות בעירוי לוריד, בדיקות מעבדה ועוד. כל מטופל מקבל מעטפת ייחודית לפי צרכיו".
"כך למשל טיפלנו במטופל בעל צרכים מיוחדים שהיה צריך לקבל עיורי תרופתי בבית במשך מספר ימים. היינו צריכים לפעול במלוא הרגישות תוך התחשבות בתנאים המיוחדים של המטופל שבהתחלה גילה התנגדות. אחרי מספר ימים נוצרה בינינו מערכת יחסים של אמון והוא הבין שאנו כאן כדי להעניק לו את הטיפול הטוב ביותר. זה היה מרגש כי בכל זאת לא היה מדובר כאן במקרה רגיל ונדרשה רגישות מרבית בטיפול. התגובות של המטופלים הן נהדרות ושביעות הרצון גדולה. זה בעצם נותן את הכוח להמשיך להשתפר ולשפר".
"התפקיד שלי מאד מאתגר", היא מסכמת בחיוך. "יש לי אחריות עצומה על המטופלים וגם על הצוות שלי. לא תמיד זה קל אבל בהחלט  מרתק-  אף יום לא דומה למשנהו ואני מתרגשת מהעשייה בכל פעם מחדש. ואם יש דבר אחד טוב שיצא מהקורונה זו ההבנה שאפשר לקבל טיפול מצוין ומקצועי גם במסגרת הביתית. ואי אפשר לסיים בלי להגיד מילת תודה והערכה גדולה לצוות האחיות והרופאים שלנו על מסירותם הרבה והשירות מלא אמפתיה וחמלה שהם מעניקים. ואם הצלחנו להיטיב עם המטופלים שלנו ולסייע בהחלמתם- בלי ספק עשינו את שלנו".

פרסומת

בונו בורגר

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

תיווך - נאוה
מספרה - ויקו חן

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
מרפאת שיניים - באנר
פרחי יהלומי
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים