המלאכיות של נלי

אהבתם? שתפו...

המלאכיות של נלי

נלי חולודקוב קשישה בת 85 התבשרה כי עליה לעזוב את דירתה השכורה בבת ים.

הקשישה שבקושי דוברת עברית היתה אובדת עצות ולא ידעה את נפשה מרוב צער.
עד שלתמונה נכנסו צוותים ממכבי שירותי בריאות שסייעו לה במציאת דיור, תמכו בה בכל קשיי המעבר ואפילו עזרו לה לנקות את הדירה. סיפור מרגש על נתינה מהלב.

נלי חולודקוב ניצולת שואה בת 85 עלתה מאוקראינה לפני 20 שנה ומאז התגוררה יחד עם אחותה בדירה שכורה בבת ים. לפני כשלושה חודשים קיבלו השתיים הודעה שבעל הדירה מעוניין למכור את דירתו ולכן עליהן לחפש דירה חדשה.
אולגה האחות המבוגרת קיבלה אישור לעבור להוסטל ואילו נלי שמצבה הבריאותי טוב יותר הוכנסה לרשימת המתנה ארוכה לדירת עמידר. הבשורה נפלה כרעם ביום בהיר על נלי שבגילה המופלג מצאה את עצמה חסרת אונים מול מציאות קשה ולא מוכרת.

אחרי ימים רבים של בכי ומצוקה ממשית החליטה נלי לשתף בסיפורה את סמדר הראל שמש – עמיתה מלווה במכבי שירותי בריאות. הקשר בין השתיים הינו במסגרת תכנית "בידיים טובות"- תכנית ייחודית של הרשות לזכויות ניצולי שואה במשרד לשוויון חברתי ובשיתוף מכבי, במסגרתה מאתרים ניצולי שואה ללא מעטפת משפחתית ומעניקים להם סיוע.

סמדר שלא יכלה לעמוד ללא מעש לנוכח המצוקה האמתית שיתפה בסיפור הקשה את עמיתה לעבודה סטלה קסלמן מינץ עו"סית ורכזת ניצולי שואה במכבי ויחד הן החליטו שלא ינוחו עד שיימצא פתרון הולם לנלי .
"החלטנו שאנחנו חייבות לפעול במהירות כי אחרת נלי היתה נשארת ללא קורת גג", מספרת סטלה. "מדובר בסיפור קורע לב של אישה קשישה שלמעשה נפלה בין הכיסאות והיינו חייבות למצוא לה פתרון".

"פנינו לגורמי המקצוע שמטפלים בנושא ונתקלנו בהמון בירוקרטיה", מצטרפת לשיחה גם סמדר. "כשהבנו שהגענו למבוי סתום פנינו לקרן לרווחה לניצולי השואה ואחרי דיונים ומאמצים רבים הצלחנו יחד למצוא לנלי דירה קטנה בקריית אונו במסגרת בית אורנשטיין – דיור מסובסד לניצולי שואה מיעוטי יכולת.
"לא היה קל לשכנע את נלי לעזוב את הסביבה בה חיה בשנים האחרונות ולהתחיל את חייה במקום חדש. בכל זאת מדובר באישה מבוגרת מאד", מוסיפה סטלה. "אבל לא היתה לנו ברירה- שוחחנו, שכנענו, הסברנו, בכינו יחד איתה ובסוף אפילו לקחנו אותה לראות את המקום. כשהיא השתכנעה לבסוף , סייענו בהשגת מסמכים ואף עזרנו לה לחתום על החוזה".

"היום של מעבר הדירה לא היה קל עבורה – זה היה יום של הרבה מאד דמעות וחששות", נזכרת סמדר. "אבל היינו שם עבורה לאורך כל הדרך ואפילו הצטיידנו במטליות ומטאטא כדי להפוך את המקום החדש לבית. לפני כמה ימים היא התקשרה וסיפרה לנו שאחרי כמה ימים לא קלים של הסתגלות כבר יש לה כמה חברות במתחם ושנעים לה בבית משלה".

"זוהי זכות עבורנו לעמוד בצומת הדרכים הזאת ולדעת שיש ביכולתנו לסייע לניצולי שואה בקהילה שלנו", מסכמת סטלה בהתרגשות. "אנו מאחלות לנלי הרבה שנים של אושר, נחת ובעיקר בריאות במקום החדש".

ד"ר חגי פרנקל ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי :"הצוותים של מכבי מלווים את החברים ברגעי האמת המשמעותיים בחייהם- מגיל ינקות ועד בגרות. הליווי משלב בתוכו ערכים של חמלה ואנושיות יחד עם מקצועיות כמו במקרה המרגש הזה. זוהי משמעותה של שליחות אמתית, שנעשית מהלב והנשמה במסירות ורגישות. נמשיך לפעול למען החברים כשהמטרה שלנו היא שיפור מתמיד של איכות חייהם ובריאותם"

פרסומת

תיווך - נאוה

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

חיים אסא -באנר
הפי-לי חד פעמי

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
מספרה - ויקו חן
באנר - וי.איי.פרי
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים