המסעות לפולין בוטלו אבל בתיכון שז"ר בבת-ים החליטו לא לוותר על זיכרון השואה

אהבתם? שתפו...

"משואה לתקומה": המסעות לפולין בוטלו אבל בתיכון שז"ר בבת-ים החליטו לא לוותר על זיכרון השואה

ביוני האחרון הודיע משרד החינוך כי משלחות הנוער לפולין יבוטלו על רקע חילוקי דעות עם ממשלת פולין בכל הנוגע לאבטחת המשלחות, אופי המסע, התכנים ובכלל הנרטיב בו יסופר סיפור השואה במהלך המסע.

בתיכון שז"ר בעיר בת-ים החליטה מנהלת בית הספר, שימרית שי, שאומנם לא נוסעים לפולין אבל גם לא מוותרים על זיכרון השואה, צריך למצוא אלטרנטיבה אחרת לתלמידים כדי שלא ישכחו.

ואכן כך- השנה, לראשונה בעיר תלמידי יב' של תיכון שז"ר עשו מסע ייחודי ומורכב שלימד אותם על זיכרון השואה אבל גם על הישראליות. המסע "משואה לתקומה" שמנוהל על ידי החברה להגנת הטבע מורכב משני חלקים: שלב ההכנה ושלב המסע עצמו. בתהליך ההכנה הילדים נעזרו בטכנולוגיית המציאות מדומה כדי "להיות באושוויץ", ממש להרגיש את התחושה של הביקור במחנה השמדה.

שלב המסע עצמו ערך ארבעה ימים שבמהלכם ביקרו התלמידים במוזיאונים, במכוני שואה, בקיבוץ לוחמי הגטאות, אנדרטת הקרון, מחנה המעפילים בעתלית  ועוד. במהלך המסע הם פגשו דמויות רבות שהזכירו להם את חשיבות הקמת המדינה, דמויות שונות שמייצגות את החברה הישראלית והתנדבו עם ניצולי שואה.

המסע הזה התאפשר בזכות סבסוד חד פעמי שמנהלת בית הספר הצליחה להשיג לתלמידה. התלמידים חזרו עם סל ערכים, תובנות ובשלות שגרמה לשימרית להבין שהמסעות האלה, דווקא אלה שעורכים פה בארץ, הם חשובים וחייבים לקבל את סבסוד משרד החינוך.

קרדיט: קובי לובשבסקי

פרסומת

ממלכת הילדים של טלי

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

חן שטרית - באנר
טאצ' בול

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
באנר - וי.איי.פרי
ממלכת הילדים של טלי
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים