לאחר המהפך הכלכלי: אושר לראשונה תקציב עיריה מעל למיליארד שקלים

אהבתם? שתפו...

*לאחר המהפך הכלכלי: אושר לראשונה תקציב עיריה מעל למיליארד שקלים*

*שיא של כל הזמנים בבת-ים: מועצת העיר אישרה הגדלת ההשקעה בעיר במאות מיליוני שקלים. *

שנה לאחר שהנהלת העיר הצליחה לבטל את תכנית ההבראה, לחסל את הגירעון הכספי, ולמנוע איחוד של בת-ים עם יפו – נרשם כעת שיא חדש: מועצת העיר אישרה את הצעת התקציב השנתי של ראש העיר צביקה ברוט, שלראשונה יחצה את רף מיליארד השקלים ויעמוד על קרוב ל-1.1 מיליארד ש״ח.

בנוסף, זו השנה השניה ברציפות בה בת-ים מאוזנת לחלוטין, ללא גירעונות או חובות שוטפים, לראשונה מאז הקמתה של העיר.

כזכור, בשנת 2017 בת-ים עמדה על סף פשיטת רגל ונאלצה לחתום על הסכם הבראה שכלל הצמדת חשב מלווה לעיריה.
בשנת 2019, לאחר כניסתו של צביקה ברוט לתפקיד, הוא החליט יחד עם הצוות המקצועי בראשות מנכ״לית העיריה יודפת אפק-ארזי לבטל את תכנית ההבראה המקורית – וליצור תכנית חדשה, שכללה הגדלה משמעותית של ההכנסות העצמאיות, ניהול מקצועי ושקוף, ובעיקר סדר עדיפויות חדש שאיפשר להגדיל השקעות בניקיון, פארקים, גינות ציבוריות ושיקום רחובות ותאורה שמבוצעים בימים אלה.
בנוסף הוחלט לפעול לביטול התכנית לאחד את בת-ים עם יפו, ולהתנגד לפיטורי עובדים שהיו אמורים להתבצע במסגרת תכנית ההבראה המקורית.

לבסוף, בשל הצלחת התכנית, אכן בוטל האיחוד עם יפו, העיריה לא נאלצה לפטר עובדים, החשב המלווה בוטל, ותכנית הבראה החדשה הסתיימה שנתיים לפני הזמן. בנוסף אישרה הממשלה להפחית את הארנונה בבת-ים ב-3 אחוזים, בשל הצלחת התכנית.

כעת מגיעה בשורה נוספת: התקציב העירוני שאושר רושם עליה של כ-120 מיליון שקלים לעומת השנה שעברה, כשהמשמעות היא עוד השקעות בתחומים רבים כמו שיפוץ רחובות, ניקיון, ביטחון אישי וחוגים בחינם.
לדברי ברוט, ״מדובר בתוצאה ישירה של שלושה דברים: ניהול מקצועי, מלחמה בלתי מתפשרת בשחיתות ציבורית, ושקיפות. הציבור היה שותף מלא למהפכה הכלכלית ולכן גם ראוי שיהנה מהפירות הללו. התקציב החדש ישקף את העובדה שבת-ים מתעוררת, וימשיך את המהפכות גם בתחומים כמו התרבות, אירועי הקיץ והחינוך. אני מבקש להודות לשותפיי להנהגת העיר, ותודה מיוחדת למנכ״לית יודפת אפק-ארזי שהובילה את המהפכה הזו. בנוסף יש להודות גם לגזבר העיריה מרדכי ברשישת על העבודה הקשה, ולצוות המקצועי שסייעו להבאת ההישגים הללו. אנחנו נמשיך לעבוד מסביב לשעון כדי לוודא שבת-ים לעולם לא תחזור לאחור״.
מנכ״לית העיריה יודפת אפק-ארזי הוסיפה כי ״מדובר בהישג של ממש, שהושג לאחר עבודה מאומצת של ארבע שנים. בת-ים כיום במצב טוב הרבה יותר מאי פעם, ולאחר שהצלחנו להביא לאיזון תקציבי אנחנו מוסיפים עוד עשרות מליוני שקלים לתחומי החינוך, התרבות, הרווחה, שיפור לנו העיר, ופארקים וגינות כדי להגדיל את ההשקעה בתושב״.
לדבריה, ״התקציב החדש משקף אחריות ששומרת על מסגרת התקציב, לצד רצון אמיתי להמשיך ולהוביל את בת-ים להישגים בכל התחומים״.

פרסומת

ממלכת הילדים של טלי

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

סופר דוש
שני מחלב - באנר

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
טאצ' בול
הפי-לי חד פעמי
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים