לראשונה: מיזם פורץ דרך בטיפול באוטיזם של וולפסון ומכבי שירותי בריאות

אהבתם? שתפו...

*לראשונה: מיזם פורץ דרך בטיפול באוטיזם של המרכז הרפואי וולפסון ומכבי שירותי בריאות*

*מרכז קש"ת לאבחון, טיפול ומחקר בקשיי שפה ותקשורת והכל תחת קורת גג אחת. מדובר בשיתוף פעולה ראשון מסוגו בין בית חולים לקהילה במטרה לאפשר טיפול ואבחון בילדים, פעוטות ומתבגרים בספקטרום האוטיסטי לצד מתן דגש על רפואה מותאמת אישית וקידום ידע, מחקר וחדשנות. עפ"י נתוני משרד הבריאות ישנה עליה של כ-60% במספר הילדים שאובחנו באוטיזם בשנת 2021 לעומת שנת 2018*

המרכז הרפואי "וולפסון" יחד עם מכבי שרותי בריאות מובילים מיזם ייחודי- מרכז קש"ת לאבחון, טיפול ומחקר בקשיי שפה ותקשורת. מדובר בשיתוף פעולה ראשון מסוגו בין בית חולים לקהילה, במטרה לאפשר טיפול ואבחון בילדים, פעוטות ומתבגרים בספקטרום האוטיסטי לצד מתן דגש על רפואה מותאמת אישית וקידום ידע, מחקר וחדשנות. שיתוף הפעולה יאפשר למטופלים לקבל שירות מקצועי, מיטבי והוליסטי תחת קורת גג אחת ממיטב אנשי המקצוע המובילים בתחום.

בין השירותים שיינתנו במרכז: אבחון, ריפוי בעיסוק ואומנות, פיזיותרפיה, שירותים סוציאליים ופסיכולוגיים ועוד. מנהלת המרכז שהיא גם מנהלת תחום התפתחות הילד במכבי שירותי בריאות פרופ' לידיה גביס היא חוקרת מוערכת בתחום, שעבודתה רבת השנים והמחקרים שערכה, קידמו את האבחון וטיפול. לפי ה-CDC שכיחות האוטיזם בעולם כיום (לשנת 2022) היא 1:40, זו התסמונת עם העלייה המהירה ביותר בשכיחות בעשורים האחרונים. עפ"י נתוני משרד הבריאות, נכון לסוף 2021 חיים בישראל יותר מ-30 אלף ילדים עד גיל 18 המאובחנים עם אוטיזם. מדובר בעליה של כ-60% במספר הילדים שקיבלו אבחנה לעומת שנת 2018. יש עלייה עצומה בצורך לטיפולים ואבחונים בתחום האוטיזם וקיים פער גדול בין הביקוש להיצע.

באירוע ההשקה החגיגי של המרכז החדש, שנערך אמש (יום ג' ה- 8.11) השתתפו ראש עיריית חולון, מר מוטי ששון, ראש עיריית בת ים, מר צביקה ברוט, מנכ"לית המרכז הרפואי וולפסון ד"ר ענת אנגל, ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי שירותי בריאות ד"ר חגי פרנקל, מנהלת מרכז קש"ת ומנהלת תחום התפתחות הילד במכבי פרופ' לידיה גביס, ומכובדים נוספים מהארץ והעולם.

מנכ״לית המרכז הרפואי וולפסון ד״ר ענת אנגל: ״אנו שמחים ונרגשים להרחיב את השירותים הניתנים לקהילה במרכז הרפואי וולפסון. לנוכח העלייה במספר הילדים המאובחנים עם האוטיזם הפער בין ההיצע לביקוש בתחום הולך ומתרחב. הקמת המרכז תסייע בצמצום הפער ותאפשר מתן טיפול לעשרות ילדים באמצעות מעטפת טיפולית מקצועית וענפה.״

מנכ"לית מכבי שירותי בריאות סיגל דדון-לוי: "בשנים האחרונות אנו רואים עליה במספר הילדים שנמצאים על ספקטרום האוטיזם וכארגון בריאות מוביל אנו מחויבים לספק להם פתרונות מתאימים, חדשניים ונוחים להם ולבני משפחותיהם. פתיחתו של המרכז החדש בהובלת מכבי יחד עם המרכז הרפואי וולפסון היא אבן דרך משמעותית בטיפול שלנו בילדים ואנו נרגשים לקדם מיזם ייחודי, ערכי וחשוב זה לרווחת המטופלים".

ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי ד"ר חגי פרנקל: "כשאנחנו נוגעים בילדים על הספקטרום האוטיסטי, אנחנו משנים את המציאות של הילדים, של המשפחות שלהם ושל הקהילה. על כן, לפתיחה של המרכז החדש לטיפול בילדים אוטיסטים יש משמעות מיוחדת. השותפות העמוקה עם בית החולים 'וולפסון' הביאה להקמתו של מרכז חדשני ראשון מסוגו בקהילה ובארץ. התשתית המחקרית והטיפולית שהקמנו, הרפואה ההוליסטית והחליפה המקצועית המותאמת אישית לכל ילד הם הישג אדיר".

פרסומת

ביוטי - ענת אדרי

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

פליקס חלפון
טאצ' בול

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
באנר - וי.איי.פרי
מספרה - ויקו חן
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים