מיצוב בת-ים כמוקד מסחר ותעסוקה מוביל

אהבתם? שתפו...

צעד נוסף למיצוב בת-ים כמוקד מסחר ותעסוקה מוביל:

הוועדה המקומית בת ים אישרה להמלצה להפקדה שתי תכניות התחדשות עירונית משמעותיות ביוזמת והובלת העיריה והמנהלת להתחדשות עירונית המוקמות בכניסות לעיר מהאיילון: מתחם שפרבר בכניסה ממחלף הקוממיות ומתחם שער יוספטל בכניסה ממחלף יוספטל.

מדובר בחלק מרכזי במדיניות העיריה שמעודדת הקמת מתחמי תעסוקה, היי טק, ומסחר – ולא רק מתחמי דירות כפי שהיה בעבר.

ביום חמישי האחרון 20.05.2021 אישרה הוועדה המקומית בת ים להמלצה להפקדה שתי תכניות התחדשות עירונית משמעותיות ביוזמת והובלת העיריה והמנהלת להתחדשות עירונית ובמימון הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. שתי התכניות ממוקמות בכניסות לעיר מהאיילון: מתחם שפרבר בכניסה ממחלף הקוממיות ומתחם שער יוספטל בכניסה ממחלף יוספטל.  שתי התכניות מלוות על ידי המנהלת להתחדשות עירונית המסייעת לתושבי המתחם בהתארגנות, מתן מידע ושמירה על זכויותיהם. כמו כן מספקת המנהלת מעטה משפטי וסיוע בעריכת מכרז לבחירת היזם, מה שמשאיר את הכוח בידי דיירי המתחם.

תכנית שער יוספטל הינה במתחם של 62 דונם בכניסה המרכזית לעיר ממחלף יוספטל, כחלק מ- HUB תחבורה מטרופוליני הכולל נגישות מיידית לרכבת ישראל, מטרו עתידי, רכבת קלה וקווי אוטובוס רבים. מטרות התכנית היא חידוש מבני המגורים תוך הרחקתם משולי איילון, יצירת עוגן כלכלי לעיר ע"י תוספת מבני תעסוקה וחידוש הכניסה המרכזית לעיר. בשטח התכנית נמצאות 490 דירות המיועדות לפינוי, ו 1,175 דירות מתוכננות, לצד 150,000 מ"ר לתעסוקה, 8,700 מ"ר למסחר ושטחי ציבור משמעותיים. מבנה המגורים הארוך, המלווה את רחוב יוספטל, מיועד לשימור, וישמש כמבנה משרדים. גם המרכז התורני הייחודי "פאר יפית" יועד בתכנית לשימור.

התכנית כוללת שני מוקדים: מוקד שכונתי למגורים משולב מסחר, ומוקד תעסוקה מטרופוליני. מיקומה האסטרטגי של התכנית, בכניסה לעיר, סמוך לתחנת רכבת יוספטל, לתחנות אוטובוס רבות ונת"צ מהיר לעיר, לתחנת הקו אדום של הרכבת הקלה, לתחנת מטרו עתידית, וכן לנתיבי איילון- יצרה הזדמנות לתכנון מוטה תחבורה ציבורית, רכיבת אופניים והליכה. במהלך תקופת התכנון נערכו מפגשי שיתוף ציבור רבים לרבות קורס להכשרת נציגויות התושבים. כן התקיימו פגישות עבודה מקצועיות לתיאום התכנית עם כלל הגורמים הרלוונטיים, הרשות להתחדשות עירונית, צוות לשכת התכנון המחוזית, נתיבי איילון, רכבת ישראל, משרד החינוך ועוד. את צוות התכנית מוביל משרד אדר סקר אדריכלים יחד עם מוריה אדריכלים, וניהול הפרויקט ע"י לוג ניהול פרויקטים.

תכנית מתחם שפרבר ממוקמת במיקום אסטרטגי בכניסה הדרומית הראשית לעיר, על רחוב הקוממיות שהינו ציר עירוני מרכזי. מטרת התכנית היא יצירת מתחם משולב למגורים, משרדים, מסחר ומבני ציבור, תוך שיפור מערך הדרכים ושטחי הציבור הפתוחים. התכנית מאפשרת בין היתר הקמת בית ספר חדש, נותנת מענה משמעותי לצורכי התושבים המתגוררים באזור כיום ובעתיד. בשטח התכנית נמצאות 272 דירות המיועדות לפינוי, ו 992 דירות מתוכננות, לצד 40,000 מ"ר לתעסוקה, 10,000 מ"ר למסחר ושטחי ציבור משמעותיים. את צוות התכנית מוביל משרד מבל אדריכלים, וניהול הפרויקט ע"י החברה הכלכלית חוף בת ים.

צביקה ברוט, ראש העיר: "בעיר בת ים, מהערים הצפופות בישראל, אנו מבינים כי התחדשות עירונית היא בגדר הכרח. לא מדובר רק בשיקום ורענון המבנים הוותיקים, שרבים בהם הוקמו לפני עשרות שנים, אלא בפרויקטים בעלי משמעות חברתית לעיר. החזון שלנו הולך ומתממש: בת ים תהפוך לעיר שתספק אלטרנטיבה תעסוקתית ותמצב את עצמה כמוקד מסחר ותעסוקה מוביל. עוגן משמעותי בחזון הזה יהיה אזור המסחר והעסקים החדש שעובר גם הוא התחדשות, יחד עם בניית המלונות חדשים אשר ישימו את בת ים על המפה גם בהיבט התיירותי. אנו רוצים שהתושבים יעבדו בבת ים, ולכן החזון שלנו הוא לקדם את אזור העסקים המתפתח של העיר. בקרוב כבר נראה את השינוי ובעוד  שנים זו כבר תהיה מהפכה.

תמונות מפגשי תושבים: קרדיט: מנהלת ההתחדשות העירונית בת ים

קרדיט מתחם שפרבר: מבל אדריכלים

קרדיט מתחם יוספטל: אדר סקר אדריכלים

פרסומת

מכבי שירותי בריאות

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

מכבי שירותי בריאות
ביוטי - ענת אדרי

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
תיווך - נאוה
מרפאת שיניים - באנר
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים