מכינים את ארון התרופות לחורף

אהבתם? שתפו...

*מכינים את ארון התרופות לחורף*
***שינויי מזג האוויר והטמפרטורות, שנמצאות במגמת ירידה הם הסימן שהחורף כבר בפתח. רגע לפני שמגיעים הצינון, השפעת ושאר תחלואי החורף חשוב לדעת מהן התרופות, שיעזרו לנו לעבור את החורף בשלום. מגי זינגר רוקחת קלינית במכבי שרותי בריאות במחוז ירושלים והשפלה עושה לנו סדר בארון התרופות לחורף***

צינון, אף מטפטף ושיעול טורדני הם חלק מהתופעות הנפוצות, שמסמלות את בוא החורף.  רגע לפני בואה העונה הגשומה זוהי הזדמנות מצוינת לרענן את ארון התרופות הביתי שלנו.
"בחלק ממחלות החורף ניתן לטפל או לפחות להקל על הסימפטומים שלהן ללא התערבות רפואית ובאמצעות תרופות ללא מרשם", אומרת מגי זינגר רוקחת קלינית במכבי שרותי בריאות במחוז ירושלים והשפלה, שמציינת כי כבר כעת נרשמת עלייה ברכישת תרופות לטיפול בסימפטומים של התקררות, שיעול ונזלת. אז אילו פריטים חשוב שנכניס לארון התרופות החורפי שלנו? הנה מספר המלצות:
*תרופות לשיכוך כאבים והורדת חום*- חלק גדול ממחלות החורף מלוות בעליית חום ולכן חשוב להצטייד מראש בתרופות להפחתת חום וכאבים. תרופות אלו, שמופיעות בסירופ, טבליות וטיפות הן מצרך הכרחי בארון החורפי. אם מדובר בתינוקות קטנים חשוב להצטייד גם בנרות להורדת חום. בנוסף, על מנת שנוכל לעקוב אחרי תנודות החום שלנו חשוב שבארון התרופות יהיה גם מדחום. במקרים של חום ממושך או במצב של חום גבוה ותופעות של אפטיה בעיקר בקרב תינוקות חשוב לפנות לקבלת ייעוץ רפואי.
*תרופות לצינון ושפעת*- לשפעת ושאר וירוסים של חורף אין ממש תרופה, אולם ניתן להקל על תחושת הצינון והסימפטומים הנלווים אליהם. תרופות אלה מסייעות בהורדת החום, מייבשות ומקלות על תחושת המחלה. בחלק מהתרופות יש חלוקה ליום ולילה מבחינת ריכוז החומר הפעיל בתרופה ועל כן חשוב ליטול את התרופות על פי הוראות היצרן ולהקפיד על מרווח שעות כנדרש. מומלץ כמובן להתייעץ עם רופא בכל שאלה.
**תרופות נגד שיעול*- שיעול טורדני הינו אחת מהתופעות, שפוקדות אותנו בעונת החורף.
על מנת להקל על השיעול ניתן לצרוך תרופות, שמפחיתות את צמיגות הליחה ומכייכות. חלק מהתרופות הינן על בסיס צימחי בתוספת דבש, ג'ינג'ר ושאר מרכיבים טבעיים. ומי מביניכם שמעדיף תרופות סבתא יכול להשתמש בתה חם, מרק עוף, דבש ושאר תכשירים ביתיים  להקלה על כאבי גרון ושיעול.
*לכסניות לכאב גרון*- כאבי גרון צורבים ומעקצצים, שפוגעים באיכות חיינו, הם מהתופעות המוכרות ביותר בעונת החורף. לרוב לכאבי הגרון הללו יש רקע ויראלי או שהם נגרמים עקב אודם בגרון ולכן שימוש בלכסניות הוא פתרון טוב שמקל על הכאבים. אם הכאבים הופכים חריפים יותר או מתמשכים זמן ארוך חשוב להתייעץ עם רופא על מנת לשלול את האפשרות שמדובר בדלקת גרון המחייבת טיפול אנטיביוטי.
*תכשירים לכאבי שרירים*- אחת מהתופעות של התקררות ושפעת הם כאבי שרירים. אמנם שפעת תחלוף עתידה לחלוף תוך מספר ימים, אולם אין כל טעם לסבול ללא צורך. מומלץ להשתמש במשחות נגד כאבי שרירים על מנת להקל על הכאבים. מי שמעדיף טיפול טבעי יותר יכול להיעזר בכרית חימום ממש כמו זו של סבתא.
*בארון החורף מומלץ לשלב גם אמצעי עזרה ראשונה סטנדרטיים כמו פלסטרים, תחבושות וכו'.

*איך מאחסנים תרופות?*
*יש להקפיד על אחסון תרופות על פי הוראות היצרן. ישנן תרופות שצריך לשמור במקרר וכאלה שבטמפרטורת החדר במקום קר ויבש.
*יש לאחסן את התרופות באריזתן המקורית כולל העלון לצרכן ואין לערבב בין סוגי תרופות..
*יש לבדוק את תוקף התרופות ולזרוק לפח תרופות שתוקפן פג.
*יש לסגור בצורה הרמטית את הקופסאות והמיכלים של התרופות.
*יש לאחסן תרופות הרחק מטווח ידם של הילדים על מנת למנוע סכנה.

פרסומת

מרפאת שיניים - באנר

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

פיצה בנדס
סופר דוש

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
מכבי שירותי בריאות
מרפאת שיניים - באנר
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים