מנרה לודג'- נופש לכל המשפחה

אהבתם? שתפו...

כמשפחה חובבת טיולים יצאנו לעוד טיול ברחבי הארץ במהלך החופש הגדול, אותו החופש בו כולנו מחפשים פעילויות, אטרקציות ומקומות להעביר בהם את הזמן בנעימים. היעד- מנרה לודג' בקיבוץ מנרה שבצפון. ישבנו מראש ותיכננו תוכנית טיול שתתאים למשפחה ממוצעת עם שלושה ילדים קטנים, התוכנית כוללת טיול בארץ ישראל היפה, להכיר פינות וטבע, נופש של לילה בבקתות של מלון מנרה לודג' ופעילויות עם הילדים.

יצאנו בשעות הבוקר לכיוון צפון – תחנה ראשונה נחל שניר/חצבאני . שמים בwaze דג על הדן ומגיעים ישר לשמורת נחל שניר.

בנחל שלושה מסלולים, קל בינוני וקשה כאשר ההבדלים ביניהם הם נקודות היציאה, זמן, נגישות(בקל ניתן לצעוד עם עגלות) וצעדה על אדמה או בנחלים. אנחנו בחרנו בקשה- למיטיבי לכת והתחלנו לצעוד. צעדנו בתוך הנחלים, במשך כשעה וחצי עד שסיימנו את המסלול, חזרה ממנו היא הליכה של כרבע שעה עד לחניון. מומלץ לנעול נעליים סגורות(סנדלים זה מצוין),כובעים ובגדים נוחים,מקדם הגנה והרבה מים. במסלול נחלים, מפלים ושכשוכיות. מחיר: 28 ש"ח למבוגר, 14 ש"ח לילד מעל גיל 5.

מומלץ בחום!

משם ברכב טיפסנו לכיוון רכס רמים שבהרי נפתלי אל מלון מנרה לודג' שבקיבוץ מנרה.

המלון הוא מלון דירות\בקתות אשר הנוף המשקיף מכל המתחם לכיוון הערוץ מטה הוא מדהים. קיבלנו חדר משפחתי אשר בו היה לנו מיטה זוגית להורים, ספה נפתחת לילדים ולול. בחדר מטבחון עם מיני מקרר, קומקום חשמלי ומיקרוגל, שולחן אוכל, מקלחת וטלווזיה .

 

החדר ממוזג והנוף ממנו מעצים את החוויה.

טיילנו קצת בקיבוץ, טיול רגלי, אנשים נחמדים ונעימים, יש גם כלבו לקניות לרווחת המטיילים והמקומיים, בערב נעים כל כך ואפילו היו רוחות קרירות(משב מרענן לאמצע אוגוסט) בכל זאת אנחנו על צוק בגובה 850 מטר.

בבוקר התעוררנו ליום חדש ובהיר ויצאנו אל חדר האוכל. ארוחת הבוקר בחדר אוכל קיבוצי טיפוסי, מזנון עם סלטים, ירקות, לחמים, חביתות, דגנים, גבינות ועוד. העובדים בחדר האוכל מקסימים, מסבירי פנים ושירותיים מאוד. בתום הארוחה כיאה לחדר אוכל קיבוצי אנחנו מפנים את הצלחות וזהו ערך מוסף וקסום בחינוך לטעמי.

 

 

משם יצאנו אל האטרקציות שמספק המלון- צוק מנרה. האטרקציות מחולקות לשלוש תחנות, עליונה אמצעית ותחתונה. לא רק נופשים במלון מגיעים לאטרקציות, האטרקציות פתוחות לקהל הרחב (בתשלום) אך מי שנופש במלון מקבל את פעילויות האקסטרים כלולות במחיר.

בתחנה הראשונה העליונה ישנם שלל משחקים לילדים-טיפוס על קיר, משחקי עץ וטיול ברכבת ברחבי הקיבוץ עם הסבר על המקומות והיסטוריה מקומית. לסיור ברכבת יש להירשם.

 

 

הנוף מהצוק פשוט עוצר נשימה.

משם יורדים ברכבל לתחנות התחתונות, הרכבל-באורך 1940 מטר ובגובה 750 מטר,הוא הארוך ביותר (והמרשים ביותר לטעמי) בישראל.

בתחנה האמצעית נוכל לעשות סנפלינג (מגיל 9) על המצוק, קיר טיפוס, חץ וקשת ומסלול הליכה אתגרי.

בתחנה התחתונה רכבת ההר שמבחינתי היא סגירת מעגל לטיול שנתי בבית הספר היסודי. רכבת ההר בה יושבים זוג אנשים נוסעת על ההר במהירות (אתם יכולים לשלוט במהירות אך כל הכיף כשזה מהיר), עלינו עליה כמה פעמים מרוב שנהננו, אורכה 1200 מטר של הנאה.

 

מתחם טרמפולינות (מגיל5) בהם הילדים קפצו ונהנו, מזנון ושירותים לרווחת המבקרים. העברנו במתחם האטרקציות כחמש שעות של כיף גדול ויצאנו אל דרכנו. נפרדנו בעצב מהמלון אך הבטחנו כי נשוב בהקדם, הבטחה שהילדים בעצמם הבטיחו עם בקשות לחזור למקום הנהדר הזה.

 

מתחם מנרה לודג' מונה 55 חדרי לודג' הפזורים על-פני חמישה מבנים, חדר אוכל, לובי, אולם כנסים ובית כנסת. מיקומו יוצא הדופן במרום צוק מנרה, חלק מרכס רמים, בגובה 900 מטר. הנוף הנשקף ציורי וכפרי: הרי הגולן, החרמון ועמק החולה. בעונות המעבר ניתן לצפות בנדידת הציפורים בגובה העיניים, בעונת החורף המתחם מתכסה בשלג ובעונת הקיץ הטמפרטורה נעימה. החדרים מהווים בסיס לאירוח ביתי חם ומלא בספיריט האתגר הצפוני. חבילת האירוח במתחם כוללת לינה, ארוחת בוקר וכניסה free pass לאתר האקסטרים ושימוש בכל המתקנים לאורך כל זמן השהות ללא עלות נוספת.

ואם אנחנו כבר בצפון היפה שלנו אז לא נוכל לחזור הביתה לפני שנעשה אטרקציית מים בירדן ולכן משם נסענו אל קייקי כפר בלום (בwaze לכתוב קייקי כפר בלום ויביא אתכם עד הכניסה). במתחם הקייקים של כפר בלום ניתן לבחור בין כל מיני סוגי האטרקציות. מכיוון שאנחנו מצויידים בפעוטה בת שנתיים בחרנו במסלול הקייקים- בייבי קייק אשר מתאים להרכב המשפחתי שלנו. המסלול נעשה בתוך קייק כאשר אנחנו חותרים עם המשוטים, מסלול קצר של כחצי שעה במיים. במקום מקבלים אפודי ציפה לפי גודל וכשמסיימים את המסלול רכב גדול מחזיר אותנו אל המתחם. בהרכבים משפחתיים עם ילדים גדולים ניתן לעשות מסלולים ארוכים ומאתגרים יותר. בכל יציאה למסלול אני ממליצה בחום להצטייד בכובע, מקדמי הגנה והרבה מים לשתיה.

 

במקום גם סרט תלת מימד אשר בו אנחנו מדמים שייט בנהר גועש, עם משקפי תלת מימד והכסאות זזים יחד עם הסרט. תוך כדי גם מתיזים עלינו מים הממחישים ומעצימים את החוויה האמיתית בנחל. הילדים שלי מאוד נהנו. כ-7 דקות. מתאים מגיל 4.

במתחם גם אומגה למים לאמיצים שביננו (נראה כיף גדול), פארק חבלים אתגרי, קיר טיפוס וגשרי חבלים בין צמרות העצים בגובה 12 מטר, שייט קיאקים ארוך, פינות ישיבה, מזנון, שירותי ומלתחות ולוקרים לשמירת חפצים. למי שחפץ לישון במתחם גם זו אופציה- מתחם אוהלים ואף אוהלים ממוזגים במקום.  ביקור בקייקי כפר בלום זו חוויה שהיא מאסט כשמגיעים לצפון.

וכך תם ונשלם לו טיול משפחתי מושלם ליומיים עמוסים בחוויות, טבע והכרת הארץ המהממת שלנו.

 

פרסומת

באנר - וי.איי.פרי

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

קריוטוש
עידן 2000

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
פליקס חלפון
ממלכת הילדים של טלי
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים