נבחרות בתי הספר חשמונאים ואורט מילטון זכו מקום ראשון בתכנית "סודקות את תקרת הזכוכית – כל ישראל חברים"

אהבתם? שתפו...

סודקות כל אתגר אפשרי: נבחרות בתי הספר חשמונאים ואורט מילטון בעיר בת-ים זכו מקום ראשון בתכנית "סודקות את תקרת הזכוכית – כל ישראל חברים"

יום חמישי (1.6), התקיים אירוע הגמר של תחרות בניית האתרים בנושא "נשים פורצות דרך" של תכנית "סודקות את תקרת הזכוכית – כל ישראל חברים" בשיתוף חברת ההייטק הישראלית WIX. נבחרות בתי הספר חשמונאים ואורט מילטון מהעיר בת-ים זכו מקום ראשון בתחרות הארצית והאזורית. האירוע הועבר בהנחייתה של מרים שטילמן לבזובסקי מקרן הון סיכון טל ונצ'רס, והשתתפה בו מהנדסת החשמל תם שקד, כוכבת "נינג'ה ישראל", שהרצתה למשתתפות על מסעה מעורר ההשראה. עוד השתתפו באירוע נציגות חברות היי טק וכ־700 נערות מכיתות ח' וצוותי חינוך מלמעלה מ־40 בתי ספר ברחבי הארץ לצד מתנדבות ושותפים רבים.

נבחרת בית הספר חשמונאים, שבה השתתפו ליה שטיינברג ומילנה לב, היא הזוכה בתחרות הארצית. את הנבחרת ליווו הרכז אשר אזולאי והמנטוריות תמר שחר ופרופ' אפרת ליברטל. האתר שהקימו עוסק באופרה ווינפרי, אשת התקשורת האמריקאית. האתר כולל בתוכו מידע רב על מסלול חייה והמסרים שניתן ללמוד מהם.

ליה ומילנה אמרו כי: "בחרנו באופרה ווינפרי כי הייתה אישה חזקה ופורצת דרך בתחום החינוך, ששינתה את היחס כלפי הילדים". נהנינו מאוד מהתהליך, שכלל גם ביקור בגנים מונסטוריים, והתרגשנו מאוד לזכות במקום הראשון בתחרות".

בנוסף, בית הספר אורט מלטון הגיע להישג מכובד, בזכיית הנבחרת שלו במקום הראשון בתחרות האזורית לכלל בתי הספר בבת-ים המשתתפים בתכנית. בנבחרת מלטון השתתפו שלי צ'רטרבסקי, אבלין אאולוב, ניקולטה סרוב וליזה אורולב. את הנבחרת ליוו הרכזת נטע גלנץ והמנטורית גילת לאפין.

האתר שהקימו הנערות עוסק בסגנית נשיא ארה"ב, קמלה האריס. משתתפות התכנית אמרו כי: "בחרנו אישה מעוררת השראה ומקורית, ואנחנו גאות מאוד בזכייה של בית הספר. תאמינו בעצמכן – בכל גיל ובכל מצב. כל אחת מכן יכולה".

תכנית "סודקות" פועלת בלמעלה מארבעים בתי ספר ברחבי הארץ למען העצמה מגדרית ומצוינות חינוכית במקצועות המדעים, הטכנולוגיה והמתמטיקה

 

בבת-ים פועלת התכנית בקרב שישה בתי ספר, בקרב מעל 650 מבנות העיר, כחלק משיתוף פעולה פורה בין ארגון "כל ישראל חברים" ועיריית בת-ים.

הפעילות במודל יישובי מגדילה את מספר התלמידות הלומדות לימודי מדעים וטכנולוגיה (STEM), המתמידות בלימודיהן ומשיגות תעודת בגרות איכותית, המאפשרת לימודים גבוהים, בניית קריירה והגשמה עצמית ומקצועית.

במהלך מקיף של חמש שנים, החל מכיתה ח', נחשפות התלמידות לעולם האקדמי וחברות היי-טק, פוגשות מנטוריות ומודלים להשראה, משתתפות בסדנאות מגדר והעצמה ומקבלות תמיכה לחיזוק המצוינות הלימודית, בדגש על מתמטיקה.

הנערות משתתפות במגוון מיזמים ארציים ועירוניים, כמו אירועי מצוינות, פרויקטים ליום האישה, חידון מתמטיקה ארצי וביקורים בחברות הייטק.

כבר בשנתן הראשונה בתכנית, בכיתה ח', לומדות הנערות כיצד להשתמש בפלטפורמת WIX בליווי מנטוריות ומקימות בעצמן אתר על דמות נשית פורצות דרך לבחירתן.

את תהליך הקמת האתרים מלוות נשים מצליחות מתחומי המחשבים והטכנולוגיה. האתרים הטובים ביותר בכל בית ספר משתתפים בתחרות הארצית, וזוכים לליווי אישי במטה חברת WIX, המלווה את המיזם בשנים האחרונות.

האתרים שהופקו בתכנית משקפים ספקטרום רחב של נשים פורצות דרך במגוון תחומים, ובהן זמרות, פוליטיקאיות, פעילות ציוניות, מדעניות, נשות חינוך ועוד.

ראש העיר, צביקה ברוט: "בנות יקרות, אתן הגאווה של העיר! ניפצתן כל תקרת זכוכית אפשרית והבאתן לעיר שלנו כבוד עצום. אני מאחל לכן המון הצלחה בכל המשך הדרך ותזכרו- מפה השמיים הם הגבול עבורכן.

גם שנת הלימודים הבאה  תהיה מלאה בפעילויות, הצלחות ונערות עם מלוא המוטיבציה לסדוק את תקרת הזכוכית. המון תודה לכל העוסקים במלאכה המבורכת".

הילה לוי, מנהלת תכנית "סודקות את תקרת הזכוכית": "בכל שנה אנחנו שומעות מנערות חוסר אמון ביכולת שלהן לבנות אתר בעצמן. בסופה של השנה התמונה לגמרי אחרת – מאות אתרים מרתקים על מאות נשים מיוחדות, הכול נוצר בידיהן של נערות בכיתה ח' בתכנית.

יש כאן גם ממד של העצמה טכנולוגית משמעותית וגם מסע חקר על נשים פורצות דרך, שכולנו יכולות ללמוד ממנו. המסר של התחרות הוא שאפשר, שכל אחת יכולה להגיע לכל מקום אליו את שואפת. כל הכבוד לנבחרות שזכו בתחרות ולכל הנערות שהשתתפו בתהליך ובתחרות".

קרדיט צילום: ליאור דסקל עבור אייקון

פרסומת

פליקס חלפון

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

חיים אסא -באנר
חן שטרית - באנר

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
הפי-לי חד פעמי
באנר - וי.איי.פרי
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים