סדנאות משותפות לצעירים עולים וצברים ללימוד שפות דרך מוזיקה

אהבתם? שתפו...

בת-ים של קהילה

מרכז הצעירים בעיר מקיים סדנאות משותפות לצעירים עולים וצברים במטרה ללמוד שפות אחד מהשני דרך מוזיקה ואמצעי מדיה שונים

סדרת מפגשים לעולים חדשים וצברים מתקיימת במרכז הצעירים בתיה במהלך החודש האחרוןן.  הפרויקט מבוצע בהובלת ניצן שאחראית על פרוייקטים חברתיים וקבוצות צעירים בעיר, בהנחייתם של שני סטודנטים עולים מרוסיה וצרפת נטליה ואריאל ובשיתוף המשרד לשיוויון חברתי. הרעיון נוצר בעקבות אחוז הצעירים העולים הגדול הקיים בבת ים והחליטה לקדם וליזום פעילות זו. במפגש עם נטליה ואריאל, נוצרה הבנה שאין חיבור בין העולים לצברים, צרפתים נפגשים רק עם צרפתים, רוסים עם רוסים ולכן אין שילוב אמיתי של העולים גם שנים אחרי העלייה.

במפגשים משתתפים כ-25 צברים ועולים חדשים ממדינות שונות בעולם בעיקר רוסיה, אוקראינה, מקסיקו וצרפת. המפגשים מתמקדים בלמידת השפה העברית וחיבור לתרבות הישראלית דרך מוזיקה, שיח עם צברים ועולים נוספים, ספיד דייטינג על נושאים שונים, משחקי קהות ועוד… בכל מפגש מגיע אורח מיוחד, עולה ותיק שעשה עלייה לפני שנים ומספר על העלייה שלו, כלים להתאקלמות ועלייה מוצלחת וגם איך למנף את הקושי בעלייה להצלחה ואת החסרון ליתרון.

באחד המפגשים הגיע עולה ותיק מצרפת, ד"ר מאיר מסרי, שסיפר איך הוא מנצל את שפת האם שלו להסברה ישראלית בעולם ובמפגש נוסף הגיע אמן מיוחד, קונסטנטין, שעשה עלייה לפני 6 שנים וסיפר איך ניתן להשתמש בתוכניות עולים שונות כדי ליצור קריירה בארץ ולמה תמיד צריך להיות פתוח לרעיונות חדשים.

בדברי הסיכום במפגש האחרון, המפגש השני עד כה, הייתה אווירה חברית ומשפחתית-"זה ממש כמו אולפן רק בצורה של מסיבה, כייף וחברים" אמרה אילנה שעשתה עלייה לפני כחודשיים. משתתף נוסף הוסיף "הזמן פה עובר כל כך מהר, לא יאומן איך טסו להן 3 שעות, יש פה אווירה טובה ואנשים טובים". דין, צבר, שהשתתף במפגש בפעם הראשונה אמר ש"כייף לפגוש אנשים מכל העולם ולהכיר עוד תרבויות, כל הכבוד לכם על הרצון ללמוד ולהשתלב, זה ראוי להערכה".

המפגש הקרוב התקיים ב 15.7 בשעה 19:00 וכול צעירי העיר עולים חדשים וצברים מוזמנים להצטרף למיזם.  טלפון לפרטים נוספים 03-5061838

צילום – מרכז הצעירים  "בתיה"

פרסומת

פיצה בנדס

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

פליקס חלפון
בונו בורגר

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
חן שטרית - באנר
חיים אסא -באנר
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים