סופגניות בקלי קלות

אהבתם? שתפו...

כחובבת סופגניות מושבעת אני מאוד אוהבת לרכוש ולנסות סופגניות חדשות ושונות בכל מקום אך מאז שנולדה לי ילדה עם אלרגיה לחלב אין לי את האפשרות לרכוש לה סופגניות בחוץ מכיוון שבכל מקום הסופגניות מכילות או בגדר "עלול להכיל חלב" ואנחנו לא לוקחים סיכונים. לכן בכל שנה אני מכינה סופגניות בבית. ואיזה סופגניות מטריפות! רכות, אווריריות ומתוקות, בדיוק כמו הסופגניות המסורתיות של פעם- לפני שלמדנו להכיר את כל החידושים וההמצאות על הסופגניות החדשות.

כל מי שאני מציינת באוזניו שזה ממש קל להכין סקפטי וטוען באוזני כי אולי לי קל להכין, אני אומרת, קל לכולם להכין! פשוט לעקוב אחרי השלבים וליהנות מסופגניות שאתם יודעים בדיוק מה יש בתוכן ובאיזה שמן טוגנו.

מצרכים:

קילו קמח לבן מנפה

2 כפות שמרים

4 כפות סוכר

2 כוסות מים פושרים

כף תמצית וניל

100 גרם נטורינה/מחמאה מומסת (ניתן גם להחליף בשמן-חצי כוס)

חצי כפית מלח

אופן ההכנה:

במיקסר עם וו לישה לשים את הקמח, שמרים, סוכר ומים בהדרגה, לשים כ4 דקות עד שכל החומרים התגבשו יחד והפכו לבצק אחיד וחלק, עוצרים ומוסיפים תמצית וניל, נטורינה ומלח. מפעילים על מהירות איטית את המיקסר  בזהירות שלא יתעופף לנו השמן החוצה ולאט עולים בהדרגה עם מהירות המיקסר ללישה נוספת כ6 דקות עד שהבצק כולו אחיד, רך, גמיש ונעים.

משאירים בקערה ומכסים למשך שעה עד אשר הבצק תופח ומכפיל או משלש את נפחו. שיטת סבתא- להניח ראש שום על הניילון מזרז את ההתפחה (גם אני הייתי סקפטית אבל זה עובד באורח פלא).

כאשר הבצק תפח אנחנו מוציאים לו את האויר (דוחסים אותו פנימה באמצעות היד) ומתחילים ליצור כדורים. הכדורים תופחים ולכן תבחרו את גודל הסופגניות שלכם- אם תרצו גדולות תכדררו כדורים בגודל אגרוף, אם תרצו קטנו תכדררו לגודל כדור פינג פונג.

את הכדורים מניחים על ריבועי נייר אפייה שגזרנו וזה מכיוון שהבצק תופח ונדבק ואם נרים אותו מהנייר יצא ממנו כל אויר ההתפחה השניה, לכן נכניס לטיגון עם הנייר.

הכדורים יתפחו כחצי שעה על ניירות האפייה ואנחנו נחמם מחבת עם שמן. השמן לגובה חצי המחבת על מנת שהסופגניות יהיו רק בחצי בפנים וכך ניצור פס לבן מושלם. שימו לב שהשמן לא יהיה רותח מדי כי אז יטגן וישרוף לנו את הסופגניה מבחוץ אך לא מבפנים.

נכניס סופגניות אחת אחת לאמבט השמן החם כאשר הנייר אפייה בתחתית וברגע שבא במגע עם השמן הוא משתחרר ונוציא אותו החוצה בזהירות.

כאשר הסופגניות מזהיבות מהצד התחתון נהפוך אותן אל הצד השני וניתן טיגון נוסף עד להזהבה מלאה.

נוציא אל נייר סופג ונכניס אחרות.

עם מזרק נזריק לסופגניות שלנו ריבת תות מסורתית ונבזוק מעל אבקת סוכר.

והרי לנו סופגניות מושלמות וטעימות.

*ניתן לשים כל מילוי או ציפוי אחר שתחפצו בו.

*הסופגניות טבעוניות לחלוטין- אין שום צורך בביצים או חלב.

*ניתן לשים כל שומן שתבחרו, אני מעדיפה נטורינה או מחמאה בגלל הרכות והפריכות שהן מוסיפות.

*מקילו קמח יוצאות כ50 סופגניות מיני או כ 25 סופגניות גדולות.

חג חנוכה שמח וטעים.

 

 

מרפאת שיניים - באנר

 

פרסומת

ממלכת הילדים של טלי

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

טיק טק סטוק
ממלכת הילדים של טלי

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
הפי-לי חד פעמי
חן שטרית - באנר
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים