עצות לנפגע בתאונה שחברות הביטוח לא רוצות שתדע

אהבתם? שתפו...

5 עצות לנפגע בתאונה שחברות הביטוח לא רוצות שתדע

נפגעת בתאונת דרכים / תאונת עבודה או כל תאונה אחרת? עורך דין חיים הקמן חושף 5 עצות שחברות הביטוח לא היו רוצות שתדעו!

אין כל חובה לשוחח עם חוקר של חברת הביטוח
כמעט לאחר כל תאונה, נשלח חוקר מטעם חברת הביטוח, לחקור את הנפגע והסביבה הקרובה אליו, וזאת במטרה לברר היקף הנזק ונסיבות התאונה – תאונת דרכים, תאונת עבודה, נפילה ברחוב או כל תאונה אחרת.
החוקר מנסה בכל כוחו לאסוף מידע אשר יסייע לחברת הביטוח וכמובן שכל פיסת מידע מהחקירה אשר תסייע לחברת הביטוח היא תעשה בה שימוש ללא היסוס.
חשוב לדעת כי החוקר לעיתים מתחזה לגורם אחר ולא מציין בפני הנפגע או בני משפחתו כי הוא חוקר אשר נשלח מטעם חברת הביטוח.
על מנת שלא לפגוע בתביעה והיקף הפיצוי, מומלץ שלא לשוחח כלל עם החוקר ולשלוח אותו לדרכו, אם החוקר ממשיך לנסות ולחקור הנפגע ניתן להגיש תלונה במשטרה על הטרדה.
יש לציין בפני הגורם המטפל את כל האברים שנפגעו בתאונה
על הנפגע לציין במהלך הטיפול הרפואי הראשוני את מלוא האברים שנפגעו בתאונה, וזאת על מנת להבטיח קבלת פיצוי בגין כל הבעיות הרפואיות / הפגיעות.
במקרים רבים הפגיעה שנחזית תחילה כפגיעה קלה מתבררת בסופו של יום כפגיעה העיקרית.
לדוגמא: אדם אשר היה מעורב בתאונה ונפגע בראשו, בגבו וסבל משבר בקרסול, יתלונן בעיקר על השבר בקרסול ועלול לתעלם לגמרי מכאבי הגב או הפגיעה בראש אשר יתכן כי בהמשך יתברר שהוא סובל מכאבי ראש וסחרחורות עקב הפגיעה בראשו או מבלטי דיסק בגבו עקב התאונה.
על מנת לוודא שהנפגע יקבל את מלוא הפיצוי בגין התאונה יש לוודא כי כל האברים שנפגעו בתאונה צוינו כבר בעת קבלת הטיפול הרפואי הראשוני.
החמרה במצב רפואי עקב תאונה
אדם אשר נפגע בתאונה באותו האיבר ממנו כבר סבל בעבר ועל כן מוותר על המשך טיפול או תביעה.
יש לבחון האם חלה החמרה במצבו הרפואי, יתכן ואדם סבל כבר בעבר מבלט דיסק בגבו אך התאונה החמירה את מצבו הרפואי והוא זכאי לפיצוי.
במקרים אלו של החמרה במצב רפואי עקב תאונה, יידרש המומחה רפואי לחלק את אחוזי הנכות ולשייך חלקם למצבו הרפואי מעברו וחלק למצבו הרפואי עקב התאונה.
על כן יש להמשיך בבירור הרפואי גם באיבר ממנו סבל הנפגע גם לפני התאונה.
יש לאסוף ולשמור היטב על ראיות הקשורות לתאונה
יש לשמור היטב על ראיות כגון: תצלומים לצורך הוכחת התאונה ו/או הגורם לתאונה, איסוף התיעוד הרפואי בו מציינות נסיבות התאונה ותאריך התאונה, תוצאות הבדיקות, שמות עדים ועוד.
זה בדיוק ההבדל בין תביעה "חזקה" אשר בקלות ניתן להוכיח לבין תביעה שקיים קושי רב בהוכחתה.
לדוגמא: אדם נפגע עקב מדרכה שבורה ברחוב, במידה ואין תצלום של המפגע וכתובת מדויקת של מקום הנפילה, יהיה קשה להוכיח את התביעה ללא כל ראיה.

קיימים מספר גורמים מהם ניתן לקבל פיצוי לאחר תאונה
ברוב המקרים ניתן לקבל פיצוי ממספר גורמים שונים כגון פוליסות ביטוח פרטיות, מהמזיק עצמו ומביטוח לאומי.
לדוגמא: אדם אשר נפגע בתאונה עבודה זכאי לקבל פיצוי מביטוח לאומי וגם מהמעסיק עצמו אשר ברוב המקרים לא סיפק הדרכה או סביבת עבודה בטוחה ואף פיצוי נוסף במידה ורכש פוליסת ביטוח תאונת אישיות.
דוגמא נוספת: תלמיד אשר נפגע עקב מדרכה משובשת זכאי לפיצוי מהעיירה בשטחה נפל וגם מפוליסת ביטוח תאונות תלמידים בה מבוטח כל ילד מגיל 3-18.
במידה ופגעתם בתאונה יש להיוועץ עם עורך דין שעוסק בתחום הנזיקין אשר ינחה אתכםאילו פעולות יש לבצע על מנת להבטיח קבלת פיצוי מקסימלי, יש ולוודא כי עורך הדין עוסק בתחום הנזיקין וכי השיג עבור לקוחותיו סכומים פיצוי נכבדים והוא מומלץ על ידם.

פרסומת

שני מחלב - באנר

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

חן שטרית - באנר
טיק טק סטוק

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
ממלכת הילדים של טלי
הפי-לי חד פעמי
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים