פורים-סיבה לשפה!

אהבתם? שתפו...

פורים-סיבה לשפה!

 

בפורים לנו כהורים קיימות הזדמנויות רבות אותן ניתן ״לנצל״ להעשרת השפה אצל הילדים במהלך ימי החג.

 

כמה סיטואציות ששווה לשים לב אליהן ולנצל את המומנטום לעבודה עם הילדים על מלל וחשיבה באוירת חג כיפית, קלילה וצבעונית.

 

למה הילד מתחפש? – נתלבט ביחד עם הילד איזו תחפושת לבחור, נציע מספר רעיונות וניתן לילד לחשוב על האביזרים הדרושים לתחפושות המועדפות עליו. החשיבה על כל מה שלא נמצא מולנו מפתחת הפשטה ובמקרה הזה גם הכללה, משום שהילד צריך להיזכר באביזרים השייכים לדמות הספציפית ולכל דמות יש את החפצים הקשורים אליה. נשלב מעט אבסורדים וניתן לילד ״לתקן״ אותנו. כלומר נמליל את תשובתו במשפט מלא, לדוגמא: "אתה רוצה להתחפש לשוטר ? אז אתה צריך שרביט!" (צוחקים ביחד…) "שרביט לא מתאים לשוטר, כי הוא לא מלכה", "כנפיים לא מתאימים לשוטר , כי הוא לא מלאך" וכו'.

 

אם הילדה שוקלת להתחפש לנסיכה (כמה מפתיע :)) נציע לה כובע של טבח ונצפה לתגובתה. אבסורדים מסוג זה הם כלי נפלא לגירוי מלל וחשיבה.

 

גם את תהליך הכנת משלוח המנות נוכל להפוך לזמן שפה- בשילוב הסקת מסקנות, סיבה ותוצאה. נתייעץ עם הילד מה כדאי לבחור למשלוח המנות לסבתא וסבא. אולי מה שהכי מתאים להם זה מאכלים ללא סוכר, או שימורי דגים ונוסיף להם גם את תמונות הנכדים.

 

לאחר מכן נתייעץ מה כדאי לבחור למשלוח המנות לחבר בגן, אולי נוסיף איזה פרס קטן- מכונית מיניאטורית לשלל החטיפים או משהו אחר.

 

בנוסף נציע מצב מצחיק בו משלוחי המנות מתחלפים- סבא וסבתא מקבלים את המשלוח של החבר מהגן והחבר מהגן….מקבל את המשלוח לסבא וסבתא!! מה אז יכול לקרות? התרגיל מעודד ניבוי ארועים וסיבה ותוצאה. נוכל להמחיז זאת בהצגה משעשעת ולהתעכב על הבעות הפנים תוך כדי המללה :"אני מאוד מופתע שהנכדים שלחו לי מכונית קטנה, בגילי אני משחק?!" או על תגובתו של החבר כאשר מקבל את משלוח המנות של הסבא: "אני כ"כ מאוכזב מהמשלוח שקיבלתי, מה אעשה עם שימורי דגים?!?!"

 

לסיכום,פורים הוא הזדמנות נפלאה לפתח את שלל תחומי השפה עם הילדים, אז מוזמנים לשים לב לזה ולעבוד בכיף עם הילדים, לפתח ולהתפתח.

 

בהצלחה! וחג פורים שמח!

 

 

כתבה: אביטל שמעונוב -קלינאית תקשורת עצמאית במסלול ישיר מכבי שירותי בריאות ירושלים.

פרסומת

ביוטי - ענת אדרי

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

חיים אסא -באנר
שני מחלב - באנר

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
מרפאת שיניים - באנר
קריוטוש
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים