פסטיבל ספרי הילדים הראשון בישראל יתקיים בבת-ים

אהבתם? שתפו...

פסטיבל פלא

פסטיבל ספרי הילדים הראשון בישראל יתקיים בבת- ים ויכלול סדנאות, מפגשי סופרים, הצגות ילדים, יריד ספרים 

מיצב מיוחד ומופע במחווה ליהונתן גפן ומאיר שלו ז"ל 

שירה גפן ואתגר קרת, ינץ לוי, עלמה זהר, מאירה ברנע גולדברג ועוד רבים

6-8 ביוני,  16:00-21:00

 אתר הפסטיבל

פלא, פסטיבל ספרי הילדים הראשון בישראל, יתקיים בבת ים בתחילת יוני, במסגרתו ייהנו מבקרי הפסטיבל ממגוון מופעים, הצגות, סדנאות יצירה, מפגשים עם סופרים ומאיירים, תיאטרון סיפור, ושלל אירועים בהשראת ספרי ילדים.

הפסטיבל, ביוזמה ובתמיכה של ליאת סגול ומשפחת סגול ובשיתוף עיריית בת- ים, נוצר מתוך אמונה בחשיבות ההנגשה של ספרות הילדים. בהתאם, הוא מבקש לקרב בין ילדים ובין ספרים, לעודד הורים להקריא לילדיהם, ולקדם את ספרות הילדים כאמנות ייחודית ומוערכת.

הפסטיבל יתקיים במשך שלושה ימים בשישה מוקדים בבת ים: היכל התרבות, מוזיאון בת ים לאמנות, בית ריבק, האודיטוריום העירוני, התרבוטק (הספרייה העירונית) וטרמינל העיצוב, ויציע עשרות אירועים מגוונים בתשלום וללא עלות.

בין מגוון האירועים יתקיימו:

  • מפגשי סופרים.ות – מפגש עם שירה גפן ואתגר קרת, שיקריאו מספרם החדש (שטרם הגיע לחנויות) "העץ שאף ילד לא דמיין", מפגש מוזיקלי עם עלמה זהר, שיחה עם מאירה ברנע גולדברג על הסודות מאחורי כראמל, ומפגש עם ינץ לוי.
  • הצגות ומופעים מוזיקליים לכל המשפחה המבוססים על ספרי ילדים אהובים –  "ענן על מקל", "ילדי בית העץ", "למה בכה הדג?" – הצגה של תיאטרון הקרון על-פי סיפורי עודד בורלא, "דודי שמחה" – הצגה מבית תיאטרון המדיטק, ושעת סיפור מוזיקלית עם נגני הפילהרמונית בהשראת ספרו של מאיר שלו "אבא עושה בושות"
  • תיאטרון ושעות סיפור – "טרמפ על מטאטא"- תיאטרון סיפור אינטראקטיבי לילדים רגישים, "להתראות באנטארקטיקה" – תיאטרון נייר מוזיקלי, שעת סיפור ייחודית המיועדת לסבים וסבתות עם הנכדים ועוד
  • סדנאות – סדנאות אמן עם חנוך פיבן ורוני אורן, סדנאות הנחיה להורים, סדנת קומיקס עם נדב נחמני, סדנה לבניית צעצועים זזים ועוד סדנאות ייחודיות בעקבות ספרי ילדים
  • מסיבת ריקודים עם מיטב שירי הילדים האהובים והמוכרים תסגור את אירועי הפסטיבל למשפחות
  • שעת סיפור למבוגרים עם הסופרת והמשוררת אורית גידלי שתציע הזדמנות לפגוש ספרי ילדים מנקודת מבט בוגרת.

במחווה לשני היוצרים החשובים, מאיר שלו ויהונתן גפן, שהלכו לעולמם והשאירו אחריהם עשרות יצירות אהובות, יתקיים מיצב ייחודי לספרו של יהונתן גפן, "ילד הכרובית" ושעת סיפור מוזיקלית בהשתתפות נגני הפילהרמונית על-פי ספרו של מאיר שלו "אבא עושה בושות". בין הדוכנים וברחבי הפסטיבל יוטמעו ציטוטים מוכרים מספריהם של שלו וגפן.

בנוסף, יתקיים בכל ימי הפסטיבל הפנינג שיכלול שלל אירועים בכניסה חופשית ברחבת מוזיאון בת ים: מופעי חוצות, מסלול חידות בנושא ספרות ילדים, הספרייה של 'ספריית פיג'מה', ג'ימבורי לקטנטנים, יריד ספרי הילדים, עמדות צילום, אמני רחוב, דוכני אוכל ועוד.

כחלק מהפסטיבל, וחודשים קודם לו, החלו בבת ים פרויקטים קהילתיים וחינוכיים בשיתוף העירייה, ששמו במרכז את ספרות הילדים. במסגרת הפרויקטים החינוכיים השתתפו ילדי בתי ספר מבת ים בסדנאות כתיבה ואיור, והתוצרים של הסדנאות יוצגו בתערוכה במוזיאון לאמנות. הפרויקטים הקהילתיים מתקיימים בימים אלה בחמישה מתנ"סים בעיר, במהלכם בונים הורים וילדים בובות ענק של דמויות מחמישה ספרי ילדים. בובות אלה יוצגו בטקס ההשקה של הפסטיבל ב-6.6.

ביום האחרון של הפסטיבל (8.6), במקביל לאירועי המשפחות, יתקיים בטרמינל העיצוב בבת ים ליין-אפ של אירועים המוקדשים לאיור: יריד מאיירים שיכלול הדפסים, מוצרים מאוירים וספרי מאיירים; השקת תערוכה איור בהשתתפות 50 מאיירים ומאיירות שהעניקו חיים חדשים לגיבורי ילדות ספרותיים; ערב מחווה לסופרת נורית זרחי בהשתתפות המאיירות רותו מודן, בתיה קולטון והילה חבקין, הזמרת איה כורם, ובהנחיית אורנה גרנות ממוזיאון ישראל.

ראש העיר בת- ים, צביקה ברוט : "התרבות בבת-ים זוכה לפריחה בשנים האחרונות בכל התחומים, ואנו שמחים להיות הבית לפסטיבל ספרי הילדים הראשון בישראל. הפסטיבל יהווה עוגן תרבותי חשוב לעיר, ואנו שמחים לארח את אלפי המשפחות שיגיעו מכל הארץ לחוויה ייחודית, מהנה ומלמדת שתפרוס בפני הילדים וההורים את מיטב ספרי הילדים לאורך השנים, לצד הסופרים הגדולים ביותר. אני מודה למנהלת האמנותית ויוזמת הפסטיבל ליאת סגול על שיתוף הפעולה הייחודי, שיביא לראשונה בישראל בשורה אמיתית של חינוך ותרבות משולבים יחד״

מנהלת אומנותית ויוזמת פסטיבל פלא, ליאת סגול: "ייסדתי את פסטיבל "פלא" משום שאני מאמינה שלכל ילד וילדה יש את הזכות לגלות את ההנאה שספרי ילדים מביאים לחיינו. אני גם מאמינה שיש להתייחס אל ספרות הילדים כאמנות ייחודית ובעלת ערך.
יש לנו תרבות נפלאה ועשירה לילדים, ומחובתינו לשמר אותה, לטפח אותה ואף לחגוג אותה. אני רואה חשיבות בקיומו של הפסטיבל, בפרט בימים אלה, ובפרט נוכח הפרידה מיוצרים ענקיים כמו מאיר שלו ויהונתן גפן שהיטיבו לכתוב לילדים. זוהי ראשיתה של מסורת".

6-8 ביוני,  16:00-21:00

טווח מחירים לאירועים בתשלום 25-60 ש"ח 

פרסומת

עידן 2000

אהבתם? שתפו...

חדשות ועדכונים

עידן 2000
חיים אסא -באנר

נשארים מעודכנים

הרשמו לקבלת עדכונים

 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

להצטרפות לקבוצה לחצי כאן

אנחנו ברשתות החברתיות
חיים אסא -באנר
פיצה בנדס
כל הזכויות שמורות © 2017 אמהות מבת-ים